וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ בפגישתו עם לברוב: "רוסיה צריכה להשתלט על אסד"

10.5.2017 / 20:54

הבית הלבן מסר כי הנשיא אמר לשר החוץ הרוסי כי על מוסקבה "לרסן את המשטר, את איראן ואת שלוחותיה". הפגישה הראשונה בין נשיא ארה"ב לגורם רשמי רוסי התקיימה בצל פיטורי ראש ה-FBI. לברוב: "סוגיית הסנקציות לא עלתה"

עריכת וידאו:ניר חן

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ קרא לרוסיה "להשתלט" על נשיא סוריה בשאר אסד במהלך פגישתו עם שר החוץ סרגיי לברוב - כך מסר הערב (רביעי) הבית הלבן. הייתה זו הפגישה הראשונה של טראמפ עם גורם רשמי רוסי מאז הושבע לתפקידו בינואר, ולפני כן נועד לברוב עם עמיתו רקס טילרסון. טראמפ אמר בסיום הפגישה כי היא הייתה "מצוינת" וכי כולם פועלים כדי "להפסיק את ההרג הנורא בסוריה".

לפי לברוב, סוגיית הסנקציות האמריקניות שהוטלו על מוסקבה בשל סיפוח חצי האי קרים מאוקראינה ותמיכתה בבדלנים לא עלתה בשיחות, אלא הפסקת אש בסוריה, ויוזמת האזורים הבטוחים שמקדמת רוסיה. "עתה, הדו-שיח שלנו חף מאידיאולוגיה שאפיינה את ממשל אובמה", אמר לברוב. היחסים בין מוסקבה לוושינגטון הידרדרו תחת הממשל הקודם, במיוחד בחודשים האחרונים לכהונתו.

לקריאה נוספת בנושא
לפני שפוטר: "ראש ה-FBI ביקש עוד משאבים לחקירת התערבות רוסיה"
סגן השגריר הרוסי: "ישראל עושה הכול להימנע מפגיעה בכוחותינו בסוריה"

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בבית הלבן, 10 במאי 2017. רויטרס
לא הייתה גישה לתקשורת. טראמפ, הערב/רויטרס
שר החוץ של ארצות הברית רקס טילרסון ושר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב בוושינגטון, 10 במאי 2017. רויטרס
במוסקבה מרוצים מהשיחות. לברוב לצד טילרסון, היום/רויטרס

הפגישות התקיימו ברקע הדחתו של ראש ה-FBI ג'יימס קומי, שעמד בראש החקירה של קשרי רוסיה וממשל טראמפ. במוסקבה הכחישו כל קשר לכך. כשנשאל על כך לברוב בטרם החלה פגישתו עם טילרסון, הוא התלוצץ וענה: "מה, הוא פוטר?". נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אמר בריאיון לרשת CBS כי לקרמלין אין כל קשר לכך וכי הוא מקווה שזה לא ישפיע על היחסים בין שתי המדינות.

לפי הודעת הבית הלבן, "טראמפ הדגיש את הצורך לעבוד יחד כדי להביא לסיום המלחמה בסוריה, ובמיוחד את הצורך של רוסיה להשתלט על משטר אסד, על איראן ועל השלוחות של איראן".

הפגישה של טראמפ ולברוב הייתה סגורה לתקשורת - לפחות זו האמריקנית, שזעמה על כך שסוכנות הידיעות הרוסית "טאס" קיבלה גישה ותיעדה את המפגש. בבית הלבן הגיבו לזה ומסרו: "הצלם הרשמי שלנו והצלם הרשמי שלהם נכחו במקום. זה הכל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully