וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נער בן 13 נפצע כששיחק עם ספינר: "הרופאים לא נתקלו במקרה כזה"

10.5.2017 / 19:43

לבית החולים אסף הרופא הגיע בשבוע שעבר נער עם חתיכת מתכת על אצבעו, שהתבררה כחלק מהצעצוע הפופולרי שהתפרק. לאחר שהנסיונות להוריד את הטבעת מידו כשלו, הוא הועבר לחדר ניתוח ושם היא הוסרה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הטבעת הוסרה בחדר הניתוח תחת הרדמה מקומית/מערכת וואלה!, צילום מסך

נער בן 13 ששיחק עם ספינר, המתקן המסתובב שהפך פופולרי בארץ ובעולם בשבועות האחרונים, נפצע מחתיכת מתכת חשופה, ואצבעו חולצה רק לאחר שפונה לקבלת טיפול בבית החולים אסף הרופא. "הרופאים אמרו שטרם נתקלו באירוע שכזה", נכתב בפוסט בפייסבוק, שכתבה ככל הנראה דודתו.

"הספינר התפרק ויצאה ממנו חתיכת מתכת דומה לטבעת. מבלי לחשוב פעמיים, הוא ענד אותה על אצבעו, ולא הצליח להסיר אותה", סיפרה דודתו. "הטבעת הכאיבה לו מאוד, האצבע התנפחה והוריו לקחו אותו מיד לבית החולים".

ספינר. Drew Angerer, GettyImages
הפך לצעצוע רק לאחרונה. ספינר/GettyImages, Drew Angerer

לאחר שהרופאים בבית החולים על שם יצחק שמיר לא הצליחו לחלץ בעצמם את הטבעת, הם נעזרו בצבת כירורגית. על פי הדודה, הטבעת עשויה מחומר חזק במיוחד, ורק בהתערבות גוף קשיח אפשר היה לשבור אותה ולחלץ את האצבע. "למזלו של אריק, הכל נגמר באצבע נפוחה", היא כתבה.

הפוסט של הדודה מראשון לציון הפך ויראלי במהרה, וזכה למאות תגובות ושיתופים. רבים מתחו ביקורת על הנער והוריו, ותהו: "איפה האחריות של ההורים? הילד אמור לדעת לזרוק לפח משחק שנשבר".

מהמרכז הרפואי על שם יצחק שמיר נמסר: "הילד הגיע לחדר המיון בלילה כאשר הטבעת תקועה על אצבעו. לאחר שכל הניסיונות להתיר את הטבעת מאצבעו במלר"ד ילדים אורטופדי באסף הרופא כשלו, הילד הובל במהירות על ידי הצוות הרפואי לחדר הניתוח, שם בהרדמה מקומית הוסרה הטבעת בהצלחה. לאחר התאוששות קצרה, הילד שוחרר לביתו במצב טוב".

הספינר הומצא לפני כ-20 שנה ככלי לריפוי בעיסוק המיועד להפחתת לחצים ולשיפור מצבם של ילדים המתמודדים עם הפרעות קשב וריכוז. השימוש בו מתבצע באמצעות סיבוב שיכול להימשך שניות ארוכות ואף דקות, אך רק לאחרונה הוא החל להימכר כצעצוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully