וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא מהסס לשחרר חשודים: השופט הצעיר שהפך לכאב הראש של המשטרה

10.5.2017 / 17:46

עודד מורנו, שופט בית משפט השלום בפתח תקווה, סירב פעמיים להאריך את מעצרו של החשוד בהשלכת בת זוגו מהרכב. בזמן הקצר שלו בתפקיד, שאליו הגיע מהסנגוריה הציבורית, הוא כבר הספיק להיקלע לא פעם לעימותים עם המשטרה

עריכה:

עודד מורנו, שופט בית משפט השלום בפתח תקווה, מסתמן בימים האחרונים ככאב הראש של המשטרה; זאת אחרי ששחרר פעמיים למעצר בית את חיים תנעמי, החשוד ברצח בת זוגו ורד קרמסקוי בזמן נסיעה, למרות בקשת המשטרה. על אף שבשני המקרים בית המשפט המחוזי הפך את החלטותיו, מורנו דבק בשלו וסבור כי אין הצדקה להארכת המעצר.

אתמול הורה מורנו לשחרר את תנעמי למעצר בית למשך חמישה ימים, אך המשטרה ביקשה לעכב את שחרורו מתוך כוונה לערער על ההחלטה למחוזי, שקיבל היום (רביעי) את בקשתה והאריך את מעצרו בחמישה ימים. לפני כשבוע הורה מורנו לשחרר את תנעמי למעצר בית של חמישה ימים, והמשטרה ערערה על ההחלטה.

בית המשפט המחוזי קיבל את הערעור וקבע שמעצרו יוארך בשישה ימים. תנעמי ערער לעליון, וביום ראשון דחה השופט ניל הנדל את הערעור וגם התיר לפרסם את שמו. על אף ששתי ערכאות הפכו את ההחלטה - העליון אף ציין כי מהחקירה עולים סימני שאלה המצדיקים את הישארותו במעצר - לא היסס מורנו גם אתמול לשחרר את החשוד לביתו, צעד יוצא דופן אצל שופט צעיר שרק מונה לפני כמה חודשים לתפקיד.

עוד בוואלה! NEWS:
ההתעללות בבית אבות בקריית ים: ההנהלה זומנה לשימוע במשרד הבריאות
טורקי שנישא לישראלית חשוד שחטף את בתם: "לא תראי אותה בישראל"
חרף צו ההריסה: נחנך פרויקט שימור המעיין שלא קיים בשומרון

הארכת מעצרו של חיים תנעמי החשוד ברצח חברתו ורד קרסקוי, בימ"ש השלום פ"ת. ראובן קסטרו
תנעמי בדיון בהארכת מעצרו בבית משפט השלום בפתח תקווה/ראובן קסטרו

מורנו, שעבד בעבר בסנגוריה הציבורית, כבר הלך בכמה מקרים ראש בראש עם המשטרה, למרות הזמן הקצר שבו הוא נמצא בתפקידו.

רק לפני חודשיים שחרר מורנו חשוד בפריצה וביקר את התנהלות המשטרה. החשוד, דר רחוב, נעצר בגין התפרצות לדירה בכפר סבא, אחרי שנמצא בה סידור תפילה ועליו טביעות אצבעותיו. החשוד מסר בחקירה במשטרה, עוד לפני שידע היכן נמצאו טביעות האצבע, כי התגורר בבית כנסת בפתח תקווה ומסר אליבי. לאחר שהוצג לו הסידור, הוא טען כי השאיר אותו בהוסטל שבו שהה. בנוסף לכך, גם התיאור שאותו מסרה המתלוננת לא תאם לתיאורו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו של דר הרחוב בחמישה ימים, אולם מורנו הורה על שחרורו בחתימה על התחייבות עצמית, ומתח ביקורת על התנהלות המשטרה והקצין הממונה שהחליטו לעצרו למשך 24 שעות, מעצר מיותר לדבריו, שאינו עומד בקנה אחד עם התשתית הראייתית. "מצופה מהקצין הממונה במשטרה שיפעיל שיקול דעת, שכל ישר, והיגיון בריא עת ראיות כגון דא עומדות בפניו וזאת בטרם חתימה על הארכת מעצר למשך 24 שעות, והבאת חשוד לבית המשפט להארכת מעצר משמעותית נוספת", נימק.

מקרה נוסף היה כשמורנו שחרר ללא תנאי צעיר שנעצר בהפגנת מחאה על הריסת הבית בעפרה שהמשטרה ביקשה להרחיק למשך חודשיים מיהודה ושומרון. המשטרה טענה כי הצעיר חסם את הכביש ותקף שוטרים. השופט מורנו קבע כי אמנם ישנו חשד סביר לביצוע העבירות לאור דוח הפעולה של השוטרים, אך קבע כי יש "לתת משקל" גם לסרטון שבו נראה אחד השוטרים דוחף את העצור לתוך ניידת באלימות וללא סיבה נראית לעין. הוא פסק כי אין מקום לתנאי הרחקה מיהודה ושומרון, שאף יגרמו להרחקתו ממוסד הלימודים שבו הוא לומד והורה על שחרור בערבות בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully