וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה זועמת על החלטת ארה"ב לחמש את הכורדים: "יהיו לך השלכות"

10.5.2017 / 15:35

ראש הממשלה יילדרים אמר כי לוושינגטון עוד יש הזדמנות להכריע בין תמיכה ב"ארגון טרור" לבין "השותפות האסטרטגית" עם אנקרה. זאת אחרי החלטת הפנטגון לחמש את הכורדים בסוריה כדי להיאבק בדאעש

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן הזהיר היום (רביעי) את ארצות הברית כי להחלטתה לחמש את המיליציה הכורדית בסוריה, YPG, כדי לסייע לה במאבק בדאעש יהיו השלכות "ותוצאות שליליות" עבור וושינגטון, והאשים אותה בהעדפת שיתוף פעולה עם ארגון טרור מאשר עם בעלת ברית בנאט"ו. למרות זאת, בניסון להפיג את המתיחות, שר ההגנה של ארצות הברית ג'יימס מאטיס אמר כי הוא סבור ששתי המדינות יצליחו להתגבר על הקשיים.

במסיבת עיתונאים באנקרה, אמר ארדואן: "אנחנו רוצים להאמין שבעלי בריתנו יהיו לצדנו, ולא עם ארגון טרור". הוא הוסיף כי הוא יביע את עמדתה של טורקיה במהלך פגישתו עם הנשיא דונלד טראמפ בשבוע הבא ובפסגת נאט"ו בהמשך החודש. נשיא טורקיה אמר כי הוא מקווה שההחלטה של וושינגטון תשתנה עד לביקורו בארצות הברית, אולם בפנטגון הבהירו כי משלוחי הנשק לכורדים עשויים להתחיל בקרוב.

באנקרה טוענים כי ה-YPG היא זרוע של ה-PKK, המנהלת מאבק מזוין בדרום-מזרח טורקיה מאז 1984 ומוגדרת ארגון טרור גם על ידי ארצות הברית. למרות זאת, וושינגטון ממשיכה לשתף פעולה עם ה-YPG, הכוח הקרקעי היעיל ביותר נגד דאעש, והיום היא השלימה כיבוש של סכר אסטרטגי באזור א-רקה.

לקריאה נוספת בנושא
חרף התנגדות טורקיה: ארה"ב הודיעה על חימוש הכורדים בסוריה
טורקיה תוקפת את הכורדים בסוריה - ודורשת מארה"ב להפסיק לתמוך בהם

כוחות של צבא ארה"ב בשיירה של הכורדים בצפון סוריה, סמוך לגבול טורקיה, 28 באפריל 2017. רויטרס
כוחות אמריקניים וכורדיים בצפון סוריה/רויטרס

ראש ממשלת טורקיה בינאלי יילדרים אמר היום (רביעי) כי להחלטת ארצות הברית במהלך מסיבת עיתונאים שכינס באנקרה לפני המראתו ללונדון, אמר יילדרים כי הוא לא יכול לדמיין שארצות הברית מעדיפה "ארגון טרור" על פני השותפות האסטרטגית עם טורקיה.

שר ההגנה של ארצות הברית ג'יימס מאטיס ניסה להפיג את המתיחות ואמר כי "נפעל לפתור את החששות" של טורקיה. במהלך ביקורו בליטא, הוסיף מאטיס כי "נעבוד עם טורקיה מקרוב כדי לשפר את הביטחון לאורך גבולם הדרומי. זה הגבול הדרומי של אירופי, ונשאר מחוברים אליו מקרוב".

ראש ממשלת טורקיה אמר כי "לממשל האמריקני עדיין יש הזדמנויות לשקול את הרגישות של טורקיה ביחס ל-PKK".

המיליציה הכורדית היא חלק הארי מהכוחות הסוריים הדמוקרטיים, קואליציית מורדים המובילה את המערכה לשחרור א-רקה. אתמול הודיע הפנטגון כי הקרב לשחרור בירת דאעש "יהיה ארוך וקשה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully