וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסאגה נמשכת: המחוזי שוב הפך ההחלטה – החשוד ברצח זוגתו יישאר במעצר

10.5.2017 / 12:26

חיים תנעמי, החשוד ברצח חברתו ורד קרמסקוי במהלך נסיעתם בשומרון, יישאר במעצר במשך חמישה ימים. בית המשפט המחוזי בלוד הפך בפעם השנייה את החלטת בית משפט השלום בפתח תקווה, שהורה אתמול בשנית על שחרורו למעצר בית

צלמים זמניים מורשים

(הארכת מעצרו הקודמת של תנעמי, אתמול)

מעצרו של חיים תנעמי, החשוד ברצח זוגתו במהלך נסיעה בשומרון, הוארך בחמישה ימים – כך קבע היום (רביעי) בית המשפט המחוזי מרכז-לוד. זו הפעם השנייה שהמחוזי הופך את החלטת בית משפט השלום פתח תקווה, שקבע אתמול בשנית לשחרר את תנעמי למעצר בית. בית המשפט העליון התיר לפרסום השבוע את זהותו של תנעמי, שעל פי החשד דחף את ורד קרמסקוי, בת 19, בעת שנסעו בכביש 5505 מההתנחלות צופים לכיוון מעבר אייל בשבוע שעבר.

תנעמי, בן 34, הכחיש מן הדיון הראשון כי פגע בקרמסקוי. הוא נעצר עם מציאת גופתה של חברתו ומאז שוהה במעצר. יומיים לאחר התקרית הקטלנית הורה שופט בית משפט השלום בפתח תקווה עודד מורנו לשחררו למעצר בית, אולם בדיון השני בעניינו הורה המחוזי מרכז-לוד על הארכת מעצרו בחמישה ימים.

עורך דינו ערער לעליון, שקיבל ביום ראשון האחרון את עמדת הערכאה מתחתיו וקבע כי יש להאריך את מעצרו וכי אין מניעה להתיר לפרסום את שמו. השופט ניל הנדל הסביר זאת בטענה כי "לא הוצג נימוק משפטי להצדיק" את איסור הפרסום.

אתמול קבע בשנית השלום פתח תקווה כי יש לשחרר את תנעמי למעצר בית. המשטרה הגישה ערעור וביקשה עיכוב ביצוע, והיום כאמור קיבל המחוזי את עמדתה.

עוד בוואלה! NEWS:
נתניהו: "לא ידעתי על סגירת רשות השידור, מעשה לא מכובד"
טורקי שנישא לישראלית חשוד בחטיפת בתם: "לא תחזור לישראל"
נשיא קוריאה הדרומית החדש: מוכן להיפגש עם קים ג'ונג אין

הארכת מעצרו של חיים תנעמי החשוד ברצח חברתו ורד קרסקוי, בימ"ש השלום פ"ת. ראובן קסטרו
מכחיש את החשדות. תנעמי בהארכת מעצרו, אתמול/ראובן קסטרו

הדיונים בהארכות המעצר של תנעמי מתקיימים בדלתיים סגורות. במשטרה מתעקשים כי בידיהם ראיות למעורבות של תנעמי המקשרות אותו לחשד המרכזי של רצח בת זוגתו. בין היתר, נמצאות בידי המשטרה עדויות של חבריו של תנעמי, הודעות טקסט ומחקרי תקשורת, שמצביעים על סתירות בגרסתו של תנעמי, שטוען כי קרמסקוי קפצה מרצונה מהרכב.

לתפיסתו של השופט מורנו, אין צורך בהחזקתו של תנעמי במעצר, ויתר פעולות החקירה יכולות להתבצע בעודו במעצר בית. מנגד, במשטרה מתעקשים כי יש צורך הכרחי בהשארתו במעצר – הן מחשש לציבור והן מחשש לשיבוש החקירה.

בשלב זה, ממשיכים במשטרה להמתין לראיה המרכזית – תוצאות נתיחת גופתה של קרמסקוי. דוח הנתיחה יסייע לבדוק אם סבלה מאלימות בטרם נפלה מהרכב, דבר שעשוי לחזק או להפריך את גרסת המשטרה, וכן את גרסתו של תנעמי.

ורד קרמסקוי , נהרגה בתאונה בשומרון 17 במאי 2017. מתוך פייסבוק, צילום מסך
נתיחת גופתה תשפוך אור על נסיבות המקרה. קרמסקוי/צילום מסך, מתוך פייסבוק

לדברי תנעמי, מאז מותה של בת זוגו הוא שבור לב. "אני לא יכול לישון, בכל פעם שאני עוצם עיניים אני רואה את התמונות, אני צריך טיפול. רציתי להציל אותה", אמר בהארכת מעצרו הראשונה.

כמאה בני משפחה וחברים ליוו את קרמסקוי בדרכה האחרונה בבית העלמין סגולה בפתח תקווה בשבוע שעבר. חברה של משפחת קרמסקוי אמרה כי אמה עברה באחרונה טרגדיה משפחתית. "היא עברה לגור עם חבר שלה לפני כמה שנים בשומרון, ומאוד אהבה אותו. קיבלנו את ההודעה בהפתעה גמורה. רק לפני כמה שבועות האימא איבדה את אחת החברות הכי טובות שלה ועכשיו זה. היא נשארה לבד בישראל, אחרי שבתה התחתנה ועברה לסין", סיפרה דורה, חברתה של אלונה קרמסקוי, אמה של ורד.

דורה התייחסה גם לבעיות האישיות שליוו את קרמסקוי. "כל אחד מגיע לארץ עם מזוודה ותיק עם סיפור חיים. ורד טופלה בגהה, אבל היום הייתה בסדר. אמה עלתה לבד לארץ, גידלה למופת שתי בנות, עבדה בדואר ובו זמנית השלימה לימודי אחיות. טרגדיה גדולה. לא מעכלים". חברת המשפחה הוסיפה כי נסיבות המוות נותרו מעורפלות. "זו תעלומה גדולה, למה שתקפוץ אל מותה ממכונית? לא רוצה לחשוב מה התרחש שם".

הוריו של חיים תנעמי בהארכת מעצרו 9 במאי 2017. ראובן קסטרו
הוריו של תנעמי בהארכת מעצרו, אתמול/ראובן קסטרו
הארכת מעצרו של חיים תנעמי החשוד ברצח חברתו ורד קרסקוי, בימ"ש השלום פ"ת. ראובן קסטרו
תנעמי בהארכת מעצרו, אתמול/ראובן קסטרו
  • עוד באותו נושא:
  • רצח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully