וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כ-30 נורים מסוכנים של מסוקי צה"ל אותרו במועצה האזורית אשכול

אחד מנורי ההטעיה נמצא בתוך שטח בית ספר במועצה שבעוטף עזה. תלמידים דיווחו מיד לכוחות הביטחון והם הגיעו למקום ונטרלו אותו. לאחר בירור בין ראש המועצה לגורמי הצבא נמסר כי הופסקו אימוני המסוקים

צילום: שי מכלוף

(בווידאו: רקטה התפוצצה בחממה במועצה האזורית אשכול, בחודש שעבר)

תלמידים מצאו אתמול (שלישי) נור הטעיה בתוך שטח בית ספר במועצה האזורית אשכול. הם דיווחו מיד לכוחות הביטחון והם הגיעו למקום ונטרלו אותו. בימים האחרונים אותרו כ-30 נורי הטעיה מסוכנים, העלולים להתלקח ממגע ומשמשים את מסוקי צה"ל באימונים.

לאחר בירור שקיים ראש המועצה גדי ירקוני עם גורמי הצבא נמסר כי הופסקו לאלתר האימונים במרחב הכוללים שימוש בנורים עד לבירור מלא של נסיבות התקלה. גם אחר הצהריים נמשכו במרחב המועצה סריקות נרחבות לאיתור נפלים נוספים ונטרולם. סריקות אלה נערכו ביישובים, במוסדות החינוך ובמרחבים הציבוריים. במועצה מדגישים כי אין שינוי בהנחיות והפעילות ממשיכה בשגרה, אך קראו לגלות ערנות גבוהה ולדווח לכוחות הביטחון על נפלים.

לקריאה נוספת:
בגלל רעשי הלחימה בדאעש: זינוק בשיעור הילדים עם פוסט-טראומה בעוטף עזה
ערב החג: רקטה ששוגרה מסיני התפוצצה בחממה באשכול; אין נפגעים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הנור שנמצא במועצה האזורית אשכול/מערכת וואלה!, צילום מסך

מדובר צה"ל נמסר כי חיל האוויר משתמש בנורי הטעיה באימונים ובפעילות מבצעית. "נורי ההטעיה נשרפים באוויר ולמעט במקרים נדירים, אינם אמורים כלל להגיע לקרקע. האירוע המדובר נובע ככל הנראה מתקלה טכנית ומצוי כעת בתחקיר על ידי הגורמים המוסמכים, שבסיומו יופקו לקחים למניעת אירועים מסוג זה בעתיד", נמסר מדובר צה"ל. על נורי ההטעיה מצויה מדבקת אזהרה כי מדובר בחומר דליק ומסוכן.

לאחרונה פורסם כי רבים מהילדים המתגוררים בשטח המועצה, ובפרט בחלקה הדרומי, סובלים מסיוטים ומתקשים להירדם עקב הדי פיצוצים בגבול מצרים. על פי נתונים של המועצה, חלה עלייה של כ-50% בדיווח על ילדים הסובלים מטראומה. לפי הנתונים, הילדים סובלים מחרדות מרעשים, מפחדים להישאר לבד ומרגרסיות שפוגעות בתפקודם.

(עדכון ראשון: 21:10)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully