וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: טראמפ יכריז על חידוש המשא ומתן במהלך ביקורו בישראל

גורמים פלסטיניים מסרו לעיתון "אל-חיאת" כי טראמפ, שיגיע לישראל ולגדה המערבית בעוד כשבועיים, צפוי לקצוב זמן של בין תשעה חודשים לשנה למגעים תחת חסותו. לפי הדיווח, החלו ההכנות לפגישה משולשת של נתניהו, אבו מאזן וטראמפ במסגרת הביקור

צילום: הארץ, עריכה: יאיר דניאל

החלו ההכנות לפגישה משולשת בין ראש הממשלה בנימין נתניהו, יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ונשיא ארצות הברית דונלד טראמפ במהלך ביקורו של האחרון באזור בהמשך החודש – כך מסרו אתמול (שלישי) גורמים פלסטיניים בכירים לעיתון הערבי "אל-חיאת", היוצא לאור בלונדון. על פי הדיווח, אבו מאזן שוחח על כך עם טראמפ בפגישתם האחרונה בוושינגטון והציג בפניו "מפת דרכים" לחידוש המשא ומתן בין הצדדים.

כמו כן, הגורמים הפלסטיניים טענו כי הנשיא האמריקני צפוי בתום ביקורו באזור להכריז באופן רשמי על חידוש המשא ומתן בין הצדדים, ולקצוב זמן של בין תשעה חודשים לשנה למגעים תחת חסותו. טראמפ צפוי להגיע לישראל ולגדה המערבית ב-22 ו-23 במאי, מלווה באישים בכירים מממשלו, וטרם נקבע לוח הזמנים הסופי של הביקור.

עוד בוואלה! NEWS:
נשיא גרמניה נפגש עם אבו מאזן - והניח זר על קברו של ערפאת
יום לפני פגישתו עם טראמפ: אבו מאזן נועד עם המיליארדר רון לאודר
נתניהו על פגישת טראמפ ואבו מאזן: מקווה לשינוי שיקדם את השלום

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ויו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, הבית הלבן, 3 במאי 2017. רויטרס
יו"ר הרשות הביע נכונות. אבו מאזן וטראמפ בבית הלבן, בשבוע שעבר/רויטרס
בנימין נתניהו בפגישה ראשונה עם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בבית הלבן, פברואר 2017. AP
לוח הזמנים עוד לא נסגר. טראמפ ונתניהו בבית הלבן, לפני כחודשיים/AP

מוקדם יותר אתמול נפגש אבו מאזן ברמאללה עם נשיא גרמניה פרנק-וולטר שטיינמאייר, ובמהלך מסיבת עיתונאים משותפת אמר כי מוכן להיפגש עם טראמפ ועם נתניהו, תחת חסותו של הנשיא האמריקני. שטיינמאייר הוסיף כי השינויים באזור דורשים "ניסיון נוסף לחדש את תהליך השלום בין ישראל לפלסטינים".

אתמול דווח בוואלה! NEWS כי איש העסקים היהודי-אמריקני רון לאודר, המשמש שליח לא רשמי של נשיא ארצות הברית בניסיון להניע מחדש את התהליך המדיני בין ישראל והפלסטינים, אמר בשיחות בימים האחרונים כי "הנשיא טראמפ נחוש להשיג הסכם שלום, וישים את כל כובד משקלו למהלך". לאודר, המשמש גם נשיא הקונגרס היהודי העולמי, שוחח בשולי כנס של העיתון "ג'רוזלם פוסט" בניו יורק עם גורמים ישראליים בכירים על ההתפתחויות המדיניות האחרונות ואמר כי הוא "אופטימי שאבו מאזן יסכים לחדש את השיחות".

בשבוע שעבר, אמר אבו מאזן בתום פגישתו עם טראמפ בוושינגטון כי הוא "מצפה לעבוד יחד" עם הנשיא, "בדרך להסכם שלום". הוא ציין כי הרשות הפלסטינית נותרה מחויבת לעקרון שתי המדינות. "אנחנו מאמינים שהמאמצים יכולים להצליח, כי לך יש נחישות", קרא יו"ר הרשות. "אני מאמין שנגיע לפתרונות. אדוני הנשיא, אני מאמין שאנחנו מסוגלים, בהנהגתך ועם כישורי המשא ומתן שלך, להביא הסכם שלום היסטורי".

(עדכון ראשון: 22:45)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully