וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרף התנגדות טורקיה: ארה"ב הודיעה על חימוש הכורדים בסוריה

ממשל טראמפ אישר אספקת כלי נשק כבדים לכוחות הכורדים, במסגרת המאמץ לכיבוש מחדש של מעוז דאעש בסוריה. הפנטגון: "ארה"ב עדיין מחויבת להגנה על טורקיה". שר ההגנה: "נפעל יחד עם טורקיה לכיבוש א-רקה"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

הפנטגון הודיע אתמול (שלישי) כי ממשלו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אישר לספק כלי נשק כבדים לכוחות הכורדיים בסוריה. הכורדים, בעלי בריתה של וושינגטון, מתקדמים לאחרונה לעבר העיר א-רקה, מעוז "המדינה האסלאמית" (דאעש) בסוריה, כדי לכבוש אותה מחדש, וחימושם יסייע לכך. גורם אמריקני בכיר מסר כי עדיין לא סוכם על לוח זמנים לאספקת הנשק.

התכנית לחמש את הכורדים הסורים נועדה "לוודא שיהיה ניצחון ברור על דאעש ברקה, קרב שעשוי להיות ארוך וקשה", נמסר מדובר הפנטגון. "אנחנו מודעים לחששות של טורקיה, שותפתנו לקואליציה. אנחנו חוזרים בפני העם והממשלה בטורקיה כי ארצות הברית מחויבת להם ולהגנתם".

לקריאה נוספת:
טורקיה תוקפת את הכורדים בסוריה - ודורשת מארה"ב להפסיק לתמוך בהם
טורקיה: "טראמפ הבטיח לארדואן לסייע במאבק נגד הכורדים"
דאעש קרא לתושבי המעוז בסוריה להתפנות: "סכר הענק יתמוטט"

לוחמי SDF במחוז דיר א-זור, סוריה, 21 בפברואר 2017. רויטרס
יריבי הטורקים. "הכוחות הסוריים הדמוקרטיים" בסוריה/רויטרס

עם זאת, ההחלטה האמריקנית עשויה להיתקל בהתנגדות חריפה מצד טורקיה, החברה גם היא בברית הצבאית נאט"ו. בעוד וושינגטון תומכת בכוחות הכורדים, ובפרט במיליציה YPG הפועלת בצפון סוריה ובמזרחה, אנקרה רואה בהם זרוע של הארגון הכורדי החמוש PKK, שהוצא מחוץ לחוק בארצה. ארצות הברית טרם עדכנה רשמית את הטורקים בהחלטה ובבית הלבן צופים לתגובה קשה מהם.

אחד הגורמים האמריקנים אמר לרשת NBC כי הצעד משמעותי, משום שהוא תומך במהלך של כניסת קואליציית "הכוחות הסוריים הדמוקרטיים" (SDF), המשותפת ללוחמים כורדים וערבים, לא-רקה. הצעד מבהיר גם את התמיכה האמריקנית בכל הכוחות הכורדים המרכזיים - SFD ו-YPG, כמו גם "הכוחות הסוריים-ערביים", המזוהים עם הקואליציה הכורדית בסוריה.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
שר ההגנה של ארצות הברית ג'יימס מאטיס במסיבת עיתונאים בנושא סוריה, 12 באפריל 2017. רויטרס, רויטרס
"עוד נבין איך נעשה זאת, אבל אנחנו מחויבים לשיתוף פעולה". מאטיס/רויטרס, רויטרס

טראמפ וחברי ממשלתו דנו בנושא במהלך פגישה שנערכה אתמול בבית הלבן עם שר ההגנה ג'יימס מאטיס, שהצטרף אליהם בשיחת וידאו. "הצו נחתם וזה יאפשר לתהליך להתחיל", אמר גורם לרשת NBC. לאחר שהצו יגיע לפנטגון, ארצות הברית תוכל להתחיל לספק לכורדים הסורים נשק וציוד במהירות משום שחלקו כבר נמצא באזור. ברשת NBC דווח כי ייתכן שארצות הברית תספק לכורדים משלוח שיכלול בולדוזרים וציוד הנדסי, רובים, תחמושת ומכשירי רדיו.

מאטיס, שנכח בוועידה של המדינות הנאבקות בדאעש בקופנהגן, בירת דנמרק, מסר היום כי "כוונתנו היא לפעול יחד עם הטורקים, על מנת להפיל את א-רקה". לדבריו, "אנחנו הולכים להבין איך בדיוק נעשה זאת, אבל כולנו מחויבים לכך".

(עדכון ראשון: 21:25)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully