וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שעון החול אוזל: נתניהו בדרך לאבד את ה"בייבי" שלו - ומחליפו לוט בערפל

10.5.2017 / 0:33

שלושת החודשים הקצובים בחוק למילוי מקום שר התקשורת יסתיימו ב-21 במאי, ועל פי ההערכות ראש הממשלה לא יוכל להחזיר לידיו את המושכות. לפני שלושה חודשים מונה הנגבי למחליפו הזמני של שר התקשורת

צילום: לע"מ, עריכה: שמרית גולדשטיין

(נתניהו, בחודש שעבר: "התקשורת יצרה תעשייה של דכדוך")

שעון החול לקראת סיומם של שלושת החודשים הקצובים על פי חוק למילוי מקומו של שר התקשורת הולך ואוזל, ובימים הקרובים ייאלץ ככל הנראה ראש הממשלה בנימין נתניהו לוותר סופית על התיק. עד ל-21 במאי, יידרש נתניהו לקבל החלטה על מינוי קבוע לתפקיד, במשרד שנחשב ל"בייבי" של ראש הממשלה. על פי ההערכה, נתניהו לא יוכל להחזיר את התיק לידיו, וייאלץ למנות שר תקשורת קבוע אחר.

לאחר הבחירות האחרונות ב-2015, התעקש נתניהו להשאיר בידיו את תיק התקשורת, אולם בחודש פברואר האחרון הוא העביר אותו באופן זמני לידי צחי הנגבי. זאת, על רקע עתירות לבג"ץ שדרשו את הפסקת כהונתו של נתניהו כשר התקשורת בשל ניגוד עניינים, נוכח יחסיו עם המיליארדר ארנון מילצ'ן, מבעלי ערוץ 10 ואחד מהגורמים המרכזיים בחקירת תיק 1000, "פרשת המתנות".

עוד בוואלה! NEWS:
התאגיד, השבת וחוק הלאום: הכנסת חוזרת מפגרה למושב קיץ סוער
הערכה: המשטרה תגבה עדות מאדלסון בביקורו בישראל בעוד שבועיים
ח"כ רוזנטל: "במשטרה הוחלט להמליץ על כתב אישום נגד ראש הממשלה"

ראש הממשלה בנימין נתניהו וח"כ צחי הנגבי, פתיחת מושב הקיץ של הכנסת. 23 במאי 2016. נועם מושקוביץ
העביר את התיק באופן זמני. נתניהו והנגבי/נועם מושקוביץ

לאחר שנחשפו קשריו של נתניהו עם מילצ'ן במסגרת חקירת תיק 1000, ולאור הגילויים על קשריו של ראש הממשלה עם מו"ל "ידיעות אחרונות" נוני מוזס במסגרת חקירת תיק 2000, הוגשו שתי עתירות לבג"ץ נגד המשך כהונתו בתפקיד – האחת, מטעמו של יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג, והשנייה על ידי התנועה לאיכות השלטון. בעקבות העתירות, הבהיר היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט לראש הממשלה כי יתקשה להגן על המינוי בבג"ץ, ונתניהו החליט להפקיד את התיק באופן זמני בידיו של הנגבי.

ואולם, תקופת מילוי מקום של שר מוגבלת לשלושה חודשים בלבד, ועל פי החוק, לא ניתן להאריכה. מכיוון שהעתירות לבג"ץ עדיין עומדות ותלויות, ולאור עמדת היועץ המשפטי לממשלה, נתניהו ככל הנראה לא יוכל להחזיר את התיק לידיו והוא יצטרך לוותר על התיק באופן מלא.

גורמים בסביבת ראש הממשלה אמרו לוואלה! NEWS כי נתניהו טרם נדרש לנושא המינוי, ולא ברור אם יחליט למנות את הנגבי עצמו במינוי קבע, או להעביר את התיק לידי שר אחר. בעבר שרת התרבות והספורט מירי רגב הביעה עניין בתפקיד, אך גורמים בסביבתה אמרו לוואלה! NEWS כי היא לא צפויה לבקש את התיק.

היועמ"ש אביחי מנדלבליט, וועדת החוקה חוק ומשפט. הכנסת 18 ביולי 2016. נועם מושקוביץ
"העובדה שהוא אינו מכהן כשר אינה שוללת את מעורבותו בתחום התקשורת". מנדלבליט/נועם מושקוביץ

לפני כחודשיים, על רקע משבר תאגיד השידור הציבורי, הרצוג פנה שוב ליועץ המשפטי לממשלה ודרש ממנו להטיל על נתניהו מגבלות אישיות ולמנוע ממנו כל עיסוק בתחום התקשורת. עם זאת, מנדלבליט קבע כי "מתוקף תפקידו, רשאי ראש הממשלה לעסוק בעניינים הנוגעים למשרדי הממשלה השונים, והעובדה שהוא אינו מכהן עוד כשר התקשורת אינה שוללת את מעורבותו בתחום התקשורת בכובעו כראש הממשלה".

מנדלבליט הוסיף כי נוכח רגישות העניין, הובהר לראש הממשלה כי בהמשך לחוות הדעת שכבר נמסרו בנושא, עליו להימנע מלטפל בנושאים המשפיעים על מי שמקיימים עמו קשרי חברות אישית. כמו כן, קבע היועץ המשפטי כי יהיה על נתניהו להתייעץ עמו במקרים שבהם הטיפול בתחום התקשורת יהיה כרוך בנושאים מעין אלו.

(עדכון ראשון: 21:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully