וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבטחה כבדה – וחביתה עם כמהין: במלון "המלך דוד" מתכוננים לטראמפ

מרגע ההודעה הרשמית על ביקור הנשיא בירושלים, נדרש במהרה צוות המלון היוקרתי למצוא פתרונות חלופיים לאורחים הרבים שהזמינו חדרים מראש. טראמפ ואנשיו לא העבירו דרישות מיוחדות – אך הצוות בכוננות שיא. מה יכלול התפריט של הנשיא?

צילום: רוני כנפו, עריכת וידאו: ניר חן

האתגר המורכב ביותר להנהלת מלון "המלך דוד" בירושלים, שם תשהה בעוד פחות משבועיים פמלייתו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, הוא מציאת 233 חדרי מלון בעיר כדי לשכן בהם את האורחים הצפויים. ההודעה הרשמית על ביקור הנשיא הגיעה למלון היוקרה רק ביום שישי האחרון, כשהתפוסה לתאריכי הביקור כבר הייתה מלאה.

מאז, צוות המלון מנסה "יום ולילה" למצוא פתרונות לאלה שהזמינו מראש חדר. "האורחים מקבלים ומבינים", אמר מנכ"ל "המלך דוד", חיים שקדי, "אין סיטואציה שאורח לא רוצה ללכת, ואנחנו נותנים אלטרנטיבה מלאה". עיסאם ג'נאח, מנהל שירות באגף מזון ומשקאות, הוסיף כי "זו המשימה הקשה ביותר. יש כאלה שמקבלים את זה קשה ויהיה פיצוי - ארוחות, אתרים".

עוד בוואלה! NEWS:
מחאת עובדי משרד החוץ: הטיפול בביקור טראמפ ייפסק בחמישי
מלון "קינג דיוויד" ייסגר: ישראל מתכוננת לנחיתתו של טראמפ
"מגן כחול": המשטרה נערכת למבצע הענק לאבטחת ביקור טראמפ

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ במטוס הנשיאותי, ניו יורק, 4 במאי 2017. רויטרס
"האורחים מקבלים ומבינים". טראמפ/רויטרס

שקדי הסביר כי "לביקורים נשיאותיים זה טווח זמנים קצר, אבל למרבה הצער היו לנו טווחי זמנים קצרים יותר בלוויה של רבין ובלוויה של פרס". עם זאת, האמריקנים בקושי העבירו דרישות להנהלה, ולכן מלבד שיחות הטלפון המאכזבות למזמינים מראש, לצוות לא נותר הרבה לעשות.

האורחים ב"מלך דוד" היום לא נתקלים, בהתאם לכך, בתכונה יוצאת דופן. לימוזינות פורקות וטוענות תיירים עשירים במבואת הכניסה, השר איוב קרא עורך פגישה בלובי הכמעט ריק, ובמזנון שמעל הבריכה מתפנקים כמה אירופים בקרני השמש היוקדת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
מלון המלך דוד, ירושלים 9 במאי 2017. משה שטיינמץ
לבשל עם שבעה מאבטחים. השף ביטון/משה שטיינמץ
מלון המלך דוד, ירושלים 9 במאי 2017. משה שטיינמץ
"קשה מאוד, אבל חיים עם זה". ג'נאח/משה שטיינמץ

ג'נאח, שעובד כבר 34 שנים בבית המלון שאירח כמעט את כל שועי העולם, הוסיף: "אנחנו מתכוננים כמה שאפשר, כי בניגוד לפעמים אחרות, האינפורמציה דלילה. הם לא משחררים הרבה. לא אומרים איזה סוגי ישיבות רוצים, איזה ארוחות ומתי". בימים הקרובים תתבקש ההנהלה להעביר לאמריקנים את רשימת העובדים הנחוצים לביקור, והם ייבדקו ביטחונית. מעבר לכך, עם ההגעה לעבודה במהלך ימי הביקור ייערך עליהם חיפוש. "זה קשה מאוד, אבל חיים עם זה", אמר ג'נאח.

אותם אנשי צוות שיעבדו בבית המלון במהלך הביקור ב-23-22 במאי לא ישרתו ישירות את הנשיא טראמפ. "לאמריקנים יש משרתים משלהם", הסביר ג'נאח. "יש לו חדרנית משלו, ויש לו מלצר משלו. אנחנו בקשר איתם, ואנחנו נשרת בעיקר את הצוות". מלבד טראמפ, פמלייתו תכלול את רעייתו מלניה, בתו איוונקה ובעלה ג'ארד קושנר ואנשי צוות רבים נוספים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מכל התפריטים, בחר חומוס, פלאפל וסלט קצוץ". אובמה, לצד נתניהו במלון "המלך דוד", 2012/מערכת וואלה!, צילום מסך

קומה אחת מתחת לקרקע, באחד ממטבחי המלון, השף הראשי דוד ביטון סיפר, בעודו מפקח על חיתוך החסה: "אנחנו עוד לא יודעים מה טראמפ אוהב ומה לא. נציע לו מה שמציעים לכולם, בדרך כלל זה מספק". אל המטבח יצטרפו במהלך הביקור "שבעה אנשי ביטחון, פלוס השב"כ הישראלי", הסביר השף. "חומרי הגלם יהיו פה, והם בוחרים מתוכם, מקור ראשון. שום דבר שלא חתוך אסור לנו לגעת".

המשלחת האמריקנית תקבל את הבופה הרגיל שמציע המלון, והנשיא עצמו צפוי להזמין מנות לבחירתו ממסעדת המלון. "אני נותן להם את המגוון שלנו, אבל הם בוחרים", אמר ביטון. הוא בישל כבר לברק אובמה, לנשיא ג'ורג' בוש האב, לוולדימיר פוטין ולרבים נוספים. "הם תמיד מפתיעים, בוש הבן פעמיים ביום אכל סנדוויץ' הודו, הכי לא צפוי שיש", שחזר. "אובמה, מכל התפריטים, בחר חומוס, פלאפל וסלט קצוץ". ומה יאכל טראמפ? "לא יודע עליו כלום, הוא נראה אחד שאוהב את החיים", אמר ביטון, שמתכוון להציע לו "חביתה עם כמהין בבוקר, וכבד אווז רציני בצהריים".

ג'ורג' בוש ואהוד אולמרט במצדה, יולי 2008. AP
הכנות לאירוע חסר תקדים. בוש ואולמרט במצדה, 2008/AP

ההכנות לביקור, שיארך 26 שעות, מורגשות היטב כבר בארגונים ומוסדות שונים במדינה, כולל רשות הטבע והגנים, שנערכת לביקורו של הנשיא טראמפ במצדה. מחר יגיעו בכירי הרשות לסיור היערכות ראשוני באתר, ובשבוע הקרוב תבקר בו גם משלחת ההכנה האמריקנית, שתנחת בישראל ביום שישי ותשלים את ההכנות לביקור.

הנשיאים לשעבר בוש ואובמה ביקרו גם הם באתר, שייסגר למבקרים ביום ביקורו של טראמפ, אולם בכירי הרשות נערכים לאירוע חסר תקדים. טראמפ עשוי לבחור לנאום באתר ההיסטורי, ובמקרה כזה תידרש היערכות מיוחד, שתאפשר את נוכחותם של מאות כלי התקשורת ישראליים ובינלאומיים, כמו גם קהל רב שיגיע לשמוע את הנאום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully