וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לעיני הילדים: שוטרים דימו נטרול מחבל - וירו בו כשהיה על הקרקע

9.5.2017 / 16:40

באירוע קהילתי לבתי ספר ברמת השרון, נורה "המחבל" גם לאחר שנוטרל בידי שוטרים על אופנועים, לקול מחיאות כפיים של התלמידים. לאחר שנחשף תיעוד האירוע, נוצרה סערה. "הילדים לא אמורים להיחשף לתצוגת טרור". המשטרה: "אירוע חיובי ומעצים"

עריכה: ורד לידני

מאות תלמידים מבתי הספר היסודיים ברמת השרון צפו בתצוגה של שוטרים שדימתה ירי במחבל, גם כשהוא כבר שרוע על הקרקע. האירוע התקיים אתמול במסגרת שיתוף פעולה בין העירייה למשטרה, ותיעוד שלו פורסם היום (שלישי) ברשתות החברתיות וגרם לסערה. בעירייה מסרו כי יפיקו לקחים בעקבות המחאה.

מדי שנה עורכת המשטרה יום "קהילה-משטרה", שבמסגרתו נחשפים תלמידי בית הספר ברחבי הארץ ליכולות של יחידות משטרה ושל כוחות החירום. בסרטון מאתמול נראים השוטרים רוכבים על אופנועי משטרה ושועטים במהירות לעבר ה"מחבל", ולאחר מכן "יורים" לעברו גם לאחר שהיה שרוע על האדמה. התלמידים מחאו כפיים בסיום תצוגת התכלית החריגה.

עוד בוואלה! NEWS
סגן השגריר הרוסי: "ישראל עושה הכול להימנע מפגיעה בכוחותינו בסוריה"
ממשיך להסתבך: שני בתי האבות שבהם תועדה התעללות - עם אותו מנהל
נשיא גרמניה נפגש עם אבו מאזן - והניח זר על קברו של ערפאת

לעיני הילדים: המשטרה ערכה תרגיל של "חיסול מחבל" מול ילדי רמת השרון. מערכת וואלה! NEWS
השוטרים יורים לעבר "המחבל המנוטרל"/מערכת וואלה! NEWS

יו"ר פורום ועדי ההורים היישוביים, פז כהן, הביע תמיהה על האירוע. "משטרת ישראל עושה עבודה חשובה למען ביטחון תושבי ישראל", אמר לוואלה! NEWS. "עם זאת, שיקול הדעת בהצגת התכלית הזו מעורר תמיהה. ילדים לא אמורים להיחשף לתצוגת תכלית של הרג וטרור. ניתן להעביר את המסרים בדרכים המותאמות לגילאים שבפניהם מעוניינים להעביר את המסר. אנחנו מקווים שהסרטון אינו מייצג את התפיסה החינוכית במערכת החינוך".

סגן ומ"מ ראש עיריית רמת השרון ומחזיק תיק החינוך, עידן למדן, כלל לא הכיר את האירוע החריג ואמר לוואלה! NEWS: "לא הייתי שותף לארגון האירוע ולאישור תכניו, לכן אינני יודע על מה אתה מדבר, אף אחד לא התייעץ טרם קיומו של היום, ולכן אני מציע לפנות ללשכתו של ראש העיר, אבי גרובר".

מעיריית רמת השרון נמסר בתגובה כי "יום היום לקשרי קהילה ומשטרה הוא יוזמה ארצית משותפת של משרד החינוך, הרשויות המקומיות והמשרד לביטחון הפנים, ובמסגרתו כוחות הביטחון וההצלה עורכים תצוגת תכלית לתלמידים ברחבי הארץ וחושפים בפניהם את עבודתם השוטפת. לאור הטענות שהועלו, אגף החינוך ברמת השרון, צוותי ההנהלה בבתי הספר והפיקוח של משרד החינוך יקיימו הערכה מחודשת, הפקת לקחים ומסקנות בנושא, בשיתוף כוחות הביטחון וההצלה הרלוונטיים".

מהמשטרה נמסר: "משטרת ישראל מקיימת קשר הדוק עם הקהילה המתבטא בפעילות משותפת עם הציבור כולו. צר לנו כי יש מי שבוחרים להציג באופן מוטה אירוע חיובי ומעצים של חיבור המשטרה לקהילה, שבו לומדים הילדים על אזרחות טובה ועל תפקידי המשטרה בחברה, בתאום ולבקשת צוות החינוכי והנהלת בית הספר".

(עדכון ראשון: 15:37)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully