וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני בתי האבות בצפון שבהם תועדו התעללויות - נוהלו בידי אותו אדם

לוואלה! NEWS נודע כי בעלי בית האבות "נאות ים" בקריית ים, שבו נחשפה התעללות בקשישה בת 91, הוא גם בעלי "נאות כיפת הזהב" בחיפה, שארבעה מעובדיו הואשמו בפרשה דומה. המשטרה עצרה ארבע עובדות ב"נאות ים"

צילום: ערוץ 10

המשטרה פתחה בחקירת מקרה ההתעללות בקשישה בת 91 בבית האבות "נאות ים" בקריית ים ועצרה היום (שלישי) שלוש מטפלות ואחות אחראית בשנות ה-40 וה-50 לחייהן, תושבות קריית מוצקין, קריית ים, שפרעם ומג'ד אל-כרום. הארבע, החשודות בהזנחה ובהתעללות בחסר ישע, יובאו מחר בשעות הבוקר לדיון בהארכת מעצרן בבית משפט השלום קריות.

מוקדם יותר נודע לוואלה! NEWS כי אבי רודרמן, שנחקר לפני כחודשיים בפרשת ההתעללות בבית האבות "נאות כיפת הזהב" שבבעלותו, הוא גם הבעלים של בית האבות בקריית ים שבו תועדה התעללות בקשישה. בפרסום שנחשף אתמול בחדשות 10, תועדו עובדים מכים ומשפילים את הקשישה. רודרמן, שהתפטר מתפקיד מנכ"ל בית האבות בחיפה, משמש גם כבעלים וכחבר הנהלה ב"נאות ים", שבו תועד המקרה האחרון.

רודרמן התפטר מתפקידו בבית האבות בחיפה בפברואר, בהמלצת משרד הבריאות שפתח בהליכים נגד המוסד. עם התפטרותו הודיע בית האבות כי הצעד נעשה "על מנת להחזיר את אמון המשפחות בבית האבות ובצוות". במשרד הבריאות אישרו כי הוא גם בעלי "נאות ים", ומטעמו של רודרמן נמסר: "אין תגובה".

עוד בוואלה! NEWS:
שליש מהצעירות נכנסות להיריון: נתוני הצלחת טיפולי הפוריות נחשפים
עשרות שקלים ביום על חנייה: הסיבה שבתל אביב חונים בניגוד לחוק
הורשעה בדריסת אישה למוות – ועונשה יקוצר כדי שלא תופרד מבתה

אבי רודרמן, מנהל ובעל בית האבות "כיפת הזהב" בהארכת מעצרו בחשד להתעללות בקשישים, בית משפט השלום חיפה. 14 במרץ 2017. ערן גילווארג
רודרמן בבית המשפט/ערן גילווארג

זמן קצר לאחר פרסום ההתעללות בבית האבות בחיפה בפברואר הוגשו כתבי אישום נגד ארבעת עובדי "נאות כיפת הזהב", שתועדו מתעללים ותוקפים קשישים ששהו במוסד. הארבעה הואשמו בעבירות התעללות ותקיפת חסר ישע, זאת לאחר שהתגבשה תשתית ראייתית נגדם בעקבות פרסום התיעוד, שצולם במצלמות סמויות על ידי אחד מעובדי המקום.

כמו כן, מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב שלח לפני כשלושה חודשים לשר הבריאות יעקב ליצמן את התכנית החדשה לטיפול מידי במשבר החמור בענף האשפוז הסיעודי. את תכנית החירום החדשה גיבשו גורמי מקצוע האמונים על תחום הסיעוד במשרד הבריאות, בראשות המנכ"ל. הצוות גובש לאחר ששר הבריאות הורה על עבודת מטה בהולה שתוליד תכנית חירום תוך ימים ספורים ותנסה להרגיע את הרוחות הסוערות בציבור הרחב.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
בית האבות "נאות כיפת הזהב" בחיפה בו נחשד כי התעללו אנשי הצוות בחולים קשישים. Google earth, צילום מסך
בית האבות "כיפת נאות הזהב"/צילום מסך, Google earth

בתגובה שלח ליצמן לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר האוצר משה כחלון מכתב בבקשה לתוספת דחופה של 80 מיליון שקלים לטובת פקחים, התקנת מצלמות במוסדות גריאטריים, העלאת שכר המינימום של עובדי הסיעוד ועוד 2,400 אשרות עבודה בסיעוד לעובדים זרים. ואולם, עד כה לא נתקבלה תשובה בנושא.

ח"כ יעל גרמן (יש עתיד), שרת הבריאות לשעבר, מסרה בתגובה לפרסום בוואלה! NEWS: "יחד עם חברי ח"כ אלי אלאלוף, הנחנו הצעת חוק שלפיה כל מנהל בית אבות יישא באחריות אישית באם תתגלה הזוועה תחת המשמרת שלו. לא ייתכן שמנהל בית אבות לא ידע מה קורה במסדרונותיו ויסתתר תחת הטענה 'לא שמעת -לא ידעתי'. זה רק הצעד הראשון אך הכרחי עד לגיבוש פתרון יסודי ומקיף".

(עדכון ראשון 14:48)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully