וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעיר שניסה להתנקש בטראמפ חושף מה עבר לו בראש

11.5.2017 / 11:30

שנה אחרי ניסיון ההתנקשות הכושל בדונלד טראמפ, שוחרר הצעיר הבריטי לבית אמו ושיחזר מה הוביל אותו לנסות לחטוף אקדח משוטר ולשים קץ לחייו של המועמד לנשיאות: "חברים שלי פחדו שהוא יהרוס את המדינה וקולות בראש אמרו לי לרצוח אותו"

צילום באמצעות הסמרטפון של וואווי, עריכת תוכן: לירן מוסלי וסיגל סיריוס, תחקיר: אסתי סדקה ועומר שליט, הפקה: תום רוכלין, עריכת וידאו: ניר חן

בסרטון - הדיווח על ניסיון ההתנקשות בטראמפ במאי, 2016

במאי בשנה שעברה הגיע מייקל סנדפורד בן ה-21 לעצרת של דונלד טראמפ, שהתמודד אז לנשיאות ארה"ב - וניסה להתנקש בחייו. הצעיר הבריטי ניסה לחטוף אקדח מאחד השוטרים שנכחו באירוע ולירות בטראמפ, אך כשל ונעצר במקום. אחרי שנידון לשנת מאסר, הוא שוחרר לאחרונה וחזר לבית אמו בדורקינג. אחרי שקיבל את הטיפול הרפואי שנזקק לו, שיחזר סנדפורד את הפרק הפסיכוטי בחייו, עליו הוא מצטער היום.

לפי הפרסום ב"דיילי מייל", זו לא הייתה החלטה של רגע. סנדפורד מודה שהרעיון להתנקש בחייו של טראמפ החל לחלחל בו הרבה לפני אותה עצרת בלאס וגאס. המניע, לדבריו, היה חבריו וזוגתו, להם כמו לרבים אחרים, היו דעות ביקורתיות חריפות על טראמפ. לדעותיהם התווספו הקולות ששמע בראשו, שקראו לו - ואפילו צעקו עליו - לרצוח את טראמפ.

מייקל סנדפורד בעת ניסיון ההתנקשות בדונלד טראמפ. רויטרס
מייקל סנדפורד בעת ניסיון ההתנקשות בדונלד טראמפ/רויטרס

עוד בנושא:

עוד באותו נושא

צעיר שניסה לחטוף נשק משוטר בעצרת של טראמפ: "ניסיתי להתנקש בחייו"

לכתבה המלאה

הוא סיפר ל-The Mirror: "החברים שלי פחדו שטראמפ הולך להרוס את המדינה. שמעתי קולות בראשי שהורו לי לרצוח אותו", הוא הוסיף, "הם נשמעו במשך זמן מה והפכו לחזקים ותכופים יותר ויותר. בשלב מסוים הקולות צרחו עליי ובתוך תוכי ידעתי שמשהו לא בסדר, אבל ניסיתי לשכנע את עצמי שזה לא קורה לי". כשמצבו הנפשי התדרדר, הוא קיבל את ההחלטה לרצוח את טראמפ ויום לפני ניסיון ההתנקשות, תירגל ירי במטווח כשהוא משתמש באקדח הזהה לזה שנשאו השוטרים בעצרת.

סנדפורד אובחן בגיל צעיר כבעל תסמונת אספרגר, עם נטייה לאנורקסיה ו-OCD וקיבל טיפול רפואי לכל הבעיות הללו. השופט לקח בחשבון את ההיסטוריה הרפואית של התוקף ושלח אותו לשנת מעצר אחת בלבד שקוצרה והסתיימה החודש.

מייקל סנדפורד ניסה להתנקש בחייו של דונלד טראמפ. AP
מייקל סנדפורד ניסה להתנקש בחייו של דונלד טראמפ/AP

אמו, לין, סיפרה שהיא שמחה שבנה חזר הביתה והיא פועלת כדי להעביר חוקים שיעזרו למשפחות בהן אחד מבני המשפחה סובל ממחלת נפש. מוקדם יותר השנה לין שחזרה את הערב בו נודע לה על ניסיון ההתנקשות, "למעשה דיווחנו על מייקל כנעדר במאי שנה שעברה. כשקיבלתי שיחה מתחנת המשטרה באותו לילה, שאלתי אותם היכן הוא נמצא וממש לא ציפיתי שזה יהיה המקום בו אמצא אותו. זה היה השוק הכי גדול שקיבלתי בחיי". היא הוסיפה: "הוא הצטער על מה שקרה. הוא שמח שאף אחד לא נפגע וממש לא התאים לו לעשות דבר כזה. אני לא רומזת שהוא לא היה צריך לקבל עונש מכל סוג שהוא, אבל הוא היה זקוק לעזרה".

מייקל סנדפורד חזר לבית אמו אחרי שניסה להתנקש בחייו של דונלד טראמפ. AP
מייקל סנדפורד חזר לבית אמו אחרי שניסה להתנקש בחייו של דונלד טראמפ/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully