וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דאעש הוציא להורג "סוכן רוסי" בסוריה: "המדינה נטשה אתכם"

9.5.2017 / 12:01

הארגון פרסם סרטון ובו נראה לוחם של הארגון עורף את ראשו של מי שנטען כי הוא סוכן בשירותי הביטחון הפדרליים. לפני מותו, קרא השבוי לחבריו לנטוש את הקרב. במוסקבה לא התייחסו לסרטון

עריכה: שניר דבוש

ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) פרסם היום (שלישי) סרטון ובו נראית הוצאתו להורג של מי שלטענתו היה קצין מודיעין רוסי שנתפס בסוריה, ביום שבו מציינת מוסקבה את יום הניצחון על גרמניה הנאצית במצעד צבאי גדול בהשתתפותו של הנשיא ולדימיר פוטין. לא ברור מתי והיכן צולם הסרטון, כמו גם זהותו של המוצא להורג.

משרד ההגנה במוסקבה ושירותי הביטחון הפדרליים (FSB) לא הגיבו לטענות של הארגון הקיצוני, במסגרת המדיניות המעומעת של מוסקבה סביב מניין החיילים ההרוגים ברוסיה. לפי הנתונים הרשמיים, כ-30 חיילים וקצינים נהרגו מאז החלה מוסקבה להתערב לצד דמשק במלחמתה נגד המורדים וארגוני הג'יהאד העולמי, אולם חיילים ששבו מהחזית ולוחמים בחברות אבטחה פרטיות סיפרו על מספרים גבוהים בהרבה.

בסרטון, שאורכו 12 דקות, קורא השבוי הלבוש בחליפה שחורה ויושב על ברכיו באזור מדברי לסוכנים רוסים אחרים להיכנע. לפני שלוחם מזוקן של דאעש עורף את ראשו, אמר השבוי: "האדיוטים מאמינים להבטחה של ארצם לא לנטוש אותם אם הם ייפלו בשבי".

דאעש מרבה לתעד הוצאות להורג של שבויים בשורותיו, ולאחר הכרזת מנהיג הארגון אבו בכר אל-בגדאדי ביוני 2014 על הקמת חליפות אסלאמית הוצאו להורג שבויים מערביים רבים, בהם אזרחים אמריקנים. לאחר התגבשות הקואליציה הבינלאומית נגד דאעש, התמעטו ההזדמנויות של הארגון לשבות אזרחים מערביים, שחדלו כמעט לחלוטין מלהגיע לאזורים שבשליטתו בעיראק, בסוריה ובמקומות אחרים במזרח התיכון.

"ארגון המדינה האסלאמית" (דאעש) פרסם סרטון הוצאה להורג של חייל רוסי בסוריה. מערכת וואלה! NEWS
עשרות חיילים רוסים נהרגו בסוריה. "הסוכן" שהוצא להורג/מערכת וואלה! NEWS

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully