וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באישון לילה, עם ברדסים: תיעוד ה"תג מחיר" בצפון

9.5.2017 / 11:30

מצלמות האבטחה ביישוב נאעורה תיעדו קבוצת צעירים מתגנבים ומנקבים צמיגים של כלי רכב. הם גם ריססו כתובות על מבנים במקום, ככל הנראה כנקמה על צווים מנהליים לפעילי ימין

עריכה: יאיר דניאל

מצלמות האבטחה ביישוב נאעורה שליד עפולה תיעדו הלילה (שלישי) צעירים מנקבים כלי רכב ביישוב, ככל הנראה בפעולת "תג מחיר". על קירות מבנים סמוכים רוססו גם כתובות, ככל הנראה כנקמה על צווים מנהליים שחולקו לאחרונה לפעילי ימין. טרם נעצרו חשודים במעורבות בניקוב הצמיגים ובריסוס הכתובות בנאעורה, שנחשפו אחרי תקרית דומה בשועפאט שבמזרח ירושלים. גם שם המשטרה טרם עצרה חשודים.

יוסף חלבי, אחד מבעלי הבית בנאעורה שעליהם רוססו כתובות, סיפר לוואלה! NEWS: "לא שמעתי כלום. קראתי לבן שלי, הסתכלנו על המצלמות, וראינו את החבר'ה מנקבים את הצמיגים. פגעו בעוד שני רכבים לידי. מישהו היה יכול להתהפך עם הרכב. אני לא כועס. מקווה שהשוטרים יעשו את העבודה שלהם וימצאו את מי שעשה את זה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הצעירים לבושים בברדסים/מערכת וואלה!, צילום מסך

ראש המועצה האזורית גלבוע, עובד נור, הגיע לנאעורה עם גורמי ביטחון ורווחה. "אנו מזועזעים לנוכח אירוע חמור במיוחד", מסר נור. "גם בוקר קשה זה לא יצליח לשבש את מודל החיים המשותפים המוצלח, המתקיים בגלבוע במשך שנים רבות. אנו סומכים על כוחות הביטחון שיטפלו במקרה במלוא הרצינות והחומרה, ומאוחדים במאבק כנגד כל מעשה על רקע גזעני. לא ניתן לרעל הזה לטפטף לבין שורותינו".

הרקע לריסוס הכתובות הוא ככל הנראה הוצאת צווי הרחקה מנהליים לכמה פעילי ימין בשבועות האחרונים מאזור יהודה ושומרון, מחשש לפעילות שלהם נגד פלסטינים. על אחת המכוניות במזרח ירושלים רוסס "פיקר ה' המלך", ברמיזה למחאה נגד מפקד פיקוד המרכז להוציא צו הרחקה מנהלי לאלקנה פיקאר, תושב יצהר. באתר "הקול היהודי", המזוהה עם פעילי ימין מיצהר, מציינים כי כ-15 צווים הוצאו באחרונה לנערים באזור מאחז הבלאדים, הנחשב למעוז נוער הגבעות.

בחודשים האחרונים פעלו כוחות הביטחון ביתר שאת למניעת פעולות "תג מחיר", בעיקר בגדה המערבית ובעיקר בתקופה שאחרי פינוי המאחז עמונה בחודש מרץ האחרון. המשטרה פיענחה את רוב האירועים שהתרחשו בשנים האחרונות והגישה כתבי אישום נגד חשודים במעשים. עקב פעילות שב"כ והמשטרה, הצטמצמו מאוד פעולות "תג מחיר", מלבד מקרים בודדים של עימותים מקומיים וחשד לפגיעה בעצים הנמצאים בשטחים פלסטיניים.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
כתובות תג מחיר ורכבים שנפגעו בכפר נאעורה שממזרח לעפולה. 9 במאי 2017. חטיבת דובר המשטרה
אחת הכתובות שרוססו בנאעורה/חטיבת דובר המשטרה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully