וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל תשכחו את אמא: המאבק של בתה של האחות שנרצחה בחולון

9.5.2017 / 12:08

רצח טובה קררו בסניף "כללית" ושורת מקרי אלימות נוספים באותו הסניף, הובילו את בתה לפעול למען העלאת המודעות לאלימות נגד נותני השירותים הרפואיים - במטרה למנוע את הרצח הבא. "אחד הרופאים לחש לי: 'חוששים להגיע לעבודה'"

צילום: אור רביד באמצעות הסמארטפון של וואה-ווי, עריכה: שניר דבוש

נופר קררו, שאמה טובה הוצתה למוות בסניף קופת חולים בחולון לפני כחודשיים, פועלת להעלאת המודעות לאלימות הפושה כלפי נותני השירותים הרפואיים. קררו מציפה ברשתות החברתיות סיפורי אלימות שחוו עובדי קופות חולים, צוברת יותר ויותר עוקבים, ומרגישה שבכך היא מנציחה את זכר אמה.

בשיחה עם וואלה! NEWS, מספרת קררו על לפחות שני מקרי אלימות נוספים שאירעו בשבועות שאחרי מות אמה, באותו סניף של קופת חולים כללית בחולון. "מטופלת של אמא שלי שוחחה איתי על האלימות בקופת החולים", אומרת קררו, "ואחד הרופאים לחש לי שהם חוששים להגיע לעבודה".

עוד בנושא
"הרסה לי את החיים, אז שרפתי אותה": המטופל שהצית אחות הואשם ברצח
מרפאת האחות שנשרפה למוות נפתחה מחדש: "ציבור המטופלים התייתם"
מטופלי האחות שהוצתה למוות בחולון המומים: "אבידה ענקית"

טובה קררו ובתה. פייסבוק, צילום מסך
נאבקת כדי למנוע את הרצח הבא. נופר קררו עם אמה, טובה קררו, מרץ 2017/צילום מסך, פייסבוק

אירוע חריג נוסף, התרחש לפני כשבועיים באותו סניף שבו נרצחה קררו, ואולם לטענת גורמים המעורים בפרטים - הוא טופל בין כותלי קופת החולים. בעלה של אחת האחיות בסניף, שבו נרצחה קררו, סיפר כי אחד המטופלים נהג באלימות מילולית כלפי הצוות בשל מחסור בכוח אדם. "עם שירות כזה, לא פלא שככה האחות הראשית גמרה", אמר. לדבריו, קצין הביטחון של הקופה נקרא אמנם למקום, אך הוחלט שלא להזעיק שוטרים.

בשבוע שעבר נעצרה מטופלת תושבת חולון בחשד שהשתוללה ואיימה על עובדות בבית המרקחת בסניף. על פי החשד, האישה - שסירבה להמתין לתורה, הצדיקה את רצח האחות. בית המשפט האריך את מעצרה עד ליום שישי.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מקווה שאם נילחם חזק נצליח לשנות". פוסט בפייסבוק שכתבה נופר קררו/מערכת וואלה!, צילום מסך

"לא יעלה על הדעת שהאירועים האלימים ימשיכו להתקיים, העובדים יפחדו להגיע למקום עבודה, ומערכת האכיפה לא נוקטת אמצעים ופועלת ביד קשה" מסכמת קררו.

משירותי בריאות כללית נמסר בתגובה: "כל גילוי אלימות מטופל במהירות ובכל האמצעים העומדים לרשותנו, תוך שאנו מעודדים את אנשי הצוות להגיש תלונה במשטרה, וכך היה גם במקרה המדובר שהתרחש ב-26 באפריל. לנוכח התנהגות המטופל, שני אנשי בטחון הגיעו למרפאה תוך דקות ספורות, טיפלו באירוע, והמליצו ללוות את האחות להגיש תלונה במשטרה. האחות הודיעה כי אינה מעוניינת בכך, לאור התנצלות ובקשות סליחה של המטופל, שאותן היא קיבלה".

סניף של קופת החולים כללית נפתח מחדש לאחר שמטופל הצית את האחות טובה קררו, 19 במרץ 2017. טל אנגלנדר
השקט שמופר ברגע אחד. פתיחת סניף "כללית" לאחר הרצח של טובה קררו, לאחר הרצח/טל אנגלנדר

בשבוע שעבר הוגש לבית המשפט המחוזי בתל אביב, כתב אישום נגד אשר פרג' בגין רצח האחות טובה קררו. פרג' בן ה-77, תושב חולון, הסביר בחקירתו: "היא הרסה לי את החיים, ואני שרפתי אותה - והרסתי לה את החיים. היא הרגה אותי עם הזריקה שנתנה לי לפני חודשיים לשפעת. הדלקתי אותה כמו שהיא הרגה אותי".

לפי כתב האישום, פרג', מטופל במרפאה שבה עבדה המנוחה, נהג לפקוד אותה בתדירות גבוהה בשל עניינים רפואיים שונים ומשכך הכיר היטב את צוות המרפאה בכללותו ואת קררו בפרט. ב-3 בינואר הוא הגיע למרפאה וקיבל חיסון נגד שפעת מהאחות קררו. "הוא היה אומר שהיא גרמה לכאבים ברגליים ולשיתוק, אבל הוא לא היה משותק", סיפרה אשתו של פרג'. "היא עצמה התקשרה אליי והיא ביקשה שאני אגיד לו שיפסיק לקלל אותה. אני אמרתי לו, הזהרתי אותו וביקשתי ממנו שיפסיק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully