וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני אירועי "תג מחיר" תוך שעות: רכבים הושחתו וכתובות רוססו בי-ם ובצפון

סמוך לשכונת שועפאט שבמזרח הבירה הושחתו 20 מכוניות שחנו במקום, ועל חלקן נכתב "תג מחיר מנהלי" בשחור. בכפר נאעורה שליד עפולה רוססו כתובות זהות, וצמיגי שמונה כלי רכב נוקבו. המשטרה פתחה בחקירת האירועים

צילום: יוני ריקנר, עריכה: שניר דבוש

עשרות כלי רכב וכמה מבנים הושחתו ורוססו במזרח ירושלים ובנאעורה הסמוכה לעפולה בתוך שעות - כך הודיעה הבוקר (שלישי) המשטרה. לפי החשד, מדובר פעולות "תג מחיר" בתגובה לצווים מנהליים שהוצאו לאחרונה לכמה פעילי ימין. המשטרה טרם עצרה חשודים, אך החלה באיסוף ממצאים מהזירות.

בסמוך לשועפאט, נוקבו צמיגים של 20 כלי רכב, ועל חלק מהם רוססו כתובות "תג מחיר". בנאעורה נוקבו צמיגיהם של שמונה כלי רכב ואותרו כתובות שרוססו על קירות בתים, שבהן נכתב "תג מחיר מנהלי" ו"נקמה מנהלי". מצלמות האבטחה ביישוב תיעודו את ההשחתה.

עוד בוואלה! NEWS:
פזמון מוכר, טקטיקה חדשה: ארדואן יורד להגנה - ומסמן את ירושלים
ארדואן תוקף את ישראל וקורא למוסלמים: "עלו לאל-אקצא"
שימוע דרמטי בסנאט: טראמפ הוזהר - רוסיה עלולה לסחוט את היועץ הבכיר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המכוניות שרוססו בירושלים/מערכת וואלה!, צילום מסך

מנהל המינהל הקהילתי בבית חנינה שבמזרח ירושלים, חוסאם וותד, סיפר הבוקר על תחושות קשות. "הייתה תקופה רגועה של שנה וחצי-שנתיים, ועכשיו זה חוזר", אמר. "זה לא מעודד ולא נותן תקווה. התושבים לא מרגישים עם זה טוב, במיוחד לאור העובדה שהפעולות הללו לא מוכרות כפעולות איבה, והתושבים צריכים לשלם בעצמם על כל הנזק".

ראש המועצה האזורית גלבוע, עובד נור, הגיע לנאעורה עם גורמי ביטחון ורווחה. "אנו מזועזעים לנוכח אירוע חמור במיוחד", מסר נור. "גם בוקר קשה זה לא יצליח לשבש את מודל החיים המשותפים המוצלח, המתקיים בגלבוע במשך שנים רבות. אנו סומכים על כוחות הביטחון שיטפלו במקרה במלוא הרצינות והחומרה, ומאוחדים במאבק כנגד כל מעשה על רקע גזעני. לא ניתן לרעל הזה לטפטף לבין שורותינו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
כתובות תג מחיר ורכבים שנפגעו בכפר נאעורה שממזרח לעפולה. 9 במאי 2017. חטיבת דובר המשטרה
תג מחיר בכפר ליד עפולה/חטיבת דובר המשטרה

הרקע לריסוס הכתובות הוא ככל הנראה הוצאת צווי הרחקה מנהליים לכמה פעילי ימין בשבועות האחרונים מאזור יהודה ושומרון, מחשש לפעילות שלהם נגד פלסטינים. על אחת המכוניות במזרח ירושלים רוסס "פיקר ה' המלך", ברמיזה למחאה נגד מפקד פיקוד המרכז להוציא צו הרחקה מנהלי לאלקנה פיקאר, תושב יצהר. באתר "הקול היהודי", המזוהה עם פעילי ימין מיצהר, מציינים כי כ-15 צווים הוצאו באחרונה לנערים באזור מאחז הבלאדים, הנחשב למעוז נוער הגבעות.

בחודשים האחרונים פעלו כוחות הביטחון ביתר שאת למניעת פעולות "תג מחיר", בעיקר בגדה המערבית ובעיקר בתקופה שאחרי פינוי המאחז עמונה בחודש מרץ האחרון. המשטרה פיענחה את רוב האירועים שהתרחשו בשנים האחרונות והגישה כתבי אישום נגד חשודים במעשים. עקב פעילות שב"כ והמשטרה, הצטמצמו מאוד פעולות "תג מחיר", מלבד מקרים בודדים של עימותים מקומיים וחשד לפגיעה בעצים הנמצאים בשטחים פלסטיניים.

השתתף בהכנת הידיעה: שבתי בנדט

(עדכון ראשון: 7:19)

כתובות תג מחיר ורכבים שנפגעו בכפר נאעורה שממזרח לעפולה. 9 במאי 2017. חטיבת דובר המשטרה
שמונה כלי רכב הושחתו. נאעורה/חטיבת דובר המשטרה
תג מחיר בכפר נאעורה 2 כתובות שרוססו על קירות בתים 9 במאי 2017. מועצה אזורית גלבוע, מערכת וואלה! NEWS
תושבי המועצה האזורית גלבוע אומדים את הנזק/מערכת וואלה! NEWS, מועצה אזורית גלבוע
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הכתובת המתייחסת לתושב יצהר/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully