וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחת דוואבשה תובעת מיליונים מהמדינה: "ישראל הפקירה את ביטחוננו"

8.5.2017 / 12:21

המשפחה, שאיבדה שלושה מבניה בפיגוע בדומא ב-2015, דורשת פיצויים מהמדינה בסך כולל של יותר מעשרה מיליון שקלים בגין "ההסתה הפרועה" שהביאה לשריפת ביתה. "אחמד, הילד הקטן, מסתכל על הכוויות, ושואל 'למה עשו דווקא לי את זה?'"

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: שניר דבוש

משפחת דוואבשה, ששלושה מבניה נשרפו למוות בפיגוע בעיירה דומא בחודש יולי 2015, הגישה היום (שני), בשיתוף עם מרכז מיזאן לזכויות אדם, לבית המשפט המחוזי בנצרת כתב תביעה אזרחית נגד מדינת ישראל, בדרישה לפיצויים בסך כולל של יותר מעשרה מיליון שקלים. בכתב התביעה מטילה המשפחה על המדינה את האחריות להסתה שהובילה לפיגוע.

חוסיין דוואבשה, סבו של עלי שנהרג בפיגוע ושל אחמד שנכווה קשות ואיבד את שני הוריו, סעד וריהאם, אמר במסיבת עיתונאים שכינסה המשפחה בבית סוקולוב בתל אביב כי "אחמד, הילד הקטן, מצא את עצמו לבד". לדבריו, "יום יום הוא שואל אותי איפה אבא, אימא ואחי. כשהוא מתקלח הוא מסתכל על הכוויות, ושואל 'למה עשו דווקא לי את זה?'. זה קשה מאוד".

עוד בוואלה! NEWS:
אביו של אזריה בבית הדין: "מהרגע הראשון אנחנו מקבלים איומים"
סוכל פיגוע בי-ם: בת 16 ניסתה לדקור שוטרים בשער שכם - ונורתה למוות
שלושה פלסטינים נפצעו מירי צה"ל במהלך הפרות סדר באזור רמאללה

מסע"ת משפ' דוואבשה- דורשים פיצויים של מליוני שקלים מהמדינה 8 במאי 2017. ניב אהרונסון
"הוא שואל אותי איפה אבא, אימא ואחי". חוסיין דוואבשה במסיבת העיתונאים, היום/ניב אהרונסון

עורך הדין חסן חטיב, המייצג את המשפחה, הוסיף כי "כתב התביעה מהווה כתב אישום ציבורי חמור נגד מדינת ישראל, שהפקירה את ביטחונם של תושבי השטחים הכבושים, עודדה הקמת מאחזים בלתי-חוקיים, והעלימה עין מההסתה הפרועה וממעשי האלימות נגד פלסטינים שנקטו ארגוני טרור יהודיים שצמחו בהתנחלויות ובמאחזים".

"מדובר באירוע שלא היה כדוגמתו", הבהיר עו"ד חטיב, "אנו מאמינים בצורה מוחלטת שנמצא אוזן קשבת אצל השופטים, ובטוחים שבית המשפט יבין את האכזריות של הפיגוע, שגרם לתוצאות קשות וגרם לאחמד לצלקות לא רק בגוף אלא גם בנפש". לדבריו, "הילד עדיין בטיפולים אינטנסיביים, גם בבתי חולים בישראל, ובטיפולים פסיכולוגיים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מסע"ת משפ' דוואבשה- דורשים פיצויים של מליוני שקלים מהמדינה 8 במאי 2017. ניב אהרונסון
"מדובר באירוע שלא היה כדוגמתו". תומכות במסיבת העיתונאים, היום/ניב אהרונסון

חטיב עוד ציין כי פקודת הנזיקין, שבגינה תובעת המשפחה את המדינה, חלה גם על תושבי הגדה המערבית הפלסטינים, ואמר כי "אנחנו יכולים להוכיח את אחריות המדינה לפיגוע הקשה". לדבריו, "העיקר הוא לא סכום התביעה, אלא אחריות המדינה למעשה. המדינה לא צריכה להסתתר. אני מאמין שבית המשפט ישמע אותנו בלב פתוח".

לפני כחודש הודיע שר הביטחון אביגדור ליברמן כי אחמד דוואבשה אינו זכאי לפיצויים מהמדינה. זאת, בתגובה לשאילתה בנושא שהגיש ח"כ יוסף ג'בארין (הרשימה המשותפת). עם זאת, בעבר הצהיר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי המשפחה תפוצה. המשפחה הבהירה אז כי תשקול לפנות לבית המשפט, בעקבות הסירוב לפצותה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully