וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה נגד טראמפ: על הקונגרס לגלות אומץ ולא לבטל את חוק הבריאות

8.5.2017 / 10:45

הנשיא הדמוקרטי לשעבר תקף את המהלך של יורשו הרפובליקני להחליף את תכנית הדגל שלו, שעברה בבית הנבחרים. "מקווה שהם מסוגלים לראות את האמת ללא קשר לשיוכם המפלגתי", אמר אובמה בהתבטאות חריגה לנשיא לשעבר, לפני הקרב בסנאט

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

נשיא ארצות הברית לשעבר ברק אובמה תקף (שני) הלילה את חלטת בית הנבחרים להעביר רפורמת בריאות חלופית במקום ביטוח הבריאות "אובמה קר", שהוא יזם בשנת 2010. בהתבטאות חרגיה של נשיא לשעבר, הוא הפציר בחברי הקונגרס לשמר את הרפורמה, הנחשבת לאחד מהישגיו העיקריים בתחום מדיניות הפנים. ההחלטה עדיין דרושה אישור של הסנאט, שם יחסי הכוחות צמודים יותר, וייתכן כי החוק יעבור עוד שינויים משמעותיים עד אישורו הסופי.

בנאום שנשא הלילה בבוסטון, אמר הנשיא לשעבר: "זוהי תקוותי, וזוהי תקוותם של מיליונים, שללא קשר לשיוך מפלגתי, אומץ שכזה עדיין אפשרי, שחברי הקונגרס כיום מוכנים להביט בעובדות ולומר את האמת, אפילו כאשר זה נוגד את עקרונות המפלגה". עוד אמר אובמה: "אני מקווה שחברי הקונגרס מכירים בכך שזה דורש מעט אומץ לסייע לאלה שכבר חזקים, כבר נוח להם, הם כבר משפיעים. אבל דרוש אומץ גדול לרומם את החולים והחלשים".

לקריאה נוספת בנושא
ברוב דחוק: הצעת חוק הבריאות של טראמפ אושרה בבית הנבחרים
טראמפ באולטימטום לקונגרס: "אעלה את רפורמת הבריאות גם בלי רוב"

נשיא ארה"ב לשעבר ברק אובמה בנאום בספריה על שם קנדי בבוסטון, 8 במאי 2017. רויטרס
מנסה להגן על מורשתו. אובמה, הלילה/רויטרס

"אני מקווה שהם מבינים שאומץ פירושו לא לעשות את מה שמצופה מהם פוליטית, אלא את מה שנמצא עמוק בליבם, את מה שנכון", הוסיף אובמה. המאבק סביב רפורמת הבריאות היא אחד המאבקים המשמעותיים בקונגרס בקדנציה הנוכחית. הנשיא טראמפ הבטיח לבטל ולהחליף את רפורמת הבריאות של קודמו בתפקיד, ותקף את העלייה התלולה שחלה בשנים האחרונות בפרמיות שנדרשים אמריקאים לשלם.

על אף שהרפובליקנים מחזיקים ברוב בקונגרס, הם התקשו עד כה להעביר את הרפורמה. זאת בשל חילוקי דעות חריפים בתוך המפלגה, בין אלו הדורשים את הקטנת המעורבות הממשלתית בביטוח הבריאות ורוצים לבטל כליל את "אובמה קר", ובין אלה הדורשים להשאיר את עיקרי הרפורמה הנוכחית במקומם. לפני כחודש, נאלץ יו"ר בית הנבחרים פול ראיין לבטל את ההצבעה שתוכננה בנושא כמה דקות לפני שהייתה אמורה לעלות, לאחר שהתברר לו כי לא יהיה בידיו רוב.

ביום חמישי האחרון כבר הצליחו הרפובליקנים להעביר בבית הנבחרים את ההצבעה ברוב דחוק, מה שנחשב להישג של הנשיא אשר הצליח לרכך את ההתנגדות בתוך מפלגתו. "לא משנה לאן הלכתי במהלך הקמפיין, ראיתי אנשים סובלים מאובמה קר. ככל שזה תלוי בי, פרמיות הביטוח שלכם יירדו, אני בטוח שה יעבור בסנאט", אמר הנשיא דונלד טראמפ במסיבת עיתונאים עם חברי קונגרס רפובליקנים בבית הלבן דקות ספורות לאחר מכן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לאחר ההצבעה בבית הנבחרים על רפורמת הבריאות. רויטרס
החוק עוד עשוי להשתנות בסנאט. טראמפ אחרי ההצלחה בבית הנבחרים/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully