וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עורך דינו של אזריה: "כשחוטבים עצים עפים שבבים, על זה לא שופטים"

8.5.2017 / 19:30

בדיון השני בשלב הערעורים ביקש עו"ד שפטל לטעון כי נסיבות המקרה דומות לאירוע אחר, שהסתיים ללא חקירה פלילית. אביו של החייל שהורשע בהריגת מחבל פצוע: "הבן שלי חף מפשע". צפויים עוד שני דיונים קצרים יותר ובסיומם הכרעה

צילום: יותם רונן, עריכה: שניר דבוש

יורם שפטל, עורך דינו של החייל אלאור אזריה שהורשע בהריגת מחבל פצוע, אמר היום (שני) בדיון השני בשלב הערעורים כי "כמו שעונשו של רוצח ראש ממשלה לא ייקצב לעולם כי חייו שווים יותר מאחד האדם, במקרה של הריגת מחבל, שחייו שווים פחות, זה צריך לבוא לידי ביטוי בעונש". לדבריו, כפי שאמר בפני בית הדין הצבאי לערעורים בקריה בתל אביב, "חייו אינם הופכים להפקר מוחלט, אבל העונש צריך להיות שונה משל מי שהרג אדם זך וישר".

עו"ד שפטל עוד הציג חוות דעת שעוסקת בהחלטה שלא לפתוח בחקירה פלילית בנוגע לירי במחבל מנוטרל על ידי שוטר מתנדב בזירת פיגוע ביפו. השופט צבי סגל העיר כי הייתה בדיקה בנושא, וטען כי "הצגת הדברים קצת מטעה". שפטל השיב כי מדובר במקרה דומה, והבהיר: "רואים את דרך ההתנהלות, כשרוצים לסגור תיק".

בהמשך טען כי אותם הטיעונים ששימשו במקרה ביפו כדי להכריע שלא לפתוח בחקירה פלילית הם אלה שהביאו להרשעתו של אזריה. הוא הוסיף כי "כשחוטבים עצים עפים שבבים. קורה שעפים שבבים בטעות, על זה לא מעמידים לדין, זו פעילות מבצעית".

עוד בוואלה! NEWS:
דיון ראשון בערעורו של אזריה: "מקרים חמורים יותר הסתיימו ללא אישום"
ערעורו של אלאור אזריה: מבחינת בית הדין, כל האופציות על השולחן
למרות שנחשף לראיות בתיק - נשיא בית הדין יישב בערעור אזריה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אזריה והוריו, היום בבית הדין/מערכת וואלה!, צילום מסך

התובע נדב ויסמן השיב לטיעוניו של עו"ד שפטל וטען כי "יש לדחות את הערעור". לדבריו, "הוא ירה במחבל ללא הצדקה מבצעית, לאחר שהוא נוטרל בניגוד לנהלי הפתיחה באש ובניגוד לערכי צה"ל".

צ'רלי אזריה, אביו של החייל, אמר בפתח הדיון בעניין בנו כי הוא "חף מפשע". הוא הוסיף וקרא: "14 חודשים הוא יושב, ומהרגע הראשון אנחנו מקבלים איומים. הגשנו שמונה תלונות. אני דורש שישמרו על הבן שלי ועל המשפחה שלי".

אזריה הורשע בהריגתו של עבד אל-פתאח א-שריף, מחבל שהגיע עם חברו לבצע פיגוע דקירה בחברון ופצע את אחד החיילים במקום, במרץ 2016. סנגורו שפטל ערער על הרשעתו וכן על עונשו. גם התביעה הצבאית ערערה על קלות העונש, כהגדרתה.

לאחר הדיון היום, צפויים עוד שני דיונים "קצרים יותר", לדברי נשיא בית הדין הצבאי לערעורים בקריה, אלוף דורון פיילס. הם יתקיימו ב-17 וב-28 בחודש. לצד פיילס, יושבים בהרכב השופטים השופט (בדימוס) סגל מבית המשפט המחוזי ירושלים, והשופט יגאל פליטמן, נשיא בית הדין הארצי לעבודה; אלוף (במיל') אייל אייזנברג, מפקד פיקוד העורף לשעבר ותא"ל (במיל') אבי פלד שפיקד בעבר על חטיבת גולני.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
דיון ראשון בערעורו של אלאור אזריה , הקריה, תל אביב 3 במאי 2017. ניב אהרונסון
אזריה בבית הדין, בשבוע שעבר/ניב אהרונסון

בשבוע שעבר, בפתיחת שלב הדיון בערעורים, נדחתה בקשתו של עו"ד שפטל להציג ראיות חדשות בתיק. שפטל ביקש להציג 17 מקרים דומים, לדבריו, אולם בית המשפט דחה זאת בנימוק שמדובר בחומר רב מדי ולא לשם כך נועד הדיון.

עו"ד שפטל עוד אמר כי הציבור הרחב תומך באזריה, שכלל לא היה צריך לעמוד לדין. "אנחנו אמנם שני סנגורים, אבל איתנו אלפי תומכים מישראל שקוראים לזיכויו", טען. "משפטו של המערער הוא יוצא דופן באופן קיצוני. עצם העמדתו לדין עומדת בניגוד מוחלט לנהלי העמדה לדין של חייל במהלך פעילות צבאית, כי אם כן הצבא לא היה יכול להתקיים".

(עדכון ראשון: 9:22)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully