וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפשיטה מיוחדת: חוסל מנהיג שלוחת דאעש באפגניסטן

8.5.2017 / 8:16

עבדול הסיב היה אחראי לכמה מהמתקפות הקטלניות ביותר של הארגון במדינה, והוא נהרג במבצע משולב של כוחות מיוחדים אפגניים ואמריקניים. הפעילות נגד דאעש התגברה לאחרונה, כולל הטלת "אם כל הפצצות" על מתחם מנהרות של הארגון

קרדיט: צבא ארה"ב

מנהיג שלוחת דאעש באפגניסטן, עבדול הסיב, חוסל בחודש שעבר במבצע מיוחד של כוחות מיוחדים של אפגניסטן ושל ארצות הברית במחוז ננגרהאר שבמזרח המדינה – כך אמרו אתמול (ראשון) גורמים אמריקניים ואפגניים.

הסיב, שמונה בשנה שעברה להנהיג את הארגון במדינה אחרי שקודמו חוסל בתקיפת מל"ט אמריקני, ככל הידוע אחראי על שורת מתקפות ראווה, כולל זו בבית החולים הצבאי המרכזי בבירה קאבול מחודש מרץ. בחודש שעבר מסר דובר מטעם הפנטגון כי הסיב ככל הנראה נהרג במהלך פשיטה בננגרהאר, אולם לא היה לך אישור רשמי עד אתמול.

"המבצע המוצלח הזה הוא צעד חשוב נוסף במאבק חסר הפשרות שלנו להבסת דאעש חורסאן", אמר מפקד הכוחות האמריקניים באפגניסטן, גנרל ג'ון ניקולסן, בהצהרה ממפקדת צבא ארצות הברית בקאבול. בהודעה, שנמסרה אחרי הודעה דומה של הנשיא אשרף ראני, נמסר גם כי הסיב היה זה שהורה ללוחמים בארגון לערוף את ראשם של מנהיגים מקומיים מול משפחותיהם ולחטוף נשים וידות כדי לחתן אותן.

: חיילים של צבא אפגניסטן מאבטחים בסיס באזור מאזר א-שריף שהותקף בידי טליבאן. רויטרס
חיילים אפגנים אחרי מתקפה של טליבאן/רויטרס

שלוחת דאעש המקומית פעילה באפגניסטן מאז 2015, והיא נאבקת גם בטליבאן וגם בכוחות האפגניים והאמריקניים. היא ככל הנראה מקיימת קשרים עם הארגון המרכזי בעיראק ובסוריה, אך נהנית מעצמאות מבצעית. צבאות ארצות הברית ואפגניסטן הגבירו מאז מרץ את הפעילות נגד הארגון, והרגו עשרות מלוחמיו, במעוזו העיקר בננגרהאר, הסמוך לגבול עם פקיסטן.

בחודש שעבר הטילה ארצות הברית את הפצצה הלא-קונבנציונלית הגדולה ביותר שלה על רשת מנהרות ומערות של דאעש במחוז, והרגה לטענתה 94 לוחמים, בהם ארבעה מפקדים. לפי צבא ארצות הברית, בפשיטה ב-27 באפריל, שבה חוסל מנהיג הארגון, נהרגו עוד 35 לוחמים ובכירים אחרים בשורותיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully