וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מארגני טקס הזיכרון הישראלי-פלסטיני: "לחקור התנהלות המשטרה"

8.5.2017 / 10:02

ארגון "לוחמים לשלום" דורש מפרקליט המדינה לבחון את ההתמודדות עם מחאת הנגד של פעילי ימין. "השוטרים לא עשו כל מאמץ הנראה לעין להפסיק את האלימות", נטען. אחת ממארגנות הטקס: "למרות רוח ההסתה, נמשיך להביא מסר של פיוס"

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: שמרית גולדשטיין

ארגון "לוחמים לשלום", שארגן את טקס הזיכרון הישראלי- פלסטיני יחד עם פורום המשפחות השכולות, פנה השבוע לפרקליט המדינה שי ניצן בדרישה לחקור את התנהלות המשטרה באירוע. הטקס, שהתקיים בשבוע שעבר בתל אביב, לווה באלימות מפגינים שנאספו מחוץ לאולם, שתועדו כשהם תוקפים את המשתתפים היוצאים מהמקום, מקללים אותם, יורקים עליהם ואף מכנים אותם "נאצים".

לדברי הארגון, אותו מייצגת עו"ד מוריה שלומות ממשרדו של עו"ד מיכאל ספרד, המשטרה לא מנעה מהמפגינים לתקוף פיזית ומילולית את באי הטקס. "מחוץ לאולם בו התקיים הטקס התקיימה הפגנת אנשי ימין, שבאו למחות על עצם קיום האירוע", כתבה בפנייתה. "שוטרים שנכחו במתחם ההפגנה לא עשו כל מאמץ הנראה לעין על מנת להפסיק את האלימות מצד המפגינים ולמנוע מהם לבצע עבירות כלפי הורים שכולים ואזרחים רבים שהגיעו כדי לציין את יום הזיכרון".

עוד בוואלה! NEWS:
מפגינים תקפו משתתפי טקס זיכרון לישראלים ופלסטינים: "אתם נאצים"
מקרון בחגיגות הניצחון: "אגן על הרפובליקה - כל העולם מביט בנו"
עליית מקרון אינה ניצחון הטובים, אלא הדיפתם של זורעי השנאה

הפגנות מחוץ לטקס יום הזיכרון הישראלי-פלסטיני, תל אביב, 30 באפריל 2017. דנה ירקצי, באמצעות סמאטרפון של וואווי - Huawei, דנה ירקצי
"המשטרה לא מנעה מהמפגינים לתקוף פיזית ומילולית". ההפגנה מחוץ לטקס/דנה ירקצי, דנה ירקצי, באמצעות סמאטרפון של וואווי - Huawei

בפנייה, צוינו בין היתר קריאות גנאי, יריקות ו"שפיכת שקיות עם שתן, דבר העולה לכדי עבירת תקיפה". לטענת עו"ד שלומות, "באווירה בה ארגוני שלום וארגוני זכויות אדם, מושמצים על ידי ראש הממשלה ושריו, על המשטרה לפעול ביתר שאת כדי שדמם המותר ממילא – לא יישפך". היא הבהירה כי "לא מדובר בתגרה בה הרוחות מתלהטות משני הצדדים, אלא במהלך מחושב של קבוצה בריונית הבאה במטרה להלך אימים על ציבור גדול".

לדברי שלומות, "טקס יום הזיכרון הישראלי-פלסטיני הנערך זו השנה ב-12 ברציפות תוכנן בקפידה חודשים רבים מראש. סוגיית האבטחה והשמירה על שלום הציבור עמדה לנגד עיני המארגנים". עוד צוין כי "בשבועות שקדמו לאירוע נערכו מספר פגישות עם קצין הביטחון של האולם ועם המשטרה, ואף הוכנה תכנית אבטחה על פי הנחיות קצין הביטחון שאושרה על ידי המשטרה כנדרש".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
טקס יום הזיכרון הישראלי-פלסטיני, תל אביב, 30 באפריל 2017. דנה ירקצי, באמצעות סמארטפון של וואווי - Huawei, דנה ירקצי
"המשטרה התחייבה לאבטח את המתחם". משתתפי טקס הזיכרון/דנה ירקצי, דנה ירקצי, באמצעות סמארטפון של וואווי - Huawei

על פי לשון הפנייה, המשטרה התחייבה לאבטח את המקום לאור הפגנות שנצפו מראש. אולם בעקבות פוסט שפרסם יואב אליאסי, "הצל", בעמוד הפייסבוק שלו, הגיעו אנשים רבים למקום. "בפגישות מקדימות השוטרים ציינו את ההתארגנות, מה שאירע בפועל לא היה בגדר הפתעה עבורם", נכתב. "למרות זאת, ביטלה המשטרה מסיבה לא ברורה את המרחק בין מתחם ההפגנה לשביל הגישה לאולם, כך שלא הייתה חציצה בין המפגינים לבאי האירוע".

לטענת שלומות, גם פניות המארגנים למפקדים בשטח התקבלה בזלזול. "אורי בן אסא, מנכ"ל הארגון, טוען כי בזמן האירוע ניגש אל מפקדי המשטרה והתריע בפניהם כי ממש מתחת לאפם מתבצעות עבירות", צוין. עוד נטען כי כשביקש מהשוטרים לנקוט ביד קשה יותר עם הפורעים ולהרחיקם מהקהל, "השוטרים ענו לו כמה פעמים: 'אל תלמד אותנו מה לעשות'".

הפגנות מחוץ לטקס יום הזיכרון הישראלי-פלסטיני, תל אביב, 30 באפריל 2017. דנה ירקצי, באמצעות סמאטרפון של וואווי - Huawei, דנה ירקצי
"השוטרים לא עצרו את זה". מפגינים מחוץ לטקס/דנה ירקצי, דנה ירקצי, באמצעות סמאטרפון של וואווי - Huawei

מיכל הוכברג, האחראית על טקס יום הזיכרון הישראלי-פלסטיני מטעם "לוחמים לשלום" אמרה כי "דווקא ביום שכול וזיכרון, באירוע המביא מסר של פיוס ותקווה, ראינו את הפירות הבאושים של רוח ההסתה וההתלהמות בחברה הישראלית". לדבריה, "ראינו זאת גם באלימות החריגה של המפגינים וגם בהתעלמות של השוטרים שראו איך מטרידים, יורקים ובועטים בשמאלנים במשך שעות ולא עצרו את זה - ורק בנס אף אחד לא נפגע בצורה חמורה יותר".

"את הטקס יזמו משפחות שכולות שמוצאות בו מעט נחמה ומזור לכאב ולאובדן הנורא שלהן, והוא משמש כבר 12 שנה בית למשפחות שכולות רבות שלא מוצאות עצמן בטקסים הרשמיים", הסבירה הוכברג. "אנו נמשיך לקיים אירוע משמעותי זה המביא מסר של פיוס ליום טעון זה, בשיתוף עם פעילי שלום ומשפחות שכולות פלסטיניות התומכות בהפסקת האלימות ומתנגדות לטרור, ומושיטות ידן לשלום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully