וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרמה בבית המשפט: ההסדר לא התקבל - השופט שהטריד מינית הורשע

8.5.2017 / 11:50

השלום בראשון לציון דחה את ההסדר שלפיו נשיא המחוזי בנצרת לשעבר השופט יצחק כהן לא יורשע חרף הודאתו בהטרדה מינית. זאת, לטענת השופטת, "מאחר שהאינטרס הציבורי אינו מאפשר את סיום ההליך ללא הרשעת הנאשם"

עריכה: שניר דבוש

בית משפט השלום בראשון לציון דחה היום (שני) את הסדר הטיעון השנוי במחלוקת של יצחק כהן, לשעבר נשיא בית המשפט המחוזי בנצרת, והרשיע אותו בהטרדה מינית של עובדת בבית המשפט. זאת, לטענת השופטת עינת רון, "מאחר שהאינטרס הציבורי אינו מאפשר את סיום ההליך ללא הרשעת הנאשם". ביקורת ציבורית רבה נמתחה על ההסדר, שהיה מאפשר לכהן להמשיך לעסוק בגישורים כשופט - מבלי שיידבק בו כתם פלילי.

"אין להקל ראש במקרה ולהפחית בחומרתו כפי שעשתה התביעה", הבהירה השופטת רון וביקרה את הפרקליטות. "זהו ניצול ציני של מעמד בכיר ותפקיד בכיר כלפי עובדת צעירה. אכן יש לייחס משקל ללקיחת אחריות והבעת אמפתיה למתלוננת, אך אין בכך להפחית מחומרת המעשה, שלא נכנס בגדר מקרים שיכולים להיגמר באי-הרשעה".

על פי ההסדר, שעליו סיכמו נציגי פרקליטות מחוז מרכז וסנגורו של כהן עו"ד רועי בלכר, כהן היה אמור לספוג עונש קל של שעות לתועלת הציבור ופיצוי המתלוננת ב-2,500 שקל, ללא הרשעה. "אין מקום בשל עיסוקו של אדם לסיים את ההליך ללא הרשעה אם העבירה מצדיקה הרשעה", קבעה השופטת.

עוד בוואלה! NEWS:
השופט יצחק כהן: "הרשעה היא גזר דין מוות, לא אוכל לתרום לחברה"
נשיא בית משפט מחוזי לשעבר יצחק כהן יואשם במעשה מגונה והטרדה מינית
השופט בדימוס יצחק כהן הודה בהטרדה מינית של עובדת

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הושיב את המתלוננת על ברכיו והכניס יד מתחת לחולצתה. כהן, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

הפרקליטות נימקה את ההסדר עם כהן בכך שמדובר ב"מעידה חד-פעמית המתמצה באירוע בודד". עם זאת, נגד כהן היו תלונות נוספות, שחלקן הגיעו לפרקליט המדינה לשעבר משה לדור עוד בזמן כהונתו, הן מצד תובעות במחוז צפון והן מצד בנות משפחה של כהן, שעליהן התיישנות.

התלונות הללו לא הבשילו לכדי כתבי אישום, וכהן מצדו טען כי הרשעה תהיה בשבילו "גזר דין מוות". "הרשעה תגרום למחיקתי במעגל העשייה, התרומה, לא אוכל לתרום", הסביר לשופטת רון בדיון בחודש מרץ. הוא אמר אז כי הוא "מתחרט על המעשה מעומק הלב, זה מעשה לא ראוי. איבדתי בגין מעשה של כמה דקות וחולשה את כל עולמי. זה גרם לי ל'שיימינג' חסר תקדים".

במהלך כהונתו של כהן כסגן נשיא בית המשפט המחוזי בנצרת, בספטמבר 2010, ביקש שופט מחוזי אחר מהמתלוננת, אשר עבדה בבית המשפט, למסור לשופט כהן מסמך. המתלוננת נכנסה ללשכתו של כהן וכשמסרה לו את המסמך הוא הושיבה על ברכו ונגע בגבה מתחת לחולצתה. במבוכתה, החלה המתלוננת לספר לכהן על חתונתה הקרבה, ולאחר זמן מה קמה. בתגובה קם כהן וחיבק אותה. כהן ביצע את המעשים ללא הסכמתה של המתלוננת והואשם בעבירה של הטרדה מינית.

  • עוד באותו נושא:
  • יצחק כהן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully