וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקע המתיחות: צפון קוריאה עצרה אזרח אמריקני נוסף

7.5.2017 / 17:24

המדינה הקומוניסטית הודיעה כי עצרה את קים האק סונג, מורה באוניברסיטה בפיונגיאנג, בשל חתרנות נגד המשטר. הוא האזרח האמריקני הרביעי המוחזק בקוריאה הצפונית, שעשויה להשתמש בכך כדי לסחוט ויתורים מארה"ב

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

קוריאה הצפונית הודיעה היום (ראשון) כי עצרה אזרח אמריקני נוסף, בחשד למעשי חתרנות נגד המשטר. הוא האזרח האמריקני הרביעי שמוחזק על ידי המדינה הקומוניסטית המבודדת, שיחסיה עם המערב ושכנותיה נמצאים במתיחות שיא סביב תכנית הגרעין והטילים שלה.

לפי סוכנות הידיעות הרשמית, קים האק סונג, שעבד עבור אוניברסיטת המדע והטכנולוגיה של פיונגיאנג, נעצר אתמול. קים סאנג דוק, האזרח האמריקני השלישי שמוחזק בידי פיונגיאנג, עבד עבור אותו מוסד חינוכי, שהוקם על ידי נוצרים אוונגליסטים ב-2010, ותלמידיו הם ברובם ילדיהם של חברי האליטה השלטונית. לא נמסרו פרטים נוספים על נסיבות מעצריהם של השניים.

חגיגות ביום הצבא של צפון קוריאה 25 באפריל 2017. רויטרס
חיילים קוריאנים/רויטרס

קוריאה הצפונית, שמצב זכויות האדם בה הוא בין הגרועים בעולם, השתמשה בעבר במעצרם של אזרחים אמריקנים כדי לסחוט ביקורים מצד גורמים בכירים בארצות הברית, שעמה היא לא מנהלת יחסים רשמיים. שני האמריקנים הנוספים שמוחזקים בידיה הם אוטו וורמבייר, סטודנט בן 22, וקים דונג צ'ול, מיסיונר אמריקני-קוריאני בן 62.

וורמבייר נעצר בינואר 2016 ונגזרו עליו 15 שנים של עבודות פרך בשל ניסיון לגנוב שלט תעמולה. חודשיים לאחר מכן, קים נשלח לעשר שנים של עבודות פרך בשל חתרנות נגד המשטר. השניים לא הופיעו בציבור מאז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully