וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא גרמניה על המשבר עם ישראל: "לקבל ארגונים ביקורתיים לשלטון"

7.5.2017 / 19:50

שטיינמאייר נשא נאום באוניברסיטה העברית, אחרי שנפגש עם נתניהו וריבלין, ברקע המשבר סביב פגישת שר החוץ הגרמני עם ארגוני זכויות אדם. "אמרו לי לדחות את הביקור, אבל זה לא הפתרון", אמר. נתניהו: "לחיילינו אמות מידה מוסריות"

צילום: יוני ריקנר, עריכה: שמרית גולדשטיין

נשיא גרמניה פרנק-וולטר שטיינמאייר אמר הערב (ראשון) באוניברסיטה העברית בירושלים כי "יש לקבל ארגונים ביקורתיים כלפי השלטון", ברקע המשבר שנגרם בין ברלין לירושלים בעקבות פגישתו של שר החוץ זיגמר גבריאל עם ארגוני זכויות אדם בחודש שעבר. בעקבות הפגישה, ביטל ראש הממשלה בנימין נתניהו את הפגישה עם גבריאל, וספג על כך ביקורת מצד ממשלתה של הקנצלרית אנגלה מרקל. עם זאת, נשיא גרמניה נפגש עם ראש הממשלה ועם הנשיא ראובן ריבלין, במהלך ביקורו בישראל.

"ממשלות ישראל וגרמניה מחזיקות בדעות מאד שונות בנוגע למה לגיטימי ומה לא", אמר שטיינמאייר בהתייחסו לנושא. הרבה אנשים אמרו לי שזה זמן לא טוב לביקור ואמרו לי לדחות אותו. אני האזנתי, והחלטתי שזה לא הפתרון. לא כי ההחלטה של נתניהו לבטל את פגישתו עם שר החוץ היא נכונה, אלא כי אמעל בתפקידי אם אבטל זאת. מה שלא יהיה, תלמידים יקרים, אל לנו שלא יהיה דיאלוג בין ישראל לגרמניה".

בנימין נתניהו נפגש עם נשיא גרמניה ד"ר פרנק-וולטר שטיינמאייר בישראל 7 במאי 2017. אמיר סלמן, הארץ, מערכת וואלה! NEWS
מתיחות ביחסים. נתניהו ונשיא גרמניה, היום/מערכת וואלה! NEWS, אמיר סלמן, הארץ
נשיא המדינה ראובן ריבלין ונשיא גרמניה פרנק-וולטר שטיינמאייר בירושלים, 7 במאי 2017. רויטרס
ריבלין ושטיינמאייר, היום/רויטרס

לפני הפגישה, נועד שטיינמאייר עם נתניהו ועם ריבלין. נתניהו אמר לו כי "לישראל חיילים ומפקדים אמיצים בעלי אמות מידה מוסריות שאין שניות להן" והוסיף כי בין גרמניה וישראל יש "שותפות מיוחדת, ברית מיוחדת".

ריבלין, מצדו, הודה לעמיתו בפגישתם לפני כן על כך שגרמניה התנגדה להחלטה האחרונה שהתקבלה באונסק"ו, שבה נמתחה ביקורת על מדיניות ישראל בירושלים, והביע תמיכה מרומזת בפגישה של שר החוץ הגרמני עם "שוברים שתיקה" ו"בצלם".

לדברי הנשיא, "אנו מעריכים את מנהיגותה של גרמניה בתקופה הנוכחית בהגנה על הדמוקרטיה וערכיה בעולם כולו ובאירופה בפרט. ישראל היא דמוקרטיה תוססת עם קולות שונים, מגוונים וביקורתיים, גם אם לעתים הקולות האלה קשים לעיכול ומקוממים". ריבלין הוסיף כי "דווקא מתוך המחויבות והכבוד לעמדות שונות, אנו דוחים את החלטתה האחרונה של אונסק"ו המגדירה את ישראל ככוח כובש בירושלים, בירתנו, שבה אתה ניצב כעת אדוני הנשיא. עם לא יכול להיות כובש בארצו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully