וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשדווקא האחראים על הסדר גורמים למהומה: עדות לאירועי המושבה 2

7.5.2017 / 12:00

טוטו תמוז מתנהג כמו פרחח, יובל נעים מזהיר את האוהדים שהוא "זוכר פרצופים", ושוטרי יס"מ בערימת ילדים. יהושע בריינר, אוהד הפועל תל אביב שישב קרוב מאוד לאירועים במושבה, עם עדות מהשטח

צילום ועריכת וידאו: יוסי ציפקיס

נתחיל בשורה התחתונה: צדיקים גדולים לא היו אתמול (שבת) באיצטדיון המושבה. טוטו תמוז התנהג כמו פרחח, שוטרי היס"מ התנהגו כמו בריוני שכונה שרק מחפשים ללכת מכות, יובל נעים שתוך כדי המשחק רב עם אוהדים ואומר להם שהוא "זוכר פרצופים" וכן, שחקני הפועל תל אביב ששוב שיחקו בצורה מביישת. בכל זאת, מי זוכר שגם היה שם משחק כדורגל, ככל שאפשר לקרוא למה שהלך שם כדורגל.

זה מתחיל במגרש החניה. משום מה יש לי סימפטיה ליובל נעים. אני אוהב את ההקנטות הקטנות שלו בראיונות, הוא חי את המשחק ואת השחקנים, כל איבוד כדור נראה לו סוף העולם, הצבע שהוא מוסיף לדשא שווה לפעמים יותר מהמשחק עצמו. אבל למה לעזאזל הוא צריך להתעמת עם אוהדים? אתה מאמן כדורגל, תהווה דוגמא, אל תסתובב במהלך המשחק ותרמוז לאוהדים שהם מוזמנים לפגוש אותך במגרש החניה.

אבל אחרי אירועי אתמול, יובל נעים יכול להיות מודל לחיקוי עבור שוטרי היס"מ. אין לי מושג איך האירוע אתמול התחיל. שמעתי את דוברת המשטרה מספרת שבן דוד של טוטו תמוז זרק בקבוק ליטר וחצי אל עבר כר הדשא. שומו שמיים. בקבוק מלא? ריק? מלא למחצה? טובי חוקרי המז"פ בוודאי יחקרו את הסוגיה, אבל איך הגענו למצב שמפה מובל שחקן באזיקים כשאנשים בהפועל מלאים שטפי דם הודות לשוטרים?

עוד בנושא

מתקרבת ללאומית: הפועל תל אביב סיימה ב-0:0 עם אשקלון
מהומה בסיום: תמוז נעצר ושוחרר לאחר שהתקוטט עם שוטרים
אורן יוסיפוביץ על הספין המושלם שהציל את הפועל תל אביב הבוקר
איך הפועל תל אביב תינצל? תרחישי המחזור האחרון בפלייאוף התחתון
"שחקן שיורד באזיקים, זה מה שהיה חסר לנו": הפועל תל אביב עדיין המומה

צילום מסך

מבחינתי האירוע התחיל אתמול בערך בדקה ה-90. עמדתי ביציע מול מנהרת השחקנים והתפללתי לאלוהים שמישהו בהפועל יבקיע. זה לא עזר, ואני מניח שזה שנסעתי למשחק בשבת לא עזר לי אצל בורא עולם. אבל משום מה שוטרי יס"מ נפרסו בכניסה למנהרת השחקנים. למה בדיוק השוטרים נמצאים בתוך האיצטדיון? לא די בכוחות האבטחה במקום? האם לא התקבלה החלטה שהכוחות נקראים לאיצטדיון רק כשיש בכך צורך? והנה, איזו הפתעה, גם כשאין צורך, השוטרים מוצאים את הסיבה להיותם באיצטדיון.

10 שניות אחרי שריקת הסיום החלה המהומה. מהשלב הזה, זוהי התרחשות הדברים: ארבעה שוטרים מנסים להפיל את טוטו תמוז לארץ. תמוז מנסה להדוף אותם ממנו. מה זה להדוף, לדחוף. זה לא ממש עוזר לו. אדם אחר בלבוש אזרחי מותקף על ידי 4-5 שוטרי יס"מ. מי זה בדיוק? אחר כך התברר לי שזה אוראל דגני. האמת, גם אם דגני היה מולי במסדר זיהוי זוגי כשהאדם השני היה אישה לא הייתי מזהה אותו, אבל למה הוא חוטף כאלה מכות מהשוטרים? בחזרה לתמוז. עכשיו זה כבר 6-7 שוטרים. שוטר יס"מ אחר רץ במהירות שמחייבת את החתמתו בהפועל במקום גל שיש ומזנק לעבר תמוז. מה מזנק? קופץ לעברו עם הברכיים, חונק אותו בצוואר ומוסיף לו כמה אגרופים. למה זה היה טוב?

האם ההתנהגות של תמוז (למה הוא בכלל מתעמת עם שוטרים) מצדיקה כזאת התנהגות ברוטאלית עם השוטר? והנה עוד שוטר יס"מ מכה את תמוז, חונק אותו ומנסה להפיל אותו. שוטרי יס"מ אחרים עושים את זה לדגני. אביחי ידין רץ למקום המהומה ומנסה לחצוץ בין השוטרים לדגני. חבל שלא רץ ככה גם על המגרש. עשרה מטרים משם על הדשא אני מזהה כמה שוטרי יס"מ כמו בערימת ילדים על מישהו שנראה כמו מהצוות המקצועי של הפועל. גם אישה עם חולצה אדומה משום מה שרויה על הדשא מנסה לצאת מהמהומה. איך שוטרים שאמורים לעשות סדר דווקא גורמים לכל הבלאגן הזה? למה שחקני כדורגל צריכים לחטוף מכות משוטרים?

אחרי כמה דקות, אני כבר מקבל בוואטסאפ את תמונת היום: טוטו תמוז, פעם כישרון ענק וחלוץ נבחרת ישראל והיום כדורגלן ממוצע מינוס עם תספורת גרועה, מוקף בשוטרי יס"מ כשהוא אזוק. אזוק! למה צריך לאזוק אותו? חמישה שוטרים שיכולים להרים את קורצקי ביד אחת לא מספיקים? האם תמוז עד כדי כך מהיר שהוא יכול להימלט ולברוח מהארץ? האם הוא עד כדי כך מסוכן? לא. יודעים מה, נגיד ותמוז היווה סכנה. למה הוא לא במעצר? למה איש צוות של הפועל יוצא ממשחק כשהוא עם פנסים בעין ממכות של שוטרים? ולמה בכלל צריך להתעסק במכות עם שוטרים, במקום להתעסק במה שחשוב: לבכות על מר גורלה של הפועל.

שחקן כדורגל לא צריך בכלל להתעמת עם שוטרים. זה לא המקום שלו, המקום שלו זה לעמוד ליד הרחבה ולקבל כדור. תמוז גם לא תמים. שב בשקט. אבל לא תמוז לא אשם במה שקרה אתמול. המפכ"ל תמיד אוהב לדבר על "מניעה מצבית", ודווקא השוטרים שלו היו יכולים למנוע את הבלאגן ואת האלימות בדרך נורא קלה: פשוט לא להיות אלימים. לפעמים גם זה פותר בעיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully