וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הולנד מבטיח: "נגיב על ההדלפה מהקמפיין של מקרון"

נשיא צרפת היוצא אמר כי "ידענו שיש סכנות לנוכח מה שקרה במקומות אחרים" בעקבות הפריצה למחשבי המועמד המוביל לרשת אותו. "אם הייתה איזשהי התערבות, ננקוט צעדים מסוימים. אנחנו צריכים לאפשר לחקירה להימשך"

צילום: רויטרס

נשיא צרפת פרנסואה הולנד הבטיח אתמול (שבת) להגיב למתקפת הסייבר נגד הקמפיין של המועמד המוביל לנשיאות עמנואל מקרון, שבמסגרתה הודלפה כמות גדולה של מיילים של צוותו. ההדלפה התרחשה יום וחצי לפני הסיבוב המכריע בבחירות, שבו, לפי הסקרים, צפוי מקרון לגבור בפער ניכר על מועמדת הימין הקיצוני מארין לה פן.

ועדת הבחירות המרכזית בצרפת הזהירה את התקשורת מפני הפצת תוכן המיילים בשל סיום קמפיין הבחירות, והבהירה כי מי שיעשה זאת מסתכן בהליך פלילי. הקלפיות ייפתחו מחר בשעה 9:00, ויתחילו להיסגר ב-20:00. שעה לאחר מכן ייסגרו כל הקלפיות ויפורסמו מדגמים ראשונים. בטריטוריות של צרפת מעבר לים כבר החלה ההצבעה.

גם כלי תקשורת אחרים בעולם לא פרסמו תכנים של ממש מתוך כמות המיילים האדירה - תשעה ג'יגה בייט. ברשתות החברתיות נטען כי המיילים עוסקים בחשבונות חשאיים של מקרון בחו"ל, אך מהימנות המסמכים לא ברורה. לפי הקמפיין של מקרון, מידע כוזב נכלל במיילים שהודלפו, ולטענתם עסקו בניהול שגרתי של קמפיין הבחירות.

נשיא צרפת פרנסואה הולנד ומוחמד מלך מרוקו, 6 במאי 2017. רויטרס
מעביר את השרביט. הולנד ומלך מרוקו, אתמול/רויטרס

הולנד אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית במהלך סיור במוסד תרבות העולם הערבי יחד עם מוחמד החמישי מלך מרוקו כי "ידענו שיש סכנות במהלך הקמפיין לנשיאות מאחר שזה קרה במקום אחר". הוא רמז למתקפות הסייבר בארצות הברית במהלך הבחירות לנשיאות בשנה שעברה, שלפי ההערכות בוצעו בידי רוסיה.

לדברי הולנד, "אם הייתה איזשהי התערבות, ננקוט צעדים מסוימים. אנחנו צריכים לאפשר לחקירה להימשך". נשיא צרפת, שהביע תמיכה במקרון אחרי ניצחונו בסיבוב הראשון, אמר עם זאת שהוא לא יכול להכריע אם ההדלפה הייתה ניסיון מכוון לפגוע בסיכוייו של שר האוצר לשעבר.

ההדלפה הועלתה לאתר שיתופי קבצים בליל שבת מעט לפני חצות, המועד שבו הסתיים קמפיין הבחירות ואחריו, לפי החוק, אסור למועמדים להתבטא או לנהל תעמולה. צוותו של מקרון מסר כי זהו ניסיון "לערער על הדמוקרטיה, כמו זה שהתרחש במהלך קמפיין הבחירות לנשיאות בארצות הברית".

(עדכון ראשון: 21:30)

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
העימות בין מקרון ללה פן, צרפת 3 במאי 2017. AP
מקרון ולה פן/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully