וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה: ההישגים הטובים זה 40 שנה למפלגתה של מיי בבחירות המקומיות

חודש לפני הבחירות הכלליות, המפלגה השמרנית רשמה שורת ניצחונות ברשויות המקומיות, בעיקר על חשבון מפלגת הלייבור. בסקרים האחרונים מובילה מיי ב-11%, אך מומחים מזהירים כי ייתכן שניצחונה לא יהיה סוחף כמצופה

עריכה: ניר חן

(בווידאו: אורן נהרי על הקדמת הבחירות בבריטניה)

בעוד בריטניה נערכת לבחירות שייערכו ב-8 ביוני, מפלגתה השמרנית של ראשת הממשלה תרזה מיי רושמת את ההישגים הטובים ביותר שהשיגה מפלגת שלטון ב-40 השנים האחרונות בבחירות המקומיות. המפלגה זכתה אמש (שישי) ביותר מ-1,900 מושבים ב-88 רשויות מקומיות – הישג שהגיע בעיקר על חשבון מפלגת הלייבור, שהתמקמה במקום השני עם 1,151 מושבים. אחריהן התברגו המפלגה הפרו-אירופית עם 558 מושבים והליברל-דמוקרטים עם 441 מושבים.

לפי הסקרים האחרונים לגבי הבחירות הכלליות בממלכה המאוחדת, שיתקיימו בעוד חמישה שבועות, המפלגה השמרנית צפויה לגרוף 38% מהקולות. הלייבור צפויה להתברג במקום השני עם 27%, המפלגה הליברל-דמוקרטית למקום השלישי עם 18% והמפלגה הפרו-אירופית למקום הרביעי עם 5% תמיכה בלבד.

עוד בוואלה! NEWS
בריטניה: הנסיך פיליפ, בעלה של המלכה אליזבת, מוותר על סמכויותיו
יריית הפתיחה למשא ומתן: ראשי האיחוד אישרו את מתווה הברקזיט
ללא תנועה חופשית מהאיחוד: המצע של מיי לבחירות בבריטניה

ראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי מצהירה על הקדמת הבחירות, 18 באפריל, 2017. רויטרס
"לא לוקחת דבר כמובן מאליו". מיי בהודעתה על הבחירות, בחודש שעבר/רויטרס

לנוכח ההישג בבחירות המקומיות אמרה מיי כי הדירוגים הנוכחיים בבחירות הארציות מחמיאים, אך כי היא "לא לוקחת דבר כמובן מאליו". לדבריה, היא מתכוונת להילחם בחמשת השבועות הקרובים "כדי להשיג את תמיכתו של העם הבריטי" וכדי לחזק את כוחה במשא ומתן מול האיחוד האירופי בנוגע לתהליך היציאה ממנו.

מנהיג מפלגת הלייבור, ג'רמי קורבין, אמר כי מפלגתו דווקא עלתה על הציפיות בחלק מהמקומות, אך כי חלק מהתוצאות "מאכזבות מאוד". "כמובן שאני מאוכזב, עלינו לדאוג שהתומכים שלנו יצאו להצביע ביוני. עלינו להעביר את המסר שלנו בכל המדינה ואני נחוש מאוד לעשות זאת", אמר. הוא התעקש כי הוא המנהיג הנכון עבור המפלגה, ואמר כי "אנחנו יודעים שזה לא סמול טוק, אבל כל תנועת הלייבור והעם הבריטי לא יכולים להרשות את אבדן המומנטום הזה".

ג'רמי קורבין, מנהיג מפלגת הלייבור בבריטניה, ספטמבר 2015. רויטרס
מאמין שהוא האיש הנכון לקידום הלייבור בבחירות. קורבין/רויטרס

למרות ההישגים המרשימים, על פי מומחי סקרים, נראה שמיי תנצח את הבחירות הכלליות ביוני, אך לא ברוב המוחץ שלו קיוותה. כבר עכשיו חל צמצום ברוב הצפוי לה, הואיל ובסקרים קודמים היא הובילה בממוצע ב-17% על הלייבור. המומחים מציינים כי הסתמכות על הבחירות המקומיות בעייתית, שכן אלו לא נעשות בכל חלקי בריטניה בו-זמנית.

(עדכון ראשון: 23:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully