וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחקיר חדירת האזרח הלבנוני: הערה למג"ד, סגן מפקד הפלוגה יודח

5.5.2017 / 11:22

מפקד פיקוד צפון, אלוף יואל סטריק, החליט במסגרת הפקת הלקחים מהאירוע בשבוע שעבר, במסגרתו הגיע אזרח לבנוני לא חמוש לקריית שמונה, כי תינתן הערה פיקודית למפקד הגדוד, ואילו סגן מפקד הפלוגה יודח מתפקידו. ארבעה קצינים וחיילים יעמדו לדין משמעתי

גבול ישראל לבנון, 21 בדצמבר 2015. מאיר וקנין, מערכת וואלה! NEWS
ארבעה קצינים וחיילים יעמדו לדין משמעתי. גבול ישראל-לבנון/מערכת וואלה! NEWS, מאיר וקנין

צה"ל השלים היום (שישי) את תחקיר חדירת האזרח הלבנוני לשטח ישראל בשבוע שעבר. מפקד פיקוד צפון, אלוף יואל סטריק, החליט במסגרת הפקת הלקחים המבצעיים בנוגע לתפקוד הכוחות כי תינתן הערה פיקודית למפקד הגדוד, ואילו סגן מפקד הפלוגה יודח מתפקידו. בנוסף לכך, ארבעה קצינים וחיילים יעמדו לדין משמעתי.

מצה"ל נמסר כי יתבצעו תחקירים משלימים מקצועיים נוספים. זאת, במטרה למנוע הישנות מקרים מסוג זה בעתיד. האזרח הצליח להסתנן לישראל למרות נוכחות צבא לבנון וכוחות יוניפי"ל בדרום לבנון ולאורך קו הגבול. זאת ועוד, חיזבאללה מפעיל כוחות ומקצה משאבים משמעותיים על מנת לנטר פעילות במרחב בכלל ובקרבת הגבול בפרט.

האירוע התרחש ביום חמישי שעבר. עלי מרעי, בן 24 מכפר חבוש ליד העיר נבטיה בדרום לבנון הצליח לחצות את הגבול ולהגיע עד לתחנת המרכזית בקריית שמונה, שם התגלה במקרה על ידי תושבים שהזעיקו את כוחות הביטחון. מרעי לא היה חמוש. הוא הועבר לחקירה וממנה עלה כי נכנס לשטח ישראל באזור מושב מרגליות. גורמי ביטחון מסרו אז כי כל כיווני החקירה נבדקים.

לקריאה נוספת:
מתחת לאף של צה"ל וחיזבאללה: הלבנוני שחשף מחדל אבטחה בגבול הצפון

קריית שמונה, מאי 2016. ראובן קסטרו
המסתנן נמצא באזור התחנת המרכזית בעיר. קריית שמונה/ראובן קסטרו

בפיקוד צפון הדגישו לאחר המקרה כי הם נוקטים משנה זהירות בשמירה על הגבול על רקע האיומים של חיזבאללה לתקוף את ישראל. כך, נערכים בצה"ל למגוון תרחישים שמטרתם שיבוש פשיטות והתקפות, קודם כל על יישובי קו המגע.

בין היתר, עיבו כוחות הביטחון את מערכי ההגנה והציבו סנסורים מתקדמים, מכ"מים, תצפיות מהאוויר מהקרקע ומהים. כמו כן, אזורים נרחבים לאורך כל הגבול הצפוני עוצבו מחדש על ידי כלי הנדסה כבדים, כדי לאפשר ראות טובה יותר ומעקב על התקרבות לגדר וניסיונות חדירה. גם אופן פעילות כוחות היבשה עבר חשיבה מחודשת כדי להיערך לאפשרות שההתקפה הראשונה תתרחש ללא מודיעין מוקדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully