וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסגר תיק חקירת פיצוץ הגז בגילה: "ארבעה נהרגו ולא לוקחים אחריות"

5.5.2017 / 0:16

פרקליטות מחוז ירושלים החליטה לסגור את תיק חקירת מותם של ארבעה בני אדם בפיצוץ בלון הגז שאירע בבניין מגורים בשכונת גילה לפני שלוש שנים בשל חוסר ראיות. אף שבחקירה לא עלו הוכחות לרשלנות, הדיירים זועמים: "צדק לא נעשה פה"

צילום: דוברות מד"א

פרקליטות מחוז ירושלים החליטה לאחרונה לסגור את חקירת מותם של ארבעה בני אדם בפיצוץ הגז שאירע בבניין מגורים בשכונת גילה שבעיר בינואר 2014. לאחר בחינת חומר הראיות, החליטה הפרקליטות לסגור את התיק נגד טכנאי הגז ובעלי התפקידים בחברת "סופר גז", בשל חוסר ראיות מספקות. עם זאת, הוחלט להעביר את ממצאי החקירה למשרד התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים, לבחינה נוספת. פרקליטת מחוז ירושלים נפגשה אתמול (חמישי) עם בני משפחות הקורבנות ובאי כוחם ועדכנה אותם בהחלטה ובנימוקיה.

ממכלול הראיות עולה כי ב-19 בינואר 2014 בערב אבי טופאן, שנספה בפיצוץ יחד עם אשתו גלית, בנם יוסף בן השנתיים ושכנתם לינדה שוורץ שמתה כעבור שבוע מפצעיה, התקשר למוקד חברת "סופר גז", ספקית הגז של הבניין, והתלונן על כך שמשעות אחר הצהריים המוקדמות כי יש בדירה ריח של גז. זמן קצר לאחר מכן הגיע טכנאי מטעם החברה שעל פי עדותו, התרשם שאין ריח של גז בדירה. הטכנאי בדק את חיבורי הגז בבית ואת השעונים בכניסה לבניין וקבע כי לא נמצאה דליפה. בכל זאת, לבקשתו של טופאן, סגר הטכנאי את הברז של שעון הגז שלו. כמעט שלוש שעות לאחר שעזב את המקום אירע הפיצוץ.

עוד בוואלה! NEWS:
פרקליטה בכירה בצוות חקירת נתניהו: "מאות אלפי שקלים אינם מתנות"
שופט כדורגל בן 17 שלף כרטיס אדום לשחקן – וספג מכות קשות
האונס הקבוצתי ביהוד: "החשודים הכריחו את הנערה לצרוך אקסטזי"

זירת הפיצוץ של בלוני גז בדירה בירושלים. ינואר 2014. נועם מושקוביץ
"הייתי בטוח שמישהו יהיה אשם". זירת הפיצוץ בגילה, 2014/נועם מושקוביץ

יהודה רחמים, אחד מדיירי הבניין שקרס, אמר אמש לוואלה! NEWS: "התאכזבתי, אני לא מאמין שזו ההחלטה של המשטרה והפרקליטות. ארבעה אנשים נהרגו, עוד אחד מת משברון לב אחרי כמה חודשים". לדבריו, "אנחנו היינו פה בבניין, היה ריח נוראי של גז והטכנאי לא עשה את העבודה כמו שצריך. הוא אמר שיחזור בבוקר ואחרי כמה שעות הכול התרומם".

"אף אחד לא לוקח אחריות. לא המשטרה עם שום ממצא, לא 'סופר גז'. הייתי בטוח שמישהו יהיה אשם, אם לא הטכנאי אז לפחות השולחת שלו 'סופר גז', אבל לסגור תיק מחוסר ראיות?", הוסיף. "אם זה חוסר ראיות אז אני לא יודע מה בודקים ואיך חוקרים. צדק אין פה, אני מאבד את התחושה שיעשה פה צדק".

עופר איובי, יו"ר המנהל הקהילתי בגילה, אמר כי "אני מאמין שהפרקליטות העדיפה שייגמר ככה כי אחרת היו השלכות מרחיקות לכת כלפי החברה ואני מניח שזה הנחה אותם". איובי הוסיף כי "במשך שלוש השנים האחרונות הובלתי וניתבתי את המשפחות לפשרה עם החברה, וזאת מחוסר אמונה שטחנות הצדק יגיעו לאמת, אף על פי שחלק מהמשפחות ביקשו ללכת לתביעה. אם לא הייתי דוחף לפשרה לא רוצה לחשוב אם אי פעם בניין אסון הגז היה משוקם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
פיצוץ בלון גז בירושלים. יואב דודקביץ'
11 דיירים נפצעו, בהם אחד קשה. הריסות בניין המגורים/יואב דודקביץ'

מלבד ארבעת ההרוגים, 11 דיירים נוספים נפצעו, בהם אחד באורח קשה. יתרה מכך, נזק רב נגרם לבניין – 12 דירות נהרסו וכמה מהדיירים נותרו ללא קורת גג. חוות הדעת של כיבוי האש ומשרד התשתיות קבעו באופן חד-משמעי שמקור הפיצוץ הוא בדירתה של משפחת שוורץ, שחלקה קיר משותף עם דירתה של משפחת טופאן. על פי חוות הדעת, הפיצוץ אירע כתוצאה מדליפה שנמשכה בין ארבע לשש שעות מברז גז שנמצא פתוח בארון המטבח של משפחת שוורץ. לא נמצאה בנתוני חברת הגז קריאה למוקד מבני המשפחה ביום האירוע, ונסיבות פתיחת ברז הגז נותרו עלומות.

מעדויות חלק מהשכנים בבניין עלה כי לא ניתן לשלול את טענתו של הטכנאי, שלא הריח כלל ריח של גז. עוד יודגש כי חברת הגז פעלה על פי הנהלים שאושרו על ידי משרד התשתיות. חומר הראיות ומכלול נסיבות המקרה מצביעים על כך שמדובר באירוע נקודתי של ברז גז בתוך בית, שנפתח מסיבה לא ברורה ובטכנאי שעבר הדרכות, הגיע בזמן בעקבות קריאה למוקד ועבד על פי כל הנהלים.

הפרקליטות החליטה על סגירת התיק לאחר שהגיעה למסקנה שלא ניתן לקבוע ברמה הנדרשת במשפט פלילי שטכנאי הגז פעל ברשלנות. בנסיבות העניין, החליטה הפרקליטות שלא ניתן לקבוע שהטכנאי יכול היה לצפות את הפיצוץ שהתרחש, גם לא לנוכח הבדיקות שערך במקום. בנוסף לכך, לא נמצאו ראיות המעידות מעבר לכל ספק סביר כי מי מבעלי התפקידים בחברת הגז התרשל במעשיו באופן שהביא לכדי פיצוץ הגז הנורא. עם זאת, סברה הפרקליטות כי יש מקום להעביר את הממצאים לבחינת משרד התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים. במקביל, החלטת הפרקליטות על סגירת התיק הפלילי כאמור אינה מספיקה כדי לערער את זכאותם של נפגעי האירוע לטיפול, לסיוע ולפיצוי.

(עדכון ראשון: 23:58)

אברהם וגלית טופאן ובנם יוסף חיים טופאן, מהרוגי האסון של פיצוץ הגז בירושלים, ינואר 2014. נועם מושקוביץ, באדיבות המשפחה
לא ניתן היה לקבוע שטכנאי הגז פעל ברשלנות. אברהם וגלית טופאן עם בנם יוסף, שנספו בפיצוץ/באדיבות המשפחה, נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully