וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות שקלים ביום על חנייה: הסיבה שבתל אביב חונים בניגוד לחוק

9.5.2017 / 12:49

עיריית תל אביב הכניסה לקופתה ב-2016 כ-151 מיליון שקלים מדוחות חנייה – ולא בכדי. החניונים המוצעים למיליון איש שנכנסים מדי יום לעיר גובים עשרות שקלים, גם במוסדות הציבור ובמרכזים הרפואיים. כמה תשלמו לשעה וליום - ומה הם החניונים היקרים ביותר?

פקקים בנתיבי איילון – עבודות בתחנות הרכבת בתל אביב. מגד גוזני
עיר ללא חנייה. עומס תנועה בתל אביב/מגד גוזני

כמיליון בני אדם נכנסים מדי יום לתל אביב, יותר מפי שניים ממספר התושבים המתגוררים בה. העיר, שבה בכל אבן דרך נבנה בניין או גורד שחקים חדש, ידועה לשמצה גם בשל הפקקים הכבדים בכבישיה, ובעיקר – בהיותה עיר ללא חנייה. מרבית הנהגים הפוקדים מדי יום את תל אביב מגיעים כדי לעבוד, ללמוד או לבצע סידורים במוסדות הציבוריים. אלא שאל העיר הפקוקה לא רק קשה להיכנס, גם כמעט בלתי אפשרי למצוא בה חנייה.

בשבוע שעבר פורסם בוואלה! NEWS כי עיריית תל אביב הכניסה לקופתה בשנת 2016 כ-151 מיליון שקל מדוחות חנייה. באותה השנה נרשמו יותר מ-908 אלף דוחות לבאי העיר ולתושביה – עלייה של 20 מיליון שקלים בהכנסות מדוחות תנועה. אם כן, מדוע ממהרים באי העיר לחנות בניגוד לחוק? בדיקת וואלה! NEWS – כמה תעלה לכם חנייה בבואכם לחדש תעודת זהות או דרכון, לחתום בלשכת התעסוקה או לבצע רישום במנהל המקרקעין? ואילו חניונים הם היקרים ביותר?

לקריאה נוספת:
מגזין תיירות ספרדי מוביל בחר בתל אביב כעיר הטובה ב-2017
איך אומרים "שבת שלום" בערבית: עונת הרחצה נפתחת בתל אביב

קריית הממשלה בתל אביב – חניון מגדל היובל

ב-1990 הוחלט על הקמת קריית הממשלה בתל אביב והחל משנת 2004 מאוכלסים בעיר שבעה גופים ממשלתיים, ובהם רשות המסים, משרד הפנים, רשות ההגירה והאוכלוסין, משרד האוצר ושירות התעסוקה. לקריית הממשלה מגיעים עשרות אלפי אזרחים מדי יום כאשר חניון היובל, המשרת את באי ועובדי משרדי הממשלה השונים, הוא החניון היקר ביותר באזור.

אדם המבקש להגיע למשרדי הממשלה באמצעות כלי רכב ולחנות במגדל היובל יידרש לשלם 22 שקלים לשעה או לחלק ממנה, ולכל 15 דקות נוספות של חנייה או חלק מהן ארבעה שקלים נוספים. המחיר המרבי ליום הוא מאה שקלים.

בחניונים המקבילים תוכלו לשלם הרבה פחות. כך, למשל, בחניון של מרכז עזריאלי הסמוך תשלמו 12 שקלים לשעה, ואילו בחניון של מרכז שרונה הצמוד לקריית הממשלה תשלמו 15 שקלים לשעה. גם מאבטחי מגדל היובל עצמם אומרים זאת לבאי לחניון וממליצים לחפש חניון אחר.

לשם השוואה, בירושלים החניון שמשמש את באי משרדי הממשלה הוא חניון הלאום, שהחנייה בו בחינם. בחיפה, חניון משרדי הממשלה יעלה לכם 15 שקלים לשעה, ואילו בחניון בית המשפט בחיפה תשלמו 36 שקלים ליום בלבד.

המוסד לביטוח לאומי – חניון נצבא

המוסד לביטוח לאומי בתל אביב שוכן ברחוב יצחק שדה בדרום העיר. הוא נמצא במגדל של קבוצת נצבא, ומגיעים אליו אלפי בני אדם מדי חודש, שנדרשים לחנות בחניון נצבא. לשעת חנייה במגדל תשלמו 16 שקלים ועוד ארבעה לכל רבע שעה נוספת. ליום חנייה שלם במגדל תשלמו 90 שקלים. כך סביר להניח שאם את מתכננים יום סידורים בביטוח הלאומי, שלבטח יימשך כמה שעות, הכינו את עצמכם לשלם לפחות 50 שקלים.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
חניונים בתל אביב 4 במאי 2017. ראובן קסטרו
80 שקלים ליום. חניון ויקטוריה, הסמוך לביטוח הלאומי/ראובן קסטרו

ואולם, החניונים האחרים באזור לא זולים יותר. כך, למשל, בחניון שצמוד למשרד התחבורה, חניון ויקטוריה, תשלמו 20 שקלים לשעה ועוד ארבעה שקלים לכל רבע שעה נוספת. התשלום היומי בחניון ויקטוריה הוא 80 שקלים.

בתי המשפט וההוצאה לפועל – חניון גולדה

בתי המשפט השלום והמחוזי בתל אביב, וכן ההוצאה לפועל, שוכנים ברחוב ויצמן 1. חניון גולדה הוא החניון המשמש את כל באי האזור ולמרבה ההפתעה הוא גם המוזל ביותר ביחס לשאר החניונים בעיר. זאת, משום שהוא שייך לחניוני אחוזת החוף שבבעלות העירייה. לשעת חנייה בחניון גולדה תשלמו 12 שקלים בלבד, כאשר לכל רבע שעה נוספת תשלמו שלושה שקלים.

בית החולים איכילוב – חניון מרכז ויצמן

מול בית המשפט שוכן בית החולים איכילוב. רפורמת החניונים הקובעת כי מטופלים ישלמו 20 שקלים על חנייה ביום אינה חלה עליו – מה שהופך אותו לחניון היקר ביותר מבין חניוני בתי החולים. אם עליכם להגיע ליום בדיקות או ליום אשפוז בבית החולים ותחנו בחניון מרכז ויצמן תיאלצו לשלם 16 שקלים לשעת חנייה, וארבעה שקלים לכל רבע שעה נוספת או לחלק ממנה. אם תגיעו לכשלוש שעות טיפול תשלמו יותר מ-50 שקלים וליום חנייה שלם בבית החולים תשלמו 76 שקלים.

משרד החינוך, משרד האוצר ומשרד המשפטים – חניון ABC

משרדי החינוך, האוצר והמשפטים שוכנים ברחוב השלושה שבדרום תל אביב, סמוך מגרש הספורט יד אליהו. חניון הבניין ABC המשרת את באי המשרדים עולה 18 שקלים לשעת חנייה וארבעה שקלים לכל רבע שעה נוספת. אם תגיעו אחרי שעות הקבלה של המשרדים, שנגמרות ב-15:00, תדשו לשלם 25 שקלים לכל שאר היום. עם זאת, אם תגיעו בשעות הקבלה העלות היומית שלכם תעמוד על 50 שקלים.

עיריית תל אביב – חניון גן העיר

אלפי אנשים מגיעים מדי יום לעיריית תל אביב. החניון היחיד באזור הוא חניון גן העיר שנמצא ממש מתחת לעירייה, שגודלו 20 אלף מ"ר וכאלף מקומות חנייה. הוא החניון הגדול ביותר באזור, וחנייה לשעה תעלה לכם 16 שקלים. על כל רבע שעה נוספת תשלמו עוד ארבעה שקלים ואין הנחות לבאי העירייה ולמבקריה.

חניונים בתל אביב 4 במאי 2017. ראובן קסטרו
החניון הזול ביותר באזור בתי המשפט. חניון גולדה/ראובן קסטרו
חניונים בתל אביב 4 במאי 2017. ראובן קסטרו
"אין תחבורה ציבורית אפקטיבית". חניון דובנוב, הסמוך לקריית הממשלה/ראובן קסטרו

רונן רגב-כביר, מנכ"ל הארגון "אמון הציבור", הבהיר בשיחה עם וואלה! NEWS כי "הבעיה המרכזית היא קודם כל החוסר בתחבורה ציבורית אפקטיבית. כל עוד אין תחבורה ציבורית נוחה למי שצריך להגיע למוסדות האלה, רבים נאלצים להיעזר ברכב פרטי, ואי אפשר להעמיס עליהם עלויות בלתי סבירות".

לדבריו, "מצד שני, כשתהיה תחבורה ציבורית אפקטיבית למוסדות האלה, זה יהיה בהחלט לגיטימי ומתבקש לשלם על זה, והרבה. המדינה והרשויות רואות בחניות ובדלק כמקור הכנסה גדול, וכך לא מספקות מענה בתחבורה ציבורית כפי שמקובל ברחבי העולם המערבי".

חניונים בתל אביב 4 במאי 2017. ראובן קסטרו
"המדינה רואה בחניה כמקור הכנסה". חניון בתל אביב/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully