וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האקסית הלבנה שנפגשה עם ברק אובמה גם בזמן שיצא עם מישל: "הוא הציע לי נישואים פעמיים"

4.5.2017 / 14:45

שילה מיושי ז'גר, אחת מהאקסיות הלבנות של נשיא ארה"ב לשעבר, ברק אובמה, חושפת בספר חדש פרטים על הקשר שנמשך אחרי שברק החל לצאת עם מישל וכלל שתי הצעות נישואים שנדחו

אתר רשמי

ודאי אין חרטה גדולה יותר מזו שהרגישה שילה מיושי ז'גר, שסירבה פעמיים להצעת נישואים מצד בחור יפה תואר בשם ברק חוסיין אובמה, שכבר אז חלם להיות נשיא ארה"ב - והגשים את חזונו. היא הושמטה כמעט לגמרי מספרו האוטוביוגרפי של אובמה, "חלומות מאבי", שם בפעמים המעטות בהן הוזכרה, הופיעה רק לצד אקסיות לבנות אחרות של הנשיא לשעבר. אולם, ז'גר, כיום בת 53, תזכה להופיע בהרחבה בספר הביוגרפי החדש של דייוויד גארוו, "כוכב עולה: ביצועיו של ברק אובמה", שייצא לאור ב-9 במאי. בשיחה עם גארוו היא חשפה פרטים מפתיעים על הקשר שלה עם הנשיא ה-44 של ארה"ב.

האקסית של ברק אובמה, שילה מיושי ז'גר. יוטיוב, צילום מסך
האקסית של ברק אובמה סירבה ל-2 הצעות נישואים ממנו/צילום מסך, יוטיוב

עוד בנושא:

עוד באותו נושא

חשיפה: לא תאמינו איך מישל אובמה נראית היום

לכתבה המלאה

על פי הספר, לכמעט גברת הראשונה של ארה"ב היה תפקיד מרכזי ואפילו גדול מאוד בחייו של אובמה. היא הייתה כל כך חשובה, שגם אחרי שהוא הכיר את אשתו המיועדת, מישל, הוא המשיך להתראות עם ז'גר מדי פעם, לפחות בשנה הראשונה, ואחריה המשיך ליצור עמה קשר בטלפון ובמכתבים. בני הזוג היו מאוד מאוהבים באמצע שנות ה-80, כשהם חיו יחד בשיקגו. היחסים שלהם התקדמו במהירות ובחורף של 1986, כשהם ביקרו אצל הוריה, ברק אובמה הציע לה נישואים. ז'גר סיפרה לגארוו שהוריה חשבו שהיא צעירה מדי כדי להינשא, כשאז היא הייתה רק בת 23 ואובמה בן 25. היא נאלצה לסרב להצעתו בעקבות החלטת הוריה, אך הדבר לא הוביל לפרידה ביניהם.

ברק ומישל אובמה בחתונתם. אינסטגרם, צילום מסך
אובמה ומישל כשהכירו. אז הוא עוד היה בקשר עם האקסית, לדבריה/צילום מסך, אינסטגרם

ז'גר, כיום פרופסורית חברה ומנהלת תכנית ללימודי מזרח אסיה באוברלין קולג', סיפרה כי במהלך הקשר שלהם, אובמה הפך בפתאומיות לשאפתני מאוד, "אני זוכרת בבירור כשהתרחש השינוי הזה ואני זוכרת בפרטי פרטים שב-1987, כשנה לתוך מערכת היחסים שלנו, הוא כבר רצה להיות נשיא". אובמה האמין שהוא חייב לקחת על עצמו זהות מלאה של אפרו-אמריקאי כדי להגשים את שאיפותיו הפוליטיות, וחשש שאם תהיה לו בת זוג לבנה זה עלול לפגוש במטרות שלו. זה ודאי הפעיל לחץ על מערכת היחסים של אובמה וז'גר, ששורשיה הולנדים ויפנים, אך השניים נותרו יחד גם בשלב הזה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ספרו של דייוויד גארוו/מערכת וואלה!, צילום מסך

אובמה לא היה מוכן לוותר על ז'גר, הציע לה נישואים בפעם השנייה וביקש ממנה להצטרף אליו, אחרי שזה החליט ללכת ללמוד בבית הספר למשפטים בהרווארד. היא שוב סירבה לו. היא האמינה שההצעה שלו מגיעה מתוך תחושת ייאוש ומחשש שלא לאבד אותה, ולא מתוך "אמונה אמיתית בעתיד שלנו", כפי שתיארה במילותיה. הסירוב השני היה גם הנקודה שבה השניים החליטו להיפרד. בהרווארד אובמה פגש את מישל במקום בו עבדה והשניים התאהבו והחלו לצאת. גארוו מספר שלמרות שהיה בקשר מחייב, ז'גר ואובמה המשיכו להיפגש לסירוגין לאחר שזו הגיעה להרווארד עבור מלגת הוראה. "תמיד הרגשתי רע בקשר לזה", גילתה ז'גר על הימים בהם ברק בגד במישל איתה. כשברק ומישל נישאו ב-1992, הקשר בין ז'גר לאובמה הלך ופחת עד שהופסק.

האקסית של ברק אובמה, שילה מיושי ז'גר. יוטיוב, צילום מסך
שילה מיושי ז'גר עשתה את טעות חייה כשאמרה לו "לא"?/צילום מסך, יוטיוב

אובמה לא הגיב לטענות שהועלו בספר, אבל זו לא הפעם הראשונה שאקסיות של אובמה צצות להן מהקבר. ביוגרפיה נוספת שנכתבה ע"י העיתונאי זוכה פרס הפוליצר, דייוויד מרניס, פירטה על היחסים המוקדמים של ברק אובמה עם אישה לבנה בשם אלכסנדרה מק'ניר ואחרת בשם ג'נויווה קוק, ששתיהן האשימו אותו באובססיביות יתר. קוק, שיצאה עם אובמה לפני ז'גר, סיפרה שהוא הרגיש כמו "מתחזה", כי לדבריו הרגיש ש"בקושי הייתה לו עצם שחורה אחת בגוף". בסופו של דבר היא המליצה לו לצאת עם אישה שחורה, בזמן שהוא טען שהוא לעולם לא ימצא אישה שחורה "שירגיש באמת נוח איתה". בסופו של דבר היא התעייפה מ"התעלמותו הרגשית וחוסר הספונטניות" ונפרדה ממנו ב-1985.

ברק ומישל אובמה בחתונתם. אינסטגרם, צילום מסך
כשהתחתנו הקשר עם ז'גר הלך ופחת/צילום מסך, אינסטגרם
האקסית של ברק אובמה, שילה מיושי ז'גר. יוטיוב, צילום מסך
איך ויתרת עליו, איך?!/צילום מסך, יוטיוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully