וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש ה-FBI: "המחשבה שאני השפעתי על הבחירות מעוררת בחילה"

4.5.2017 / 0:15

החלטתו של ג'יימס קומי להודיע על חידוש חקירת המיילים נגד המועמדת הדמוקרטית לנשיאות הילרי קלינטון, עשרה ימים לפני הבחירות, ממשיכה להכות גלים, ובשימוע בסנאט הוא הבהיר: "לא הייתי משנה את החלטתי. להסתיר זאת היה נגמר באסון"

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

(בווידאו: דובר הבית הלבן, בחודש אוקטובר, מכחיש כי ה-FBI "מנסה להשפיע על הבחירות")

ראש הבולשת הפדרלית של ארצות הברית (FBI), ג'יימס קומי, אמר אתמול (רביעי) כי המחשבה שארגונו השפיע על תוצאות הבחירות לנשיאות, בעקבות ההכרזה על חידוש החקירה נגד הילרי קלינטון עשרה ימים לפני מועד ההצבעה, "מעוררת בחילה קלה". בעדות בפני ועדת הסנאט לענייני משפט, הבהיר קומי: "בכל מקרה, לא הייתי משנה את החלטתי".

החלטתו של קומי להודיע ב-28 באוקטובר על חידוש החקירה נגד המועמדת הדמוקרטית בגין השימוש בשרת מיילים פרטי, ממשיכה לעורר סערה ציבורית, גם יותר מחצי שנה לאחר שהתקבלה. על עוצמת המחלוקות שיצר קומי ניתן ללמוד מכך שרק ביממה האחרונה תקפו אותו גם הנשיא דונלד טראמפ וגם יריבתו בבחירות. בעוד שקלינטון האשימה אותו באופן ישיר – לצד ההתערבות הרוסית בבחירות – בהפסד שלה, טראמפ טען אמש כי קומי "נתן כרטיס פתוח להרבה מעשים לא טובים שקלינטון עשתה".

עוד בוואלה! NEWS:
קלינטון מאשימה את פוטין בהפסדה: "בהחלט התערב בבחירות"
טראמפ: "לחקור את עסקת האורניום של משפחת קלינטון עם רוסיה"
דיווח בארה"ב: בידי ה-FBI מידע על קשרים בין אנשי טראמפ לרוסיה

מנהל ה- FBI קומי מעיד על גבעת הקפיטול בוושינגטון 3 במאי 2017. רויטרס
"אנחנו חייבים לספר לקונגרס". קומי, אתמול/רויטרס

היום קומי נדרש שוב להעיד בגבעת הקפיטול על השתלשלות העניינים, ואמר כי "בסופו של דבר זה הגיע למצב של 'לדבר' או 'להסתיר'". הוא הסביר כי "לדבר יהיה מאוד רע, ולהסתיר יהיה אסון, לא רק עבור ה-FBI, אלא גם מעבר לכך". לדברי קומי, "אמרתי לצוות שלי – אנחנו חייבים לספר לקונגרס שאנחנו פותחים את החקירה".

במהלך עדותו, הוא הדף שוב ושוב שאלות בנוגע לעיתוי הפתיחה המחודשת בחקירה, ודחה טענות מצד כמה סנאטורים על איפה ואיפה ביחס לחקירת קלינטון, בהשוואה לחקירת קשרי טראמפ ורוסיה. "אני לא בצד של אף אחד, אין לי חרטות", אמר קומי, "לא הייתי עושה שום דבר אחרת".

ביל והילרי קלינטון לפני השבעת הנשיא דונלד טראמפ, וושינגטון. 20 בינואר 2017. GettyImages
בני הזוג קלינטון בהשבעת הנשיא טראמפ/GettyImages

הוא הוסיף כי רוסיה התערבה בבחירות לטובת טראמפ, כיוון ש"הוא לא היה הילרי קלינטון, שפוטין רצה להזיק לה בכל דרך אפשרית". לטענת קומי, רוסיה היא "האיום הגדול ביותר מצד מדינה כלשהי על פני כדור הארץ, בהינתן הכוונות והיכולות שלה".

בנוגע לאפשרות שרוסיה תוסיף להתערב במערכות בחירות בארצות הברית, חזה קומי כי הדבר יימשך. "אני חושב שאחד השיעורים שהם למדו, הוא שזה עובד", טען. "כפי שאמרתי לפני כחודש, אני צופה שנראה אותם שוב ב-2018 וב-2020", בהתייחסות לבחירות אמצע הקדנציה לקונגרס בשנה הבאה ולבחירות הבאות לנשיאות.

(עדכון ראשון: 21:46)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully