וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משעל: "ממשל טראמפ יכול לשבור את הקיפאון בין ישראל לפלסטינים"

ראש הלשכה המדינית של חמאס אמר ל-CNN כי לנשיא ארה"ב יש נכונות למהליכים אמיצים: "נוצרה פה הזדמנות עם ממשל שגישתו לדברים שונה, קורא לטראמפ לנצל את ההזדמנות למציאת פתרון צודק עבור העם הפלסטיני"

צילום: CNN, עריכה: יאיר דניאל

ראש הלשכה המדינית של חמאס חאלד משעל אמר היום (רביעי) לרשת CNN כי ממשל טראמפ יכול לשבור את הקיפאון בין ישראל לפלסטינים. "נוצרה פה הזדמנות עם ממשל שגישתו לדברים שונה, יש לו נכונות למהלכים אמיצים", אמר משעל ממקום מושבו בקטאר.

נשיא ארצות הברית נועד הערב (רביעי) עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בבית הלבן, לראשונה מאז נכנס לתפקידו בתחילת השנה. משעל קרא לו "לנצל את ההזדמנות ההיסטורית למציאת פתרון צודק עבור העם הפלסטיני".

"באופן טבעי, בלי שנשנה את התנאים, לא נוכל לשנות את התוצאה", הסביר משעל. "אם כל הצדדים ימשיכו וידבקו בגישות שלהם – איך נוכל לצפות לתוצאות חדשות? כמו שאיינשטיין אמר – זה כבר טירוף".

הצגת אמנת חמאס החדשה, דוחא, קטאר, 1 במאי 2017. רויטרס
משעל בהצגת אמנת חמאס, השבוע/רויטרס

על האמנה הפוליטית החדשה שפרסם חמאס, אמר משעל: "חמאס מתפתח ומשתנה מבחינה רעיונית מאז הוקם ב-1987. ארגונים הם כמו יצורים חיים, אם לא ישתנו הם ימותו. חמאס היא תנועה רצינית והיא מודעת למורכבות הסכסוך ברמה האזורית והבינלאומית".

השינויים העיקריים באמנה החדשה כוללים את הסרת הקריאה להשמדת ישראל ואת השמטת הקשר לתנועת "האחים המוסלמים". "ניסוח האמנה החדש החל לפני כשנתיים, והיא משקפת קונצנזוס נרחב", אמר משעל באירוע בקטאר, לצד 20 מבכירי הארגון.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ויו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, הבית הלבן, 3 במאי 2017. רויטרס
משעל: "נוצרה הזדמנות עם ממשל שגישתו לדברים שונה". טראמפ עם אבו מאזן בבית הלבן/רויטרס

ראש הממשלה בנימין נתניהו כינה את האמנה החדשה "מצג שווא", והוסיף: "אנו רואים שחמאס ממשיך להשקיע את כל משאביו לא רק בהכנות למלחמה בישראל, אלא גם בחינוך ילדי עזה להכחדת ישראל. ביום שחמאס יפסיק לחפור מנהרות ויפנה משאביו לתשתיות אזרחיות ויפסיק לחנך להרג ישראלים, זה יהיה שינוי אמיתי. וזה לא קרה".

על כך אמר משעל: "נתניהו רוצה רוצה לראות את חמאס ואת העם הפלסטיני מובסים עם פניהם על הקרקע וחסרי יכולת תקשורתית. חמאס עושה בדיוק את ההיפך ממה שנתניהו רוצה", הוסיף משעל. לשאלה על הטרור שמפעיל חמאס, ענה משעל: "אנחנו לא נוהגים באלימות, אלא פועלים בשם ההתנגדות העממית נגד הכיבוש. אם הכיבוש וההתנחלויות יסתיימו, לא יהיה צורך בהפעלת כוח או אלימות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully