וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר השבת: בליכוד מתנגדים לדרישות החרדים סביב חוק המרכולים

נציגי המפלגות החרדיות נועדו עם נתניהו ודרשו לקדם הצעת חוק עוקפת בג"ץ, שתחייב את אישורו של שר הפנים בכל חוק עזר עירוני, וכן להעביר את סמכויות האכיפה של שעות העבודה לידי דרעי. בליכוד מתנגדים נחרצות: "אם החרדים רוצים, שיחזירו את לפיד"

רוה"מ בנימין נתניהו והשר אריה דרעי במליאה, כנסת ישראל. מאי 2015. רויטרס
מבקש לידיו את סמכויות אכיפת שעות העבודה. דרעי ונתניהו/רויטרס

ראשי המפלגות החרדיות נפגשו היום (רביעי) עם ראש הממשלה בנימין נתניהו במטרה לפתור את "משבר השבת", שנוצר בעקבות החלטת בג"ץ המאפשרת פתיחת 164 מרכולים ופיצוציות בתל אביב. השרים אריה דרעי ויעקב ליצמן וח"כ משה גפני (יהדות התורה) העלו בפני נתניהו ושר התיירות יריב לוין שתי דרישות עיקריות.

דרישה אחת היא לקדם את הצעת החוק שהגיש ח"כ גפני, שמטרתה לעקוף את החלטת בג"ץ וכן למנוע מקרים כאלה בעתיד כך ששר הפנים יהיה מחויב לאשר כל חוק עזר עירוני שהתקבל מאז ינואר 2014. לוין התנגד להצעה שהעלו ראשי המפלגות החרדיות. עם זאת, לפי גורמים שנכחו בפגישה, נתניהו והשר הביעו הסכמה עקרונית להצעת חוק ממשלתית, שלא תכלול את תל אביב.

עוד בוואלה! NEWS:
עקב פתיחת המרכולים בשבת: המנהיג הרוחני בש"ס מאיים - נפרוש מהממשלה
החרדים זועמים: חבר מועצת ראשון לציון מקדם הצעה לפתיחת עסקים בשבת

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הצעת החוק לא תכלול את תל אביב. סניף AM:PM בתל אביב/מערכת וואלה!, צילום מסך

הדרישה השנייה מנתניהו, שאותה מוביל דרעי, היא להעביר את סמכויות האכיפה של שעות העבודה והמנוחה משר העבודה והרווחה חיים כץ לידיו של שר הפנים. זאת ועוד, דרש יו"ר ש"ס להגביר את האכיפה ולהוסיף מאה תקנים באמצעות הצעת חוק ממשלתית.

בליכוד מתנגדים לדרישה זו באופן נחרץ. גורמים במפלגה אמרו לוואלה! NEWS כי "הליכוד לא ייקח בכך חלק". לדברי הגורמים, "אם החרדים רוצים, שיחזירו את יאיר לפיד". הצדדים קבעו להיפגש פעם נוספת מחר בצהריים.

מיקי גיצין, מנכ"ל תנועת "ישראל חופשית", טען כי "הקואליציה מחזיקה את הרוב החילוני בישראל כבן ערובה להישרדותה והופכת את מדינת ישראל לבני ברק". לדבריו, "ההצעה הנוכחית שוברת שיאי אבסורד, אפילו במונחים היסטוריים".

"לפי החלום האוטופי של נתניהו, כל ישראל תופקר לכפייה דתית ורק מדינת תל אביב תישאר חופשית ודמוקרטית", הוסיף גיצין. "אנו עומדים על כך שאופי השבת חייב להיקבע ברמה המקומית ולאפשר לכל עיר להחליט על דין השבת בתחומה, על פי הרכב התושבים ורצון הרוב".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
יריב לוין, ישיבת ממשלה, 18 בספטמבר 2016. מארק ישראל סלם, מערכת וואלה! NEWS
"אם החרדים רוצים, שיחזירו את יאיר לפיד". לוין/מערכת וואלה! NEWS, מארק ישראל סלם

בשבוע שעבר נפגשו נציגי הסיעות החרדיות והדתיות עם השר לוין, ובמהלך הפגישה הבהירו את הצורך בקידום הצעת החוק החדשה, באופן שישמר את הסטטוס קוו בעניין שמירת השבת במרכולים בתל אביב וברחבי הארץ. כבר בפגישה זו הביע לוין התנגדות מסויגת להצעת החוק שהגיש גפני והבהיר כי צריך לנהוג ברגישות כדי לא לפגוע ברגשות הציבור החילוני או להביא לנסיקתו של לפיד בסקרים.

לפני שבועיים החליט בג"ץ לאשר את חוק העזר העירוני של תל אביב שמתיר את פתיחתם בשבת של 164 מרכולים ופיצוציות. בשבוע שעבר קיים היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדנבליט דיון במשרדו בדרישה של השר דרעי לבקש דיון נוסף בעתירה בהרכב מורחב. אם בקשה זו תתקבל, המשבר הפוליטי ירוכך מצדם של החרדים, מתוך תקווה שההחלטה תשונה במישור המשפטי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully