וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שנה וחצי: נסגר התיק נגד שוטרים שירו בערבייה שנחשדה כמחבלת

3.5.2017 / 10:10

מח"ש הודיעה כי לא תחקור את הירי באסראא עאבד, תושבת נצרת שנורתה על ידי שוטרים בתחנה המרכזית בעפולה לאחר שנופפה בסכין. במכתב לאגודה לזכויות האזרח, שמייצגת את עאבד, נטען כי בוצע ירי מידתי וכי לא ניתן לקבוע מי פגע בה. "אוזלת יד באכיפת החוק על שוטרים"

צילום: סרטון חובבים, ערן גילווארג; עריכה: יאיר דניאל

המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) סגרה את התיק נגד שוטרים שירו בערבייה מנצרת שנחשדה כמחבלת. בהודעה שנשלחה לפני חודשיים לאגודה לזכויות האזרח, שמייצגת את אסראא עאבד, נכתב כי נופפה בסכין על מנת שירו בה במטרה שתמות כשאהידית. בנוסף לכך נטען כי השוטרים ביצעו ירי מידתי לעברה, אולם לא ניתן לקבוע מי מהם פגע בה.

לפי מח"ש, מחומר הראיות עולה כי אין זו הפעם הראשונה שעבאד ניסתה להתאבד. עוד נטען כי לפי העדויות היא לא נעתרה לקריאות להשמיט את הסכין. אנשי הביטחון שירו בה טענו כי חשו סכנה ממשית לחייהם ולחיי הסובבים אותם.

לקריאה נוספת:
הערבייה שנופפה בסכין בעפולה - לא תואשם בניסיון פיגוע

המחבלת אסרא עאבד, מבצעת ניסיון הפיגוע בתחנה מהרכזית בעפולה , אוקטובר 2015. טוויטר, צילום מסך
רצתה למות כשאהיד. אסראא עאבד/צילום מסך, טוויטר

עו"ד רוני פלי מהאגודה לזכויות האזרח אמר כי מדובר בעוד החלטה מצערת הנוגעת לאלימות שוטרים. "באוקטובר 2015 פנינו ליועץ המשפטי לממשלה בדרישה שיורה לפתוח בחקירה נגד השוטרים שירו באסראא עאבד מנצרת בתחנה המרכזית בעפולה. האירוע תועד בסרטון וניתן לראות בבירור את אסראא עאבד עומדת ללא תנועה ובידה סכין. סביבה עמדו כמה שוטרי מג"ב ומשטרה וכיוונו אליה כלי נשק. השוטרים לא עשו כל ניסיון לעצור אותה, היא נורתה ונפצעה. ההחלטה של מח"ש שלא לפתוח בחקירה מעידה יותר מכל על אוזלת ידה של מח"ש באכיפת החוק על שוטרים - אזלת יד שעמדה גם בבסיס הביקורת החריפה שנמתחה על מח"ש בדוח מבקר המדינה האחרון בעניינה".

לדבריו, נדרשת חקירה מקיפה. "מדובר באירוע חמור, שבו נורו מספר רב של יריות לעבר אזרחית ישראלית שעמדה קפואה במקומה ובידה סכין. על מח"ש להשלים חקירה מקצועית וממצה של האירוע, ולא להסתפק בגרסאות שניתנו ללא חקירה רשמית. רק אתמול ראינו מקרה שבו אדם שרצה להתאבד נורה למוות בידי כוחות הביטחון. המקרה ממחיש שוב עד כמה חשוב שהירי יהיה מידתי ובהתאם להוראות הפתיחה באש".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
תושבת נצרת ניסתה לדקור בתחנה המרכזית. לוחם שנטרל אותה: "התקרבה עם סכין שלופה". צילום מסך
לא ניתן לקבוע מי ירה בה. זירת הירי בתחנה המרכזית בעפולה, אוקטובר 2015/צילום מסך

עאבד, בת 30 ואם לילדה, לקחה ב-10 באוקטובר סכין מביתה, הלכה לתחנה המרכזית בעפולה, נעמדה ליד צעיר חרדי ולא ניסתה לפגוע בו אף שהייתה יכולה. היא התקדמה לעבר הכוחות שנעמדו סביבה וצעקה "טרוריסטים". בתגובה, הם ירו בה לכיוון הרגליים והיא נפצעה באורח בינוני.

אביה, שייח זידאן עאבד, אמר בעבר כי כוחות הביטחון יכולים היו להימנע מלירות בה. "היה ביכולתם לבחור בדרך אחרת כדי להשתלט על המצב. כל העולם רואה את ההבדל בהתמודדות עם המצב בין ערבים ויהודים", אמר עאבד, אימאם מתון שקרא להפסקת שפיכות הדמים. הוא הוסיף: "אף אחד לא זוכר את אותו הרוצח שהרג את רבין. הוא נמצא בכלא חי ובועט, וככל הנראה לא נפגע אפילו ממכה אחת. בניגוד אליו, אישה חפה מפשע עומדת במקום, כולם ראו את התמונה והסרטון. רוצח רבין לא נפגע, בעוד שאדם שלא עשה דבר נפגע".

בתחילה נטען כי עבאד ניסתה לבצע פיגוע. כשבועיים לאחר התקרית הודיעה פרקליטות מחוז צפון כי לא היה בכוונתה של עאבד לדקור על רקע לאומני, ועל כן לא תואשם בניסיון פיגוע.

נסיון פיגוע הדקירה בתחנה המרכזית בעפולה. אוקטובר 2015. חטיבת דובר המשטרה
הסכין שבו נופפה האישה בתחנה המרכזית בעפולה לאחר הירי, אוקטובר 2015/חטיבת דובר המשטרה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully