וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיש החזק בסעודיה נגד איראן: "מנסה להשתלט על העולם המוסלמי"

3.5.2017 / 9:03

הנסיך מוחמד, סגן יורש העצר המחזיק בסמכויות נרחבות, תקף בריאיון נרחב את טהראן והבטיח כי "המלחמה בין הצדדים תתקיים בשטחה ולא אצלנו". הוא ביקר את אובמה על מדיניותו בסוריה ואמר כי ריאד יכולה למחוץ את החות'ים בתימן - אך במחיר כבד

עריכה: יוסי אלטר

סגן יורש העצר של ערב הסעודית, מוחמד בן סלמאן דחה אתמול (שלישי) את האפשרות לדו-שיח כלשהו עם איראן, והבטיח להגן על הממלכה מפני ניסיונותיה של טהראן להשתלט על העולם המוסלמי, לדבריו. הוא מתח ביקורת גם על נשיא ארצות הברית לשעבר ברק אובמה ואמר כי הוא החמיץ הזדמנות להביא לשינוי בסוריה.

בדברים חריגים בתקיפותם שאמר בריאיון נרחב ששודר בכמה ערוצים במקביל, הנסיך המחזיק בסמכויות נרחבות אמר כי כל מאבק על השפעה אזורית בין הממלכה הסונית לרפובליקה האסלאמית השיעית צריך להתקיים "בתוך איראן, ולא בערב הסעודית". הוא לא פירט מעבר לכך. שתי המדינות תומכות בצדדים יריבים בסוריה, בלבנון, בתימן ובבחריין.

מוחמד, בנו של המלך סלמאן שמשמש גם שר ההגנה וראש התכנית לשינוי הכלכלה, אמר כי לריאד יש את המשאבים הדרושים לניצחון על החות'ים השיעים בתימן, הנתמכים בידי איראן. עם זאת, הוא הזהיר כי המחיר לכך יהיה גבוה עבור שני הצדדים. טהראן מכחישה את הטענות של ריאד ולפיהן היא מחמשת ומממנת את החות'ים הנאבקים בכוחות הנתמכים בידי הקואליציה הסעודית.

לקריאה נוספת בנושא
בצל הפיוס עם סעודיה: בית משפט במצרים אישר העברת האיים בים האדום
איראן נגד הליגה הערבית: "הפכתם אותנו לאויב במקום את ישראל"

מוחמד בן סלמאן, סגן יורש העצר של ערב הסעודית, אפריל 2017. רויטרס
יורה לכל עבר. הנסיך מוחמד/רויטרס

כשנשאל אם ערב הסעודית מוכנה לפתוח בשיחות ישירות עם איראן, השיב סגן יורש העצר כי זה בלתי אפשר לעשות זאת עם שלטון המתכונן לשובו של "המהדי", אימאם שלפי האמונה השיעית הוא צאצא של הנביא מוחמד ואמור לשוב לעולם אחרי היעלמות של אלף שנה כדי לכונן שלטון אסלאמי ברחבי העולם לפני יום הדין.

"איך אפשר לקיים דיאלוג עם משטר הבנוי על אידיאולוגיה קיצונית, שלפיה עליהם לשלוט על אדמות המוסלמים ולהפיץ את השיעה התרי-עשרית שלהם בעולם המוסלמי", אמר הנסיך מוחמד בהתייחסותו לרוחאללה חומייני, מנהיג המהפכה האסלאמית באיראן ב-1979. "אנחנו יודעים שמטרת המשטר באיראן היא להגיע למוקד המוסלמים (מכה) ואנחנו לא נחכה שהמלחמה תגיע לערב הסעודית, נפעל לכך שהיא תתרחש בצד שלהם, באיראן, לא בערב הסעודית". לפי החוקה של הרפובליקה האסלאמית, המנהיג העליון הוא נציגו עלי אדמות של האימאם הנעלם עד שובו.

עוד באותו נושא

יורש העצר הסעודי שלא חושש ממלחמת דת עם איראן

לכתבה המלאה
האייתוללה חמינאי בנאום לראשי הצבא האיראני, 7 בפברואר 2017. רויטרס
מחכה למשיח. המנהיג העליון חמינאי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully