וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלינטון מאשימה את פוטין בהפסדה: "בהחלט התערב בבחירות"

2.5.2017 / 23:43

בהתייחסות המפורטת ביותר לניצחון טראמפ אמרה המועמדת הדמוקרטית כי "בכל יום שעובר אנו לומדים על התערבות זרה בבחירות על ידי מנהיג שהוא לא מעריץ שלי". לדבריה, היא מתכוונת לשוב לאקטיביזם ולפעילותה הציבורית

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

(בווידאו: קלינטון בנאום ההפסד, נובמבר 2016)

המועמדת הדמוקרטית לנשיאות ארצות הברית הילרי קלינטון תקפה היום (שלישי) בחריפות את נשיא רוסיה ולדימיר פוטין – והאשימה אותו בהפסדה בבחירות. באירוע "נשים למען נשים" בניו יורק אמרה קלינטון כי "בכל יום שעובר אנחנו לומדים על התערבות זרה בבחירות, כולל על ידי מנהיג שהוא לא מעריץ שלי. הוא בהחלט התערב בבחירות לטובת היריב שלי".

קלינטון עקצה את הנשיא המכהן ואמרה: "ההצהרות של טראמפ היו די מתואמות עם המטרה הרוסית למנוע ממני לנצח". לדבריה, "זכיתי בשלושה מיליון קולות יותר מן היריב שלי. השקעתי עשורים בלימוד של איך לקדם את המדינה כולל אנשים שלא הצביעו עבורי. חזרתי להיות אזרחית אקטיבית וחלק מההתנגדות".

עוד בוואלה! NEWS:
CNN סירבה לשדר קמפיין של טראמפ – שכינה אותה "פייק ניוז"
פוטין לטראמפ: הימנע מהגברת המתיחות מול קוריאה הצפונית
טעות מביכה: האמירה המוזרה של טראמפ על נשיא ארה"ב השביעי

הילרי קלינטון באירוע "אישה למען אישה" בניו יורק, 2 במאי 2017. רויטרס
"זכיתי בשלושה מיליון קולות יותר מן היריב שלי". קלינטון, היום/רויטרס

בהתייחסותה המפורטת ביותר להפסד מאז הבחירות, אמרה קלינטון כי "הייתי בדרכי לנצח עד שהשילוב של המכתב של קומי (ראש הבולשת הפדרלית FBI, ע.נ) והדלפות של 'ויקיליקס' הפחידו אנשים שתכננו להצביע עבורי. אי אפשר להמציא את הדברים האלה". עוד הוסיפה, כי "האם עשינו טעויות? בוודאי. האם אני עשיתי טעויות? ברור. אבל הסיבה שבגללה אני מאמינה שהפסדנו היא ההתערבויות בעשרת הימים האחרונים. אפשר לראות זאת בנתוני ההצבעה המוקדמת. נייט סילבר (אחד הסטטיסטיקאים המובילים בארצות הברית, ע.נ) אמר שאם הבחירות היו נערכות ב-27 באוקטובר לפני שני האירועים הללו הייתי מנצחת".

קלינטון לא חסכה גם בביקורת על הפוליטיקה הפנימית ברוסיה והאשימה את פוטין בזיוף הבחירות גם במדינתו שלו. "רוסיה היא מדינה נהדרת שנשלטת בצורה רעה", קבעה. "נמנעות מהם הזדמנויות להצטרף לעולם המודרני באופן שירים את כולם מעלה. כשהנשיא שלהם חזר הוא זייף את הבחירות לפרלמנט ודיברנו על זה. אלה היו בחירות לא לגיטימיות. לא אמרתי למיליונים של רוסים מה שהם לא יודעים. הם יצאו והפגינו ופוטין האשים אותי, שאני הוצאתי מיליונים לרחובות. ומשם זה הלך והידרדר".

הילרי קלינטון באירוע "אישה למען אישה" בניו יורק, 2 במאי 2017. רויטרס
"הפסדנו בגלל התערבויות בעשרת הימים האחרונים". קלינטון, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully