וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

CNN סירבה לשדר קמפיין של טראמפ – שכינה אותה "פייק ניוז"

3.5.2017 / 0:40

לרגל מאה ימים לכהונתו השיק צוות הנשיא פרסומת טלוויזיונית, שבה נמנו הישגיו. התשדיר נחתם באמירה "לא תדעו זאת מצפייה בחדשות" וברקע דמויות בכירי הרשת, עליהם הודבק הכיתוב "פייק ניוז". CNN בתגובה: "המודעה שקרית"

סיבוב נוסף במאבק בין נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, ורשת CNN: במלאת מאה ימים לכהונתו של הנשיא בבית הלבן פרסמו אנשיו פרסומת שיועדה לטלוויזיה והייתה אמורה לסקר את הישגיו בתקופה זו. לצד מינויו של השופט ניל גורסץ' לבית המשפט העליון, פרסום תכנית להפחתת מסים ואישור שנתן טראמפ לסלילת צינור נפט בצפון דקוטה, גם מקומה של התקשורת לא נפקד.

"לא תדעו את כל זה מצפייה בחדשות", אומר הקריין כאשר מוצגות דמויותיהם של בכירים ברשתות המרכזיות CNN ו-MSNBC כמו אנדראה מיטשל, רייצ'ל מאדו, וולף בליצר ואחרים, עליהם הודבק הכיתוב "פייק ניוז". בתגובה, ברשת CNN סירבו לשדר את הפרסומת, ופרסמו הודעה שבה נכתב: "CNN ביקשה שהמפרסם יסיר את הגרפיקה השקרית שאומרת שחדשות המיינסטרים הן 'פייק ניוז'. חדשות המיינסטרים אינן 'פייק ניוז', ולכן המודעה היא שקרית. בהתאם למדיניות שלנו, נקבל את המודעה רק אם הגרפיקה הזו תימחק. אלה העובדות".

עוד בוואלה! NEWS:
פוטין לטראמפ: הימנע מהגברת המתיחות מול קוריאה הצפונית
טעות מביכה: האמירה המוזרה של טראמפ על נשיא ארה"ב השביעי
ארה"ב: סוכנת FBI טסה לסוריה בסתר והתחתנה עם בכיר דאעש

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בבית הלבן, 29 באפריל 2017. רויטרס
טראמפ/רויטרס

במטה של טראמפ לא נותרו חייבים ותקפו בחזרה. מייקל גלסנר, מנהל בכיר בקמפיין טראמפ, מסר כי "זוהי צנזורה, חד וחלק. בכך שדחו את המודעה שלנו, CNN הוכיחו שהתמיכה שלהם בצנזורה היא מוטה ומונעת מפחד מנקודת מבט מנוגדת. תומכיו הנאמנים של הנשיא טראמפ יודעים את האמת". עוד נטען כי "תקשורת המיינסטרים מטעה, מוליכה שולל ומפלגת. CNN ממחישה את המשמעות של 'פייק ניוז', והוכיחה זאת בכך שדחתה את הפרסום של מודעת קמפיין שלנו בתשלום".

טראמפ התבטא לא פעם נגד כמה מכלי התקשורת הגדולים בארצות הברית, ובראשם CNN וה"ניו יורק טיימס". בפברואר האחרון צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי "תקשורת החדשות המזויפות (הניו יורק טיימס, NBC, ABC, CBS, CNN הכושלים) היא לא האויבת שלי, אלא האויבת של העם האמריקני". זאת, יממה אחרי מסיבת עיתונאים שכינס בבית הלבן ובה תקף את הדיווחים ב"ביו יורק טיימס" וב-CNN על קשריו עם רוסיה, אותם כינה "חדשות מזויפות".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

היחסים בין טראמפ והתקשורת, כך נראה, רק החמירו מאז נצחונו בבחירות. במסיבת עיתונאים שקיים כמה שבועות לאחר נצחונו, ברקע פרסום דיווח ברשת CNN על כך שהרוסים מחזיקים במידע מביך על טראמפ, הנשיא לא אפשר לכתב הרשת, ג'ים אקוסטה, לשאול שאלה במסיבת העיתונאים ואמר לו "אתה מפיץ חדשות מזויפות". בביקור במטה ה-CIA, יום לאחר השבעתו לנשיא, הוא התייחס לעיתונאים ואמר כי "יש ביניהם כמה מהאנשים הכי פחות הגונים עלי אדמות". דובר הבית הלבן, שון ספייסר, כינס באותו היום הצהרה לתקשורת ובה אמר כי "התקשורת דורשת מהנשיא דין וחשבון, ואני כאן כדי לומר לכם שזה עובד בשני הכיוונים. גם אנחנו נדרוש דין וחשבון מן התקשורת".

בהמשך כתב כי "השערורייה האמתית כאן היא שמידע שמסווג מחולק על ידי 'גורמי מודיעין' כמו ממתקים. מאוד לא אמריקני!". עוד כתב בי "כלי התקשורת המזויפים משתגעים עם תיאוריות הקונספירציה והשנאה העיוורת שלהם", והוסיף: "אי אפשר לצפות ב-MSNBC או ב-CNN". עם זאת, הבהיר הנשיא האמריקני כי רשת "פוקס", שהעניקה לו סיקור אוהד ונחשבת שמרנית יותר מרשתות אחרות רבות, "היא נהדרת!". טראמפ גם ציטט מאמר דעה שפרסם, לדבריו, אלי לייק ב"בלומברג", לפיו "NSA ו-FBI לא צריכים להתערב בפוליטיקה שלנו. המצב חמור מאוד".

שערורייה נוספת סביב הנושא התעוררה לאחר שעיתונאים מ-CNN, ניו יורק טיימס, לוס אנג'לס טיימס ואתר פוליטיקו לא הורשו להיכנס לתדרוך לא מצולם בבית הלבן בחודש פברואר. בהצהרה קצרה שהודיעה על האירוע, דוברת הממשל שרה סנדרס אמרה כי הבית הלבן "ארגן את התדרוך כדי שכולם יוכלו להיות מיוצגים ולקבל עדכון". במחאה, נציגי סוכנות הידיעות אי-פי ומגזין "טיים" החרימו את התדרוך ונשארו מחוץ לחדר.

(עדכון ראשון: 23:28)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully