וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעם על אישור צעדת הנכבה: "עיתוי אומלל, אין ימים אחרים בשנה?"

3.5.2017 / 0:42

קרובי חללים ממלחמת העצמאות מחו נגד קיום צעדה סמוך לאתר ההנצחה לחללי שיירת יחיעם. בג"ץ הורה להעתיק את התהלוכה לצומת כברי, אך בני המשפחות תוהים: "אף אחד לא ביקש שלא יקיימו את האירוע, לא ייתכן שהצעדה תתקיים באתר להנצחת הנופלים"

תהלוכה לציון יום הנכבה סמוך לצומת כברי. יריב חדד, מערכת וואלה! NEWS
"אין ימים אחרים בשנה?" מוקד ההתאספות/מערכת וואלה! NEWS, יריב חדד

אלפים השתתפו אתמול (שלישי) בתהלוכות לציון יום הנכבה, המתקיים במקביל ליום העצמאות. תהלוכה שתוכננה לעבור ליד אתר ההנצחה לחללי שיירת יחיעם ממלחמת העצמאות הועתקה לצומת כברי שבגליל המערבי, לאחר שקרוביהם של הנופלים בקרב עתרו לבג"ץ בדרישה למנוע את קיומה.

"לא ברור למה אפשרו לקיים את התהלוכה דווקא ביום העצמאות", אמרו במשפחות השכולות, "אין ימים אחרים בשנה? אף אחד לא ביקש מהם לא לקיים את האירוע, אבל למה בעיתוי כל כך אומלל?".

את התהלוכה ארגנה הוועדה הארצית להגנה על זכויות העקורים. התהלוכה חסמה לסירוגין את צומת כברי, אחד הצירים המרכזיים באזור. "מקומם שדווקא ביום העצמאות במדינת ישראל בוחר הוועד לעשות את ההפגנה המרכזית בסמיכות לאתר המציין את נפילתם של 47 לוחמי השיירה", אמר יריב חודד, חבר קיבוץ כברי ומדריך טיולים.

חודד וחברו עמית אלסטר, מדריך טיולים אף הוא, גילו לפני כחודש על התכנון לקיים את הצעדה סמוך לאתר ההנצחה לזכר חללי השיירה. הם גייסו את בני המשפחות של החללים למאבק נגד קיומה ביום העצמאות, ולמחאה הצטרפו גם תושבים רבים מהאזור.

נלי פחטר, יעל שביט ודן פחטר, בני משפחתו של מפקד השיירה בן עמי פחטר, אמרו: "משפחות הנופלים מגיעות לאתר בימי הזיכרון והעצמאות כדי לזכור את הנופלים שלחמו באומץ לשחרור יחיעם הנצורה. לא ייתכן שביום העצמאות למדינת ישראל, תתקיים צעדה דווקא באתר להנצחת הנופלים".

(עדכון ראשון: 23:03)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully