וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסמלת שמלמדת את לוחמי מגלן לנווט – וזכתה בפרס מצטיינת הנשיא

3.5.2017 / 0:21

בגיל 20 עדי, שנאלצה להתנדב לשירות בשל מחלה כרונית, תהפוך בקרוב לראשת מדור הניווטים הראשונה שאינה קצינה ביחידת הקומנדו, למרות לא מעט הרמות גבה. "לא הייתה אופציה שלא אתגייס, אני מאוד אוהבת את מה שאני עושה"

עד לפני שלוש שנים, גיוסה לצה"ל של עדי, היום בת 20, נראה בלתי אפשרי. היא נולדה עם מחלה כרונית ונאלצה להתנדב לשירות צבאי אך הביורוקרטיה, שרק האופטימיים והנחושים ביותר שורדים אותה, לא הקלה על התהליך. לדבריה, בזכות "החינוך מהבית", היא התעקשה בכל זאת לתרום והחליטה להצטרף למכינה קדם צבאית בחצבה.

קצין לשעבר מיחידת הקומנדו מגלן, שהעביר לחניכי המכינה הרצאה לקראת הגיוס, זיהה מיד את כישוריה של עדי בגיאוגרפיה. הוא המליץ לה לנסות ולעבור מיונים ליחידה. "לא הייתה אופציה שלא אתגייס לצה"ל. הייתי נעולה על זה עוד מילדות", מספרת עדי בריאיון לוואלה! NEWS. היא עברה הליך מפרך, רווי ועדות רפואיות, וקיבלה לבסוף אישור להתנדב לשירות החל מאוגוסט 2015.

"מהיום הראשון אני ביחידת מגלן. תוך שלושה חודשים וחצי סיימתי את ההכשרה שלי כמדריכת ניווטים", מתארת עדי. "לכל יחידה יש סיבות וייעוד שונה בתחום הניווטים – אצלנו במגלן זה מובהק. לא כל נווט חייב להיות הלוחם הכי טוב, אבל כל לוחם חייב להיות הנווט הכי טוב. אני מדריכה את הלוחמים מהצעדים הראשונים ועד סוף ההכשרה. לעתים גם מייעצת להם לאחר מכן". עדי, שתתחיל בקרוב שירות קבע, נבחרה לחיילת מצטיינת על ידי נשיא המדינה. "אני לא יודעת למה נבחרתי לחיילת מצטיינת. אני רק יכולה להגיד שאני מאוד אוהבת את מה שאני עושה, מודה למפקדים על האמון שנתנו בי ומבינה מצוין למה התגייסתי ומה חשיבות התפקיד שלי".

עוד בוואלה! NEWS:
חוגגים עצמאות בבית הנשיא: שרים יחד עם 121 חיילים מצטיינים
בוז'י עושה על האש: ה"טיפים" של יו"ר האופוזיציה למנגל העצמאות
הקרובים ניתקו קשר: המוסלמי שהתגייס לצה"ל והפך למצטיין הנשיא

סמל עדי, זוכת פרס מצטיין הנשיא, רמ"דית ניווטים ביחידת מגלן. דובר צה"ל
"אני לא יודעת למה נבחרתי לחיילת מצטיינת". סמל עדי/דובר צה"ל

תחום הניווט בצה"ל, כמו בצבאות זרים רבים במערב, עבר שינוי דרמטי בעשור האחרון עם כניסת מערכות ניווט ממוחשבות וירידה בהתמצאות הגיאוגרפית של דור החיילים החדש. אבל הנווטים הגדולים מתגלים כשמכשירי הניווט מפסיקים לעבוד - במיוחד מול אבני הבזלת ברמת הגולן. "לא כולם באותה רמה של הכרת השטח. יש כאלה עם אפס אוריינטציה חלק עירוניים חלשים. יש כאלה שלא אחזו במפה בחיים שלהם", סיפרה עדי.

"חלק לא מבינים איך נראים במפה אוכף, ערוץ וכיפה. אבל אם יש להם מוטיבציה גבוהה, תהליך ההכשרה מהיר. צריך להיות רציני עם הרבה משמעת. באופן אישי אני אוהבת מאוד את התחום ומבינה כמה הוא חשוב ליחידה כמו מגלן", אמרה והוסיפה: "לצערי הסטיגמה נכונה. הנוער צריך לצאת החוצה, לטייל. במגלן אתה לומד להכיר את השטח דרך המסעות דרך הניווטים ומתאהב בטבע. הטובים מאוד ינווטו גם תחת לחץ לטווח ארוך".

לאחרונה הוחלט למנות את סמל עדי לראש מדור הניווטים ביחידת מגלן. בתפקידה היא תהיה אחראית על כל תהליך ההכשרות בתחום ותשמש גם כיועצת בתכנון אופרטיבי. זאת, הרמת גבה בקרב קצינים ולוחמים על ההחלטה לבחורה בה לתפקיד, מאחר ועד כה התפקיד אויש על ידי קצין בדרגת סגן.

(עדכון ראשון: 22:18)

אירועי יום העצמאות ה- 69 באירוח נשיא המדינה ורעייתו הגברת נחמה ריבלין, בית הנשיא, ירושלים 2 במאי 2017. נועם מושקוביץ
טקס הענקת הפקס בבית הנשיא, אתמול/נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully