וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"האבא של החיילים הבודדים" בטקס פרס ישראל: "ניצחתי את הכול"

2.5.2017 / 20:01

צביקה לוי, שזכה בפרס מפעל חיים, אימץ אלפי חיילים בודדים וסיפר: "הם הבנים שלי". הפרס היוקרתי הוענק לתשעה חוקרים ופעילים חברתיים בשל פועלם בתחומם, במעמד הנשיא המדינה, ראש הממשלה ונשיאת העליון. שר החינוך: "כלות וחתנים - אתם אופטימים חסרי תקנה"

צילום: ערוץ 1

טקס הענקת פרס ישראל היוקרתי לשנת תשע"ז נערך הערב (שלישי) מרכז הקונגרסים הבינלאומי בירושלים, ובמהלכו יקבלו תשעה חוקרים ופעילים חברתיים את אות ההוקרה לפועלם במעמד נשיא המדינה ראובן ריבלין, ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר החינוך נפתלי בנט ונשיאת בית המשפט העליון מרים נאור.

בנט פנה בפתח הטקס לבני ולבנות הנוער ואמר: "גם אתם יכולים להיות החתן או הכלה העתידיים של פרס ישראל. תבחרו בדרך חיים של יצירה ופעולה, בדרך של יזמות". לדבריו, "גיבורי העם שלנו היו אנשי מעשה. הכלות והחתנים - כולכם יזמים. העזתם, חלמתם והגשמתם. אופטימים חסרי תקנה, במקום לראות את הבעיות, אתם מתקנים".

עוד בוואלה! NEWS:
לראשונה זה 30 שנה: תלמיד בית ספר חילוני זכה בחידון התנ"ך
חוגגים עצמאות בבית הנשיא: שרים יחד עם 121 חיילים מצטיינים
מפגן עוצמה בשמי הארץ: מטס חיל האוויר עבר מעל ערי ישראל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"העיקר שיש דגל ישראל בכניסה לבית". לוי, הערב/מערכת וואלה!, צילום מסך

חתן פרס מפעל חיים צביקה לוי, שזכה לכינוי "אבי החיילים הבודדים", סיפר בדמעות כיצד החל לפני 25 שנים "להסתובב בעיירות פיתוח ולגייס את הנערים, שיש בהם קצינים היום". לוי, הלוקה בניוון שרירים, אמר לאחר הזכייה כי "ניצחתי את הכול. יש לי קול, אני מדבר ואני נוסע עם האוטו לפגוש חיילים. לא מתבייש במצב שאני חי בו. העיקר שיש דגל ישראל בכניסה לבית. עם ישראל חי", וזכה לתשואות רמות מהקהל בטקס.

זוכה פרס מפעל חיים דוד בארי, שהפך את עיר דוד לאתר מורשת אמר לאחר הזכייה כי "היה לי ברור שאני מחפש חיים עם משמעות. בהחלט הרגשתי שיש לי תפקיד במקום הזה, אז מימשתי אותו. מה שמניע אותי זו תחושת השליחות". לדבריו, "לשוב לעיר דוד, לגלות את ההיסטוריה שלה, לזכות לפתח את זה ולפתוח את זה לקהל הרחב, זו בהחלט שליחות. אתה מרגיש בן לשושלת עתיקה".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
ראש הממשלה בנימין נתניהו עם זוכה הפרס דוד'לה בארי. לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו ובארי בטקס, היום/לשכת העיתונות הממשלתית

זכייתו של בארי, מנכ"ל עמותת הימין אלע"ד הפועלת להגברת הנוכחות היהודית במזרח ירושלים, עוררה התנגדות חריפה בקרב מפלגות ועמותות שמאל, המגנות את פעילותה וכן את מפעל חייו. שמו של בארי נקשר גם בפרשת המחתרת היהודית, שביצעה ותכננה פיגועי טרור נגד פלסטינים בתחילת שנות ה-80. ב-1983 נחקר בארי בשב"כ בחשד שידע את זהות חברי המחתרת ולא סיפק את שמותיהם. שנים לאחר מכן, ב-2010, היה בארי מעורב בתקרית דריסה של שני ילדים פלסטינים שהיו חלק מקבוצת צעירים שיידו לעברו אבנים במזרח ירושלים. בארי סיפר בחקירתו כי נקלע למארב וניסה להסיט את רכבו.

נשיא המדינה ראובן ריבלין עם זוכי פרס ישראל, 2 במאי 2017. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
ריבלין וקלטי, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

פרופ' אורי שקד, חקר ההנדסה

מבכירי המדענים בעולם בתחום הבקרה התיאורטית. השיטות שפיתח נמצאות כיום בשימוש נרחב בכל מגוון התעשיות, כולל בתעשייה הביטחונית הישראלית. לפרופ' שקד תרומה משמעותית גם בהרחבת החינוך המדעי-טכנולוגי בארץ והיה ממובילי המהלך להקמת המכללות האקדמיות להנדסה שתרמו להנגשת החינוך האקדמי לאוכלוסיות רבות.

פרופ' מלכה מרגלית, חקר החינוך

חוקרת בעלת שם בינלאומי בתחום החינוך המיוחד וחקר ליקויי הלמידה, ודיקנית בית הספר להתנהגות במרכז האקדמי פרס. מחקריה הטביעו חותם משמעותי על פיתוח החינוך המיוחד בישראל לאורך השנים. מחקריה מוכיחים כיצד תקווה משרה הישגים גבוהים אצל תלמידים, וכיצד שיפור כוח הרצון המנטלי מהווה כלי לחולל שינוי אישי מרחיק לכת. לפעילותה של פרופ' מרגלית נודעה השפעה רבה על החינוך המותאם לצרכים אינדיבידואלים והחינוך לבעלי מוגבלויות שונות.

פרופ' יהודה ליבס, חקר מחשבת ישראל

חוקר מוביל בחקר הספרות המיסטית היהודית לדורותיה. תרומותיו של פרופ' ליבס בתחום ספר הזוהר והשבתאות שינו את מפת המחקר באופן מכריע. פרופ' יהודה ליבס העמיד דור חדש של חוקרים שאותם ואת מחקריהם הוא מלווה במסירות רבה.

פרופ' אריה ורדי, חקר המוסיקה

מוסיקאי ופדגוג שתרם רבות לקידומה של תרבות המוסיקה הקלאסית בישראל ולקידומם של המוסיקה הישראלית והמוסיקאים הישראלים ברחבי העולם. פרופ' ורדי הנגיש את המוסיקה הקלאסית לקהלים רחבים ביותר באמצעות קונצרטים מוסברים ותכניות טלוויזיה רבות וחדשניות. הוא הקים דורות של פסנתרנים הנמצאים כיום בצמרת העולמית ובכך השפיע השפעה מכרעת על עיצוב דמותה העכשווית של תרבות המוסיקה הקלאסית בעולם.

פרופ' יוסי ירדן, חקר מדעי החיים

נמנה עם החשובים שבחוקרי הסרטן בעולם. פרופ' ירדן התמקד במחקריו בזיהויים של קולטנים של גורמי גידול האחראים לוויסות תהליכי חיים מרכזיים בתא, הבנת דרך פעולתם, וגילוי השיבושים החלים בהם, התורמים להתפתחות התהליך הסרטני. על בסיס תגליותיו פותחה שורת תרופות אנטי-סרטניות, שחלקן כבר מצוי בשימוש נרחב.

פרופ' נילי כהן, חקר המשפטים

מנהיגה אקדמית שנבחרה בגין הישגיה להיות נשיאת האקדמיה הישראלית הלאומית למדעים ויש לה קול חשוב במאבק על דמותו של המחקר המשפטי והאקדמי בחברה הישראלית.

אגנס קלטי, תחום הספורט ותרבות הגוף

היום בת 96, זוכת עשר מדליות אולימפיות בהתעמלות מכשירים. היא נחשבת לאחת המתעמלות הגדולות בהיסטוריה של ענף התעמלות המכשירים. קלטי אימנה מתעמלים והדריכה דורות של מאמנים אלופים לאורך השנים. החינוך לספורט והנחלתו לדור הצעיר היה אחד הערכים החשובים עבור קלטי והיא הציבה רף גבוה במיוחד למורים העתידיים לחינוך גופני כיסוד בהקניית הרגלים נכונים בתחומים שונים לדורות הבאים.

דוד בארי, פרס מפעל חיים

פרס מפעל חיים לתרומה מיוחדת לחברה ולמדינה ניתן לבארי שיזם, הקים, הוביל ומוביל את העשייה המבורכת שהפכה את עיר דוד לאתר מורשת, חינוך ותיירות לאומי ובינלאומי מן המעלה הראשונה. על תרומתו למדינה בכינון מפעל היחיד שלו שהיה למפעל לאומי – עיר דוד, ניתן לו פרס במלאות 50 שנה לאיחוד העיר.

צביקה לוי, פרס מפעל חיים

פרס מפעל חיים לתרומה מיוחדת לחברה ולמדינה ניתן ללוי שתרם תרומה מכרעת למדינה בהתגייסות למען חיילי צה"ל הבודדים. זה עשרות בשנים שהוא עושה למען מאות ואלפי החיילים מחוסרי האמצעים ומטפל במסירות ראויה לשבח במשפחות שכולות. מדובר במפעל חיים של אדם אחד, שהייתה לפעילות של תנועה שלמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully