וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אונסק"ו אישר החלטה אנטי-ישראלית על הריבונות בירושלים

2.5.2017 / 16:54

הארגון אישר החלטה הקובעת כי ישראל אינה הריבון בבירתה. מההחלטה הוסרו משפטים שמנתקים את זיקת המדינה להר הבית ולכותל, אולם היא עדיין נחשבת לכוח כובש. נתניהו: "מספר המדינות שתומכות בהצעה האבסורדית הזאת מצטמצם"

צילום: לע"מ עריכה: יוסי אלטר

(בווידאו: הרב מאזוז על החלטת אונסק"ו באוקטובר 2016)

הוועד המנהל של אונסק"ו אישר היום (שלישי) החלטה הקובעת כי ישראל אינה הריבון בירושלים. זאת, בדומה להחלטה שאומצה על ידי האסיפה הכללית של הארגון בנובמבר האחרון. 22 מדינות תמכו בהצעה, בהן רוסיה וסין. בין עשר המדינות שהתנגדו להצעה ארצות הברית, איטליה, בריטניה, הולנד, ליטא, יוון, פרגוואי, אוקראינה וטוגו. 23 מדינות נמנעו ושלוש נעדרו מההצבעה.

בימים האחרונים עשה משרד החוץ מאמצים דיפלומטיים לשכנע כמה שיותר מדינות אירופיות להתנגד להחלטה ולזכות בתמיכה, שאותה הגדיר "איכותית". בימים האחרונים ראש הממשלה שוחח בטלפון עם עם נשיאי אוקראינה, פרגוואי, קניה ויוון וכן עם שר החוץ האיטלקי בניסיון לשכנע את המדינות לא לתמוך בהחלטה. בירושלים מביעים שביעות רצון מהמגמה - פחות מדינות שתומכות ולמעלה ממחצית מדינות שהתנגדו או נמנעו, ועל אף שההחלטה אושרה, רואים את המאמצים הדיפלומטיים כמוצלחים, משום שלטענתם נשבר הקונצנזוס האירופי.

הנוסח שאושר היום עדיין מתייחס לישראל ככוח כובש בירושלים וכן מותח ביקורת על פעולות ישראליות במזרח ירושלים ובעיר העתיקה ועל הסגר הימי שישראל מטילה על רצועת עזה, מבלי להזכיר את התקפות חמאס על ישראל.

עוד בוואלה! NEWS:
ועדת החוץ הבריטית: לשקול ברצינות הכרה במדינה פלסטינית
חמאס: "מעריכים את הצהרות קוריאה הצפונית נגד ישראל"
הסנאט האמריקני למזכ"ל האו"ם: "להפסיק את המתקפות נגד ישראל"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"ישראל לא תעבור בשתיקה על ההחלטה המבישה הזו". ירושלים/מערכת וואלה!, צילום מסך

הפעם, הפלסטינים, באמצעות מדינות ערב המקדמות את ההחלטה – אלג'יריה, מצרים, לבנון, מרוקו, עומאן, קטאר וסודאן – סיכמו מראש עם המדינות האירופיות על נוסח מרוכך, והסכימו להסיר ממנה משפטים שמנתקים את הזיקה של ישראל והעם היהודי להר הבית והכותל המערבי, כמו גם להוסיף משפט המדגיש את חשיבותה של ירושלים עבור שלוש הדתות המונותאיסטיות – יהדות, נצרות ואסלאם.

באירוע קבלת פנים לסגל הדיפלומטי אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי "ביומיים האחרונים קיימתי שיחות רבות עם מנהיגי המדינות שלכם, וכך עשו גם אנשי משרד החוץ, ביחס להצבעה האבסורדית שמתקיימת עכשיו באו"ם. התוצאה היא שמספר המדינות שתומכות בהצעה האבסורדית הזאת באונסק"ו הולך ומצטמצם. אבל אני רוצה שנגיע בהמשך ונמשיך לעשות את המאמץ השיטתי והעקבי הזה, נוריד את זה בכלל, כי לא צריכות להיות הצבעות כאלה באו"ם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לדבריו של שגריר ישראל באונסק"ו, כרמל שאמה-הכהן, "מדובר בהישג דיפלומטי אדיר. התמיכה בישראל כמעט הכפילה את עצמה והתפשטה לאפריקה, לדרום אמריקה ולמזרח אירופה". עם זאת, שאמה-הכהן הוסיף כי "להצביע נגד מדינה ביום העצמאות שלה זה שפל חדש של מדינות ערב".

שגריר ישראל באו"ם דני דנון הוסיף כי "ההחלטה המעוותת הזו והניסיונות לערער על הקשר בין ישראל לירושלים לא ישנו את העובדה כי ירושלים היא בירתו הנצחית של העם היהודי. לדבריו, "ישראל לא תעבור בשתיקה מול ההחלטה המבישה הזו".

טקס יום הזיכרון לנפגעי פעולות האיבה, הר הרצל 1 במאי 2017. נועם מושקוביץ
"ירושלים היא בירת העם היהודי, אנחנו כופרים באונסק"ו". נתניהו/נועם מושקוביץ

סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי יצאה גם היא נגד ההחלטה, ואמרה כי היא "רק פוגעת ברלוונטיות של הארגון שאמור לשמר מורשת ותרבות אך פעם אחר פעם מועל בתפקידו, כשמדובר בישראל". לדבריה של חוטובלי, "ישראל אינה זקוקה לאישורים מגופים פוליטיים לקשר ההיסטורי הבלתי מעורער לבירתנו הנצחית ירושלים, קשר בן 3,000 שנה שמדבר מכל אבן מאבני העיר. ישראל מוקירה את המדינות שעמדו לצדה של האמת ולא נכנעו לפוליטיקה שמסלפת את ההיסטוריה".

השר להגנת הסביבה ולענייני ירושלים זאב אלקין אמר בתגובה כי "התשובה להחלטת אונסק"ו זה המשך בניה נרחבת בירושלים והמשך השקעת משאבים גדולים בשימור והנחלה של המורשת ההיסטרית שלנו בירושלים ובזה אנחנו עוסקים יום יום". לדבריו, "אונסק"ו לא היה בעבר ובקצב הזה לא יהיה קיים גם בעתיד, אבל הקשר של עם ישראל לירושלים וריבונותנו בה יישארו לנצח".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מדובר בהישג דיפלומטי אדיר". שאמה-הכהן באונסק"ו, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully