וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת החוץ הבריטית: לשקול ברצינות הכרה במדינה פלסטינית

2.5.2017 / 6:14

בדוח של הוועדה בבית הלורדים נכתב כי על בריטניה להראות את מחויבותה לפתרון שתי המדינות. עוד נכתב כי היא אינה יכולה עוד להסתמך על מדיניות ארצות הברית במזרח התיכון, בשל גישתו של טראמפ

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

(דיווח: טראמפ וא-סיסי בוחנים כינוס פסגה ישראלית-פלסטינית)

בריטניה צריכה לשקול ברצינות הכרה במדינה פלסטינית כדי להראות את מחויבותה לפתרון שתי המדינות – כך נכתב בדוח של ועדת החוץ של הבית העליון של הפרלמנט הבריטי (בית הלורדים) שפורסם הלילה (שלישי). עוד נכתב בדוח כי בריטניה אינה יכולה להסתמך עוד על מנהיגות ארצות הברית ועל מדיניותה במזרח התיכון בשל גישתו של הנשיא האמריקני דונלד טראמפ.

בדוח הדגישה הוועדה את גישתו של טראמפ לאיראן ולסכסוך הישראלי-ערבי. "לממשל האמריקני החדש יש את הפוטנציאל לערער את היציבות באזור. הנשיא האמריקני נקט עמדות לא מועילות שיכולות אף להסלים את הסכסוך", נכתב. עוד צוין כי לבריטניה אין את האפשרות לצמצם את מעורבותה באזור, שכן הייצוא למזרח התיכון שווה יותר מאשר לסין ולהודו יחד, וכי עליה "להרחיק את עצמה" מהעמדות האמריקניות בנוגע לסכסוך.

עוד בוואלה! NEWS:
ביום העצמאות: אונסק"ו צפויה לאמץ החלטה נוספת נגד ישראל
אדלשטיין יאפשר לקיים אירוע "לציון הכיבוש" בכנסת: "חלה אי הבנה"
הסנאט האמריקני למזכ"ל האו"ם: "להפסיק את המתקפות נגד ישראל"

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בבית הלבן, 29 באפריל 2017. רויטרס
"עלול להסלים את הסכסוך". טראמפ/רויטרס

"פתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני חייב להישאר גבוה בסדר העדיפויות של מדיניות החוץ הבריטית. על הממשלה להיות ישירה יותר בהבעת עמדותיה בנושאים הללו, למרות עמדות הממשל האמריקני", נכתב עוד. "איננו יכולים להניח עוד שארצות הברית תקבע את הטון בכל הנוגע ליחסים של המערב עם המזרח התיכון", אמר דייוויד האוול, יו"ר ועדת החוץ של בית הלורדים.

הדוח התייחס גם להסכם הגרעין בין איראן למעצמות. בנושא זה נכתב בדוח כי על בריטניה לפעול יחד עם שותפותיה האירופיות כדי לגבש צעדים להקלת ההגבלות על הבנקים המעוניינים להלוות כספים להשקעות באיראן, ולסייע בפיתוח קשרי מסחר חדשים. טהראן מוצגת בדוח כגורם בעל עדיפות גבוהה בתחום המסחר לאחר שיושלם הליך "ברקזיט".

יו"ר הרשות הפלסטינית בפסגת הליגה הערבית בים המלח, ירדן, 29 במרץ 2017. רויטרס
"נכונות משותפת להגיע להסדר". אבו מאזן/רויטרס

מחר צפוי טראמפ להיפגש עם יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, בוושינגטון. דובר הבית הלבן, שון ספייסר, מסר לפני כשבועיים כי "השניים ינצלו את הביקור כדי לאשר את הנכונות המשותפת של המנהיגים להגיע להסדר שיסיים את הסכסוך בין ישראל לפלסטינים".

בריאיון לעיתון היפני "אסהי שימבון" אמר אבו מאזן לפני שבועיים כי הוא מוכן להיפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ושמח שהממשל האמריקני משוחח ישירות עם הפלסטינים, ולא דרך גורמים שלישיים. "נפגוש את טראמפ כדי להמשיך את הדיון שלנו על איך להגיע להסכם שלום בעזרתו", אמר. "הוא יודע שאנחנו מחויבים לשלום, לצדק וכבוד, המבוססים על פתרון שתי המדינות, לגיטימציה בינלאומית ויוזמת השלום הערבית. הוא יודע שאנחנו שותפים למאבק בטרור באזורנו ובעולם כולו". הוא הוסיף כי הוא "מוכן לפגוש את ראש ממשלת ישראל בכל עת בוושינגטון, תחת חסותו של הנשיא טראמפ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully