וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: סוכנת FBI טסה לסוריה בסתר והתחתנה עם בכיר דאעש

רשת CNN דיווחה כי דניאלה גרין, מתורגמנית עם סיווג ברמת סודי ביותר, נישאה לראפר גרמני המגייס לוחמים לדאעש והזהירה אותו כי הוא נמצא תחת חקירה. אחרי כמה שבועות היא נמלטה לארה"ב ושם נעצרה

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

(בווידאו: אבו בכר אל-בגדאדי בהקלטה מנובמבר 2016)

מתורגמנית בבולשת הפדרלית של ארצות הברית (FBI), עם סיווג ברמת סודי ביותר טסה לסוריה והתחתנה עם בכיר ב"מדינה האסלאמית" (דאעש) שאותו היא אמורה הייתה לחקור – כך דיווחה אמש (שני) רשת CNN. על פי הדיווח, דניאלה גרין, בת 38, טסה ב-2014 בסתר לסוריה ונישאה לדניס קוספרט, ראפר גרמני שהצטרף לשורות דאעש והפך למגייס לוחמים עבור הארגון.

גרין שיקרה ל-FBI בקשר למקום אליו היא נוסעת והזהירה את בעלה החדש שהוא נמצא תחת חקירה, כך על פי רשומות בית המשפט הפדרלי. פעילותו של קוספרט לגיוס ג'יהאדיסטים אלימים העלתה אותו על הרדאר של רשויות ללוחמה בטרור בשתי יבשות. הוא החליף את שמו בגרמניה לדסו דוג, ובסוריה הוא נקרא אבו טלהא אל-אלמאני. בין היתר, הוא שיבח את אוסמה בן לאדן בשיר, איים על נשיא ארצות הברית לשעבר ברק אובמה והופיע בסרטוני תעמולה.

דניאלה גרין, מתורגמנית ב-FBI שהתחתנה עם בכיר דאעש בסוריה. צילום מתוך טוויטר, אתר רשמי
שיקרה ל-FBI בקשר למקום אליו היא נוסעת. גרין וקוספרט/אתר רשמי, צילום מתוך טוויטר

בתוך שבועות של נישואים, הבינה גרין שהיא עשתה טעות איומה. היא ברחה חזרה לארצות הברית, שם נעצרה מיד והסכימה לשתף פעולה עם הרשויות. היא הודתה באשמת מסירת הצהרות כוזבות הקשורות בטרור בינלאומי ונידונה לשנתיים מאסר בכלא פדרלי. היא שוחררה בקיץ שעבר.

הפרשה מעולם לא פורסמה, והיא חושפת הפרה מביכה של הביטחון הלאומי ב-FBI. כמו כן, עולה השאלה האם גרין קיבלה יחס אוהד מצד התובעים של משרד המשפטים, שהאשימו אותה בעבירה קלה יחסית, ולאחר מכן אף ביקשו מהשופט שיינתן לה גזר דין מופחת בתמורה לשיתוף הפעולה, שפרטיו נותרו אפופים בסודיות של בית המשפט.

טנק של דאעש בסוריה. טוויטר, צילום מסך
"זרים המנסים להיכנס לאזור מסתכנים בעריפת ראשיהם". טנק של דאעש בסוריה/צילום מסך, טוויטר

בתגובה של ה-FBI שנמסרה ל-CNN נכתב כי בעקבות המקרה הארגון "נקט מספר צעדים במגוון תחומים כדי לזהות ולהפחית את נקודות התורפה הביטחוניות", וכי "ה-FBI ממשיך לחזק את אמצעי הגנה בביצוע עבודתו החיונית". לא נמסר מה הצעדים שננקטו.

"זו מבוכה קשה ל-FBI, אין ספק", אמר ג'ון קירבי, לשעבר פקיד במשרד החוץ. הוא הוסיף כי הוא חושד שכניסתה של גרין לסוריה דרשה את אישורם של ראשי דאעש. לדבריו, "רוב הזרים המנסים להיכנס לאזור שבשליטת דאעש בסוריה מסתכנים בעריפת ראשיהם. אז בשביל שהיא תוכל להיכנס כאמריקנית, כאישה, כעובדת של ה-FBI ובכדי שתוכל להתגורר עם מנהיג דאעש ידוע, כל זה צריך להיות מתואם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully