וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ באמירה מפתיעה: "יהיה לי לכבוד להיפגש עם קים ג'ונג און"

1.5.2017 / 22:55

הנשיא האמריקני הבהיר כי "לגמרי" ייפגש עם מנהיג קוריאה הצפונית "בנסיבות המתאימות". דובר הבית הלבן מיהר לטעון כי "ברור שהתנאים לא מתאימים כרגע". לפני כשנה אמר: "לא תהיה לי שום בעיה להיפגש עמו"

צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ניר חן

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ טען היום (שני) בריאיון לרשת "בלומברג" כי הוא יהיה מוכן להיפגש עם מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און "בנסיבות המתאימות". לדברי טראמפ, "אם יהיה הולם שאפגש עמו, לגמרי אעשה זאת". הוא אף הוסיף כי "זה יהיה לי לכבוד".

זמן קצר לאחר פרסום הריאיון, דובר הבית הלבן שון ספייסר מיהר להבהיר בתדרוך לעיתונאים כי "ברור שהתנאים לא מתאימים כרגע". ספייסר עוד אמר כי וושינגטון תרצה לראות צמצום מידי של "ההתנהגות הפרובוקטיבית" של פיונגיאנג. זאת, על רקע מאמצי הבית הלבן לגבש תכנית פעולה להתמודדות עם איום הגרעין הצפון קוריאני נוכח הניסויים האחרונים שביצעה המדינה המבודדת.

עוד בוואלה! NEWS:
עדות ללחץ בפיונגיאנג: התגובה התקדימית של צפון קוריאה לליברמן
מול נשיא אמריקני לא צפוי: קים יודע שרק האיום הגרעיני יקבע את שלטונו
טראמפ: עימות גדול מאוד עם קוריאה הצפונית - תרחיש אפשרי בהחלט

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בעצרת לרגל מאה ימים בתפקיד. רויטרס, רויטרס
מקווה לגבש תכנית פעולה בינלאומית. טראמפ/רויטרס, רויטרס

בחודש מאי שעבר כמועמד לנשיאות ארצות הברית אמר טראמפ כי הוא יהיה מוכן להיפגש עם קים ג'ונג און, כדי לדון עמו בתכנית הגרעין הצפון קוריאנית. הוא סירב אז לפרט בנוגע לתכנית הפעולה שלו, אולם הבהיר בריאיון לסוכנות הידיעות רויטרס: "אני אדבר איתו, לא תהיה לי שום בעיה לעשות את זה".

בסוף השבוע, בריאיון לרשת CBS, סיפק טראמפ כמה אמירות מפתיעות בנוגע לשליט הצפון קוריאני, בעיצומו של המשבר הבינלאומי המחריף. הוא המעיט בחשיבותו של ניסוי הטילים שביצעה פיונגיאנג במהלך סוף השבוע, ואף החמיא למנהיג הדיקטטורה המבודדת, אותו כינה "בחור חכם" – או "smart cookie", באנגלית.

"שיעשה מה שהוא מבין, אבל שיידע שאנחנו לא הולכים להיות מאוד שמחים לגבי זה", טען טראמפ, בהתייחסות לשיגורים האחרונים של טילים בליסטיים. לדברי הנשיא האמריקני, בניסוי האחרון "זה היה טיל קטן, זה לא היה טיל גדול. זה לא היה ניסוי גרעיני. אם הוא יעשה ניסוי גרעיני, אני לא אשמח".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
קים ג'ונג און, מנהיג קוריאה הצפונית, עם חיילי צבאו. רויטרס
"אם הוא יעשה ניסוי גרעיני, אני לא אשמח". קים ג'ונג און/רויטרס

כשנשאל בנוגע לדעתו על המנהיג קים, הפתיע כשהשמיע אמירות מחמיאות למדי, דומות לאלה שהשמיע בשנה שעברה בעת שהיה מועמד בפריימריז של המפלגה הרפובליקנית. "אנשים שואלים אם הוא שפוי. אין לי מושג", טען טראמפ. "אני יכול לומר דבר אחד - אנשים לא אוהבים כשאני אומר זאת - אבל הוא היה בן 26 או בן 27 כאשר הוא ירש את אביו. הוא מטבע הדברים מתמודד עם אנשים מאוד קשוחים, עם גנרלים ואחרים".

בימים האחרונים שוחח טראמפ עם נשיא סין ועם מנהיגים אזוריים נוספים, בניסיון לגבש תכנית פעולה משותפת להתמודדות עם האיום הצפון קוריאני. בנאום שנשא בפנסילבניה הכריז טראמפ כי "סין עוזרת לנו, ייתכן, עם קוריאה הצפונית. נפגשתי עם נשיא סין, היו לנו שעות של שיחות טובות, הוא איש טוב. אני מאמין שהוא רוצה לטפל בזה. יש להם כוח גדול, ונראה מה יקרה".

ניסוי בטיל בין-יבשתי, בסיס חיל האוויר האמריקני, ונדנברג, קליפורניה, 26 באפריל 2017. רויטרס
מסר לפיונגיאנג. ניסוי אמריקני בטיל בליסטי בין-יבשתי, בשבוע שעבר/רויטרס

בלילה שבין שישי לשבת ביצעה קוריאה הצפונית ניסוי בטיל בליסטי מסוג KN-17 לטווח בינוני באזור שמצפון לבירה. מצבאה של קוריאה הדרומית נמסר כי הניסוי ככל הנראה נכשל. מהבית הלבן נמסר כי הנשיא דונלד טראמפ עודכן גם הוא במתרחש, לאחר שבשבועות האחרונים תגברה וושינגטון את היערכותה הצבאית באוקיינוס השקט בנושאת מטוסים, בספינות טילים ואף בצוללת גרעינית.

טראמפ אף צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי "קוריאה הצפונית זלזלה ברצונותיה של סין ושל נשיאה המוערך כששיגרה באופן לא מוצלח את הטיל היום. רע!". זאת, לאחר תדרוך מיוחד לחברי הקונגרס בנוגע לתכנית הפעולה האמריקנית בנושא, ולאחר דיון מיוחד במועצת הביטחון של האו"ם, שאותו הוביל שר החוץ האמריקני רקס טילרסון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully