וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 25 שנה: השיר לזכר קצין מג"ב שנפל בג'נין מושמע לראשונה

1.5.2017 / 18:56

רפ"ק אליהו אברם, שייסד את יחידת המסתערבים של משמר הגבול ביהודה ושומרון, נהרג בהיתקלות עם מחבלים ב-1992. לוחם ביחידה כתב שיר לזכרו אחרי מותו, אך רק כעת הוא זוכה לביצוע ולהשמעה ראשונים

צילום: גדי קבלן

25 שנה שכב במגירה השיר שכתב לוחם יחידת המסתערבים של מג"ב (ימ"ס) על מפקדו, רפ"ק אליהו אברם, שנהרג ב-1992 בהיתקלות עם מחבלים. הלוחם, אורן אור ביטון, כתב את השיר, "הבטחת שתחזור", יום לאחר נפילת המפקד בקרב, אך רק היום (שני), יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל, הוא מושמע לראשונה.

רפ"ק אברם היה קצין ביחידה למלחמה בטרור של משמר הגבול (ימ"מ) ומייסדה של יחידת המסתערבים של משמר הגבול ביהודה ושומרון. לאחר שנהרג באוגוסט 1992, בקרב עם אנשי פתח בג'נין, הוענקו לו על פועלו ואומץ לבו עיטור האומץ של משטרת ישראל וצל"ש אלוף פיקוד המרכז.

ב- 26 באוגוסט נשלחה היחידה ללכוד שני מבוקשים, חברי חוליית "הפנתר השחור" של ארגון הפתח, בשכונה המזרחית של ג'נין. הכוח כיתר את הבית שבו שהו המחבלים, כשלפתע אישה מבוגרת שעמדה ליד הבית החלה לצעוק כדי להזהיר את המחבלים. מיד החל ירי מתוך הבית אל עבר הכוח, ואברם החליט לעלות על גג המבנה, כדי להפתיע את המחבלים.

שיר שכתב לוחם של ימ"ס של מג"ב למפקדו שנהרג בקרב עם מחבלים ב-1992. אתר רשמי
"הבטחת שתחזור". קטע מהקליפ ובו דמותו של רפ"ק אברם/אתר רשמי

במהלך ניסיון של הכוח, שבראשו עמד אברם וכונה בקשר "אביר 21", לחדור אל המבנה, נורה צרור שפגע בראשו של אברם והרג אותו במקום. כוח מהימ"מ, בפיקודו של נצ"מ דוד צור, השתלט על הבית כדי לחלץ את גופתו של אברם. בפעולה נהרג שני מחבלים, שאחד מהם הסתתר במקלחת, וכן בעלת הבית. גם כלב של הימ"מ נספה במהלך ההשתלטות.

אברם נקבר למחרת, ב-27 באוגוסט, בחלקה המשטרתית בבית הקברות הצבאי בהר הרצל. מפקד הצוות שהיה לצדו, אורן אור ביטון, כתב מיד לאחר נופלו שיר לזכרו. אחרי חצי יובל, היום הוא יוצא לראשונה בסיועו של הגיטריסט אבי סינגולדה, ישראל כסיף ואחרים. אתמול הוקרן הקליפ לראשונה בפני אלמנתו של אברם וחברים קרובים באירוע טרום-השקה של ספרו של ביטון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully