וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בטוויטר של בנט תקפו את הטקס האלטרנטיבי; לשכתו: השר לא צייץ

1.5.2017 / 19:15

בציוץ שפורסם בטוויטר של שר החינוך על ההפגנה האלימה נגד טקס הזיכרון נכתב כי "מי שמתאבל על רוצחי תינוקות - שיהיה פחות רגיש ליריקות". הציוץ נמחק ולשכתו מסרה כי הדברים לא נכתבו על ידו. ח"כים גלאון ומרגלית תקפו את התנהלות המשטרה בהפגנה

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: שמרית גולדשטיין

(בווידאו: פעילי ימין מפגינים בכניסה לטקס יום הזיכרון הישראלי-פלסטיני, אמש)

עמוד הטוויטר הרשמי של שר החינוך נפתלי בנט כלל היום (שני) התייחסות לטקס יום הזיכרון האלטרנטיבי הישראלי-פלסטיני שנערך אתמול בתל אביב, ולתקיפת המשתתפים בו, בהם חברי כנסת של מרצ. "אני מצפה מאנשים שמתאבלים על רוצחי תינוקות ומפוצצי אוטובוסים שיהיו קצת פחות רגישים ליריקות, דחיפות ומים", נכתב בעמוד הטוויטר. כעבור שעה קלה הציוץ נמחק.

מלשכת בנט נמסר כי לא הוא כתב את הציוץ. "הציוץ לא נכתב על ידי השר אלא על ידי סטודנט בלשכה שכתב בחשבון האישי ובטעות השתמש ביוזר של השר", נמסר מלשכת שר החינוך. לאחר מכן צייץ בנט: "אז בזמן שביקרתי את משפחתו של סא"ל עמנואל מורנו ז"ל, אחד מהסטודנטים אצלי צייץ ביוזר שלי ציוץ סר טעם, ועכשיו חגיגות. תנוחו. יום הזיכרון היום".

אמש נאספו עשרות מפגינים מחוץ לאולם שבו נערך טקס יום הזיכרון הישראלי-פלסטיני בתל אביב ותקפו את המשתתפים, קיללו אותם, ירקו עליהם וכינו אותם "נאצים". במשטרה אמרו כי שניים מהמפגינים הורחקו. בטקס, שבו השתתפו כ-3,500 בני אדם, נכחו גם חברי הכנסת ממפלגת מרצ, והיו"ר זהבה גלאון התקבלה על ידי המפגינים בקריאות "זונה".

עוד בוואלה! NEWS:
אדלשטיין יאפשר לקיים אירוע "לציון הכיבוש" בכנסת: "חלה אי הבנה"
הממשלה צפויה להקצות 43 מיליון שקלים להנצחת השר זאבי בשומרון
חמאס: "מעריכים את הצהרות קוריאה הצפונית נגד ישראל"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ציוצו של בנט לפני שנמחק/מערכת וואלה!, צילום מסך
טקס יום הזיכרון הישראלי-פלסטיני, תל אביב, 30 באפריל 2017. דנה ירקצי, באמצעות סמארטפון של וואווי - Huawei, דנה ירקצי
3,500 משתתפים. טקס הזיכרון הישראלי פלסטיני, אתמול/דנה ירקצי, דנה ירקצי, באמצעות סמארטפון של וואווי - Huawei

ציוצו של בנט הגיע בתגובה לשאלה שהציגה בטוויטר נורית קנטי, עורכת התכנית "מה בוער" בגל"צ. "שואלת כדי לדעת. לא בציניות ולא כלום. האם יצאה איזושהי הודעת גינוי מפוליטיקאי שאינו שמאל מובהק למתקפה אמש על משתתפי טקס הזיכרון האלטרנטיבי?".

.

מרגלית למפכ"ל: פתח בחקירה פלילית נגד מובילי ההסתה

הבוקר תקפה גלאון את התנהלות המשטרה במהלך הפגנת הימין שאירעה מחוץ לטקס. לדבריה, "חבורה של בריונים אלימים שעטו לעברם של חברי הכנסת מיכל רוזין ועיסאווי פריג' ולעברי. היו יריקות, קללות ונאצות. זרקו עלינו מקלות וגידפו אותנו". גלאון הוסיפה כי "המשטרה והגדרות חצצו בינינו, אחרת זה היה יכול להיגמר הרבה יותר גרוע. אפס כבוד לשכול ואפס פעילות של המשטרה. המשטרה צילמה את כולם. אף אחד לא נעצר, אף אחד לא עוכב, מה ההליכים שננקטו נגד הבריונים האלימים האלה שהרשו לעצמם להגיע אתמול?", שאלה. לדבריה, "למחות זה לגיטימי, אך מה שהיה אתמול זה לא מחאה לגיטימית, זו הייתה אלימות ובריונות לשמה של הצל ושל ה'בן גבירים' - מה המשטרה עשתה?".

ח"כ מיקי רוזנטל (המחנה הציוני) גינה גם הוא את האלימות. "ארור מי שיורק על הורים שכולים, נבזה מי שמקלל אנשים שבאו להתייחד עם זכר הנופלים. אסור שהאלימות הזו תעבור בשתיקה. כל אחד יזכור כרצונו, באיזה טקס שייבחר. אף אחד לא יורה לנו מה להרגיש, איש לא יחליט עבורנו מה לחשוב. אנשים שמושיטים יד לשלום הם אנשי תקווה ולא 'אויבי העם'", אמר

הפגנות מחוץ לטקס יום הזיכרון הישראלי-פלסטיני, תל אביב, 30 באפריל 2017. דנה ירקצי, באמצעות סמאטרפון של וואווי - Huawei, דנה ירקצי
"חבורה של בריונים אלימים". הפגנת הימין נגד הטקס, אמש/דנה ירקצי, דנה ירקצי, באמצעות סמאטרפון של וואווי - Huawei

ח"כ אראל מרגלית קרא למפכ"ל המשטרה לפתוח בחקירה פלילית נגד "מובילי ההסתה אמש בטקס המשפחות השכולות". הוא גם קרא לאזרחים להצטרף לעצומת לדרישה זו. "מה שקרה אתמול זה ביזיון לאומי ובושה גדולה לעם היהודי. פניתי הערב למפכ"ל בדרישה להתערבות מיידית ופתיחה בחקירה ומעצר של מובילי ההסתה, אמר מרגלית.

הטקס, שאותו עורכים זו השנה ה-12 תנועת "לוחמים לשלום" ופורום המשפחות השכולות, מתקיים לראשונה ללא נציגים פלסטינים, לאחר ששר הביטחון אביגדור ליברמן סירב לאשר את כניסתם מהגדה המערבית. המאות שלא קיבלו היתרי כניסה ישתתפו באירוע מקביל בבית ג'אלה.

פורום המשפחות השכולות הוא ארגון ישראלי-פלסטיני משותף המונה יותר מ-600 משפחות. כל חברי הפורום איבדו בן משפחה כתוצאה מהסכסוך הממושך. ארגון לוחמים לשלום מגדיר עצמו "קבוצה של פלסטינים וישראלים אשר לקחו חלק פעיל במעגל האלימות באזורנו: ישראלים כחיילים בצבא ההגנה לישראל והפלסטינים כלוחמים למען חירותה של ארצם פלסטין מן הכיבוש הישראלי. אנו, שבשירות עמינו אחזנו בנשק, והיינו מטרה אלו לאלו, אנו שראינו האחד את השני רק דרך כוונות הנשק הקמנו את תנועת לוחמים לשלום על בסיס עקרונות האי-אלימות".

(עדכון ראשון: 17:51)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully