וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום הזיכרון בבני ברק: "גם לחללי צה"ל החרדים מגיע קדיש"

1.5.2017 / 17:46

לבית העלמין בבני ברק ממעטות להגיע משפחות שכולות ביום הממלכתי לזיכרון יקיריהם. בשנה שעברה נערך לראשונה טקס אזכרה במקום, אליו התפרצו חרדים קיצוניים. יצחק, שאיבד את חברו לפני 50 שנה, מדגיש את חשיבות האזכרה: "בשנים שעברו הייתי מגיע לבד, זה כואב"

צילום: יותם רונן, עריכה: יוסי אלטר

משפחות שכולות רבות הגיעו לפקוד היום (שני) את בתי העלמין הצבאיים ברחבי הארץ, ולחלוק כבוד ליקיריהם שנפלו בעת השירות הצבאי. אך בית העלמין הצבאי בבני ברק יישאר שומם יחסית, בשל העובדה שמשפחות החללים החרדים שנפלו במערכות ישראל ממעטות להגיע אליו ביום זה.

יצחק דרקסלר, תושב העיר, שאיבד את חברו הקרוב יצחק לוינשטיין מירי מחבלים ליד גשר אדם שבבקעת הירדן לפני 50 שנה, מספר כי בשנים האחרונות פנה לצבא בבקשה שיגיעו נציגים לבית העלמין. "הייתי מגיע – והייתי בודד. זה כואב, כי גם לחללים החרדים מגיע שמישהו יגיד עליהם קדיש. דרקסלר נוהג להגיע לבית העלמין מדי שנה, לומר קדיש על חברו שנפל כשהיה בן 17. "כשהוריו היו בחיים, הם היו מגיעים לבית העלמין – אך מאז שנפטרו אף אחד לא מגיע".

עוד בוואלה! NEWS:
ישראל מתייחדת עם זכר הנופלים: אירועי יום הזיכרון לחללי צה"ל
החדרים שקפאו בזמן: פרויקט צילומים מיוחד

יצחק דרקסלר, בית עלמין בני ברק 1 במאי 2017. באדיבות המצולמים
דרקסלר בבית העלמין בבני ברק/באדיבות המצולמים

בשנה שעברה נערך לראשונה טקס זיכרון בבית העלמין בבני ברק, אך קבוצת חרדים קיצונים שהגיעה למקום ניסתה למנוע את קיומו, והבריחה חלק ניכר מהמשתתפים. "הם צעקו לנו שהחזון איש קבור פה", משחזר דרקסלר, "אמרתי להם שחברים חיילים נקברו פה עוד לפניו".

מי שהרים את הכפפה בהחלטה לקיים טקס לזכר הנופלים החרדים היה יעקב וידר, יו"ר סניף הליכוד בעיר, שבשיתוף תנועת "אם תרצו" יזם טקס אזכרה ייחודי מסוגו לחללי צה"ל החרדים שנערך היום ב-15:45. באזכרה לקח חלק נציג ממשלת ישראל, השר איוב קרא, נציגי מערכת הביטחון והרבנות הצבאית, משפחות השכול, נכי צה"ל, חיילים ונציגי תנועות הנוער בבני ברק.

השר קרא, בעצמו הוא אח שכול, אמר במהלך הטקס: "הגעתי לכבד את האירוע והטקס המיוחד הזה, לא רק כנציג ממשלת ישראל אלא גם כאח שכול שבא ממשפחה שכולה, שהקריבה רבות עבור ביטחון מדינת ישראל. בעיניי - חייל חרדי הוא חייל ישראלי, צה"ל הוא הצבא של כולם, כור היתוך ללא הבדל עדה או אמונה, וככל שישמרו נוסחאות אלה מדינת ישראל תיכון לנצח נצחים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
טוראי יצחק לוינשטיין. 17. הושענה רבה. 1967. חיל חינוך. 1 במאי 2017. אתר אזכור, אתר רשמי
לוינשטיין, נורה על ידי מחבלים/אתר רשמי, אתר אזכור

וידר הדגיש כי "דווקא בתקופה בה פלג חרדי קיצוני מסית ופועל באלימות נגד חיילי צה"ל החרדים, גוברת החשיבות של טקס האזכרה החשוב שאנו עורכים לזכר חללי צה"ל החרדים, שמסרו את נפשם על הגנת עם ישראל וארץ ישראל, אך לא זוכים שיעלו על קברם ביום הזיכרון. אני קורא לציבור לכבד את זכר אחינו הקדושים הי"ד ולהצטרף אלינו בתפילה לעילוי נשמתם".

מנכ"ל תנועת "אם תרצו", מתן פלג, שתנועתו הצטרפה ליוזמה להנצחת החללים החרדים אמר כי "אנו מצדיעים לחיילי צה"ל בכל מקום שהם וזוכרים את הנופלים כולם. החיילים החרדים הקבורים בבני ברק הם אות להשתלבות. נזכור את כולם, באמירת תהילים וקדיש, בהצדעה לדגל ובעמידה יחד כאיש אחד".

(עדכון ראשון 12:01)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully