וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה תוקפת את הכורדים בסוריה - ודורשת מארה"ב להפסיק לתמוך בהם

ארדואן איים להחריף את המאבק במיליציית ה-YPG הנתמכת בידי וושינגטון, אחרי שכוחות אמריקניים הצטרפו לשיירה של הכורדים ונפרסו בגבול. "אנחנו עשויים לצאת לפעולה בין לילה, ללא אזהרה", איים הנשיא

כוחות של צבא ארה"ב בשיירה של הכורדים בצפון סוריה, סמוך לגבול טורקיה, 28 באפריל 2017. רויטרס
כלי רכב אמריקניים בשיירה של הכורדים בצפון סוריה/רויטרס

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן איים אתמול (ראשון) להחריף את הפעולה נגד הכורדים בסוריה, אחרי שארצות הברית פרסה כוחות בסמוך לגבול במטרה למנוע חיכוכים נוספים בין אנקרה למיליציית ה-YPG, בעלת בריתה העיקרית במלחמה נגד דאעש. טורקיה טוענת כי ה-YPG היא שלוחת המחתרת הכורדית (PKK) שמנהלת מאבק מזוין בדרום-מזרח המדינה במשך כ-40 שנה.

בסוף השבוע שעבר התנהלו חילופי אש במשך כמה ימים בין צבא טורקיה לכורדים בגבול סוריה, למורת רוחה של וושינגטון. עשרות לוחמי PKK ו-YPG נהרגו בתקיפות אוויריות של חיל האוויר הטורקי בצפון עיראק וסוריה. ארדואן צפוי להעלות את התנגדותו לתמיכת ארצות הברית ב-YPG במהלך פגישתו עם הנשיא דונלד טראמפ בהמשך החודש.

"הנוכחות של דגל אמריקני בשיירה של ארגון הטרור הנקרא YPG מעציבה אותנו", אמר הנשיא לכתבים באיסטנבול, בטרם המריא להודו. "אנחנו עשויים לתקוף בין לילה, מבלי אזהרה מראש", הזהיר ארדואן. התמיכה של הקואליציה הבינלאומית, שבה חברה גם טורקיה, במיליציה הכורדית בסוריה היא מקור קבוע למתיחות בין אנקרה לוושינגטון עוד מתקופת ממשלו של ברק אובמה.

הכורדים בסוריה ניצלו את מלחמת האזרחים כדי להקים ממשל אוטונומי בצפון-מזרח סוריה, על אף התנגדותה העזה של טורקיה החוששת מכך שהם ינסו להקים מדינה עצמאית ויגבירו את תיאבונם של הכורדים בטורקיה. באוגוסט שלחה טורקיה כוחות לצפון סוריה, שגיבו ארגוני מורדים שנלחמו בדאעש אך גם ב"כוחות הסוריים הדמוקרטיים", קואליציית ארגוני מורדים שבה חבר גם ה-YPG.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully